Jump to content

Football Manager 2011


iweX
 Share

Recommended Posts

Jag ska kolla upp hans moderklubb när jag kommer hem!

Gör det! Är ju riktigt kul om man får bra tips av andra, så dem kan också spela med dem man "hittat".

Jaha, då var man beroende av det här jävla spelet än en gång. Tack som fan, iwex... :whistling:

Sverige, Norge, Danmark, England, Tyskland, Holland, Spanien, Frankrike, Italien.

--

Vari ligger tjusningen att lotsa storlagen? Det roligaste är ju att börja som arbetslös och greja med blåbärsklubbarna.

Mvh.

Umberto

Manager, Umedalens IF yes_1119563_0.gif

Haha, varsågod! Jag är beroende med, så välkommen till klubben!

Vore roligt om vi kunde senare dra ihop ett nätverkslir i någon låg liga, typ Superettan eller något sånt, men jag har ingen aning hur det funkar riktigt, om man bara kan vara två eller flera. Men det skulle jag tycka var roligt iaf. Kanske blir krångligt med tiden, i och med alla måste spela samtidigt men äh! Fast grejen då är väll att alla måste göra crackat eller köpt.

Har någon av er köpt spelet? Jag spelar över steam iaf..

Jag är i varje fall på det, och jag kan spela crackat spel om det behövs.

Jag brukar börja spela med storlag för att "lära" känna spelet, hur det funkar också. Sen när jag lärt mig hur allt funkar brukar jag ta över en mindre bra klubb, och försökta ta upp den så långt jag kan.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Caio Canedo Correira

9.8.1990

Födelsestad: Volta Renoda (RJ) Brasilien

Jag värvade han från Botafogo för 3MKR

Riktigt fin talang alltså. Tack för tipset, ska titta på han när jag är hemma hos mig igen och ska spela!

Är det någon annan än jag som är sugen på nätverksspel senare?

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, 5-0. 5 Mål av Higuaín.

Är det bara jag som har problem med att mina spelar när dem kommer i frilägen skjuter rakt på målvakten? Hänt 5 gånger, helt sjukt.

Och, att det verkar "svårt" att köra mål? Hade i en match där jag vann med 1-0, 18 avslut på mål. Varav 4 i ribban, och 2 i stolparna. Lite väll.

Diggar förresten vissa målgester, riktigt roliga är ju vissa haha.

Har förresten fixat en "bra" taktik för mitt lag med 4-5-1, krävs att man har duktiga spelar men den funkar jävligt fint!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det första du borde göra med dina anfallare är ju att be dom placera bollen i hörnet/runda målvakten i frilägen. Var länge sedan jag missade ett friläge. 8D

Jo, men grejen är väll att det inte är bara anfallare. Tex OMH, OM gör samma sak.. Riktigt jobbigt, men tack för tipset! Ska säga det till dom.

Två talanger jag hittat förresten, ena heter Carlos spansk mittfältare född 1992. Spelar för villareal har 17 i bollkänsla, så han kommer nog bli något. Den andra heter Yaya Sanogo fransk mittfältare född 1993, spelar Aj Auxerre.

Jag har inte värvat någon av dem än, men det kommer väll..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt 2007, 2008 och 2010. När spelen släpps årligen med inte alltför mycket förbättringar så kan jag känna att det är mer värt att hoppa en version då och då. När dessutom Hammarby heter Hammarby Fotboll och har förkortningen HFAB, lägg därtill att de fortfarande inte har fixat ett någorlunda fungerande system för HIF-HTFF, AIK-Väsby etc. så tar jag mig rätten att inte köpa produkten varje år.

Köper det kanske senare om det går ner i pris eller när en ordentlig patch (februari) har anlänt. 2009 bojkottades av DRM-skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När styr vi nätverksspel i Isländska ligan (eller någon annan hardcore B-liga)?

Kör (illegal) EU-version 11.1.1, borde väl inte vara några problem att synka med Steam och andra dvd-versioner?

För att kunna spela nätverksspel så måste alla ha illegal eller köpt spelet. Jag är osäker på hur Hamachi fungerar, men det kanske fungerar om några kör illegal, och några köpt?

Vilken liga vi spelar spelar ingen större roll för mig i varje fall, så länge det inte är PL/La Liga/Seria A. Känns som det då skulle bli ojämnt pga "topp"lagen. Så jag spelar gärna typ, Isländska ligan, Holländska ligan, Finska eller Brasilianska ligan.

Vilken liga vi väljer att göra kan vi ju snacka om senare, när vi vet hur många som vill vara med också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt jävla stolpskott.

Ja, men då får du väl nöja dig med att spela det nya spelet endast när du tycker att det är värt att köpa det. Du kan inte både ha kakan och äta den ditt äckel.

Din nedrans ribbträff.

Nej, jag nöjer mig inte med det på samma sätt som jag inte nöjer mig med text-tv när illegala streams finns tillgängliga på internet*. Kan och kan, tyvärr kunde ju piraterna äta och ha kvar kakan innan den ens hade kommit ut på marknaden i år din goding.

Krav från Bajen för att vara licenserade.

Jag vet och det suger. Det är ett IRL-problem snarare än ett FM-problem så vi lämnar det här. Bra att det går att ändra i editorn.

*Jag köper även legala streams då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag vet det. Men känns ändå pinsamt att det kommer upp som en stor "händelse" i spelet för mig. En spelare som var bra för ca 10 år sen..

Jag har iaf börjat på min "riktiga" save nu när min dator fungerar igen, och patchen är ute. Har inte hunnit speciellt långt, har spelat i cirka 2-3 månader.. Men är det någon annan som har köpt spelet, och spelar över steam? Vore intressant att spela nätverksspel lite senare!

Tråkigt är det att det är 2 gula, sen en matchs avstängning i Spanien. Blir riktigt irriterad över det, haha. Skador har jag haft ganska många också, Özil, Carvalhoe.. Riktigt tråkigt det med, men jag klarar mig tills vidare i varje fall!

Åtta år sen han var bäst faktiskt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Objection! All diskussion om cracks, piratversioner etc är strängt förbjudet!!!!! §1.4!!!!

Don't ask, don't tell.

--

Det går ganska bra för mitt Umedalen. Vi ligger delad fyra för tillfället och säsongen är inne i slutet av augusti. Jag köpte in en norsk forward och han spelade bra de första två-tre matcherna men nu har han gått ner sig totalt och får börja matcherna på bänken... I övrigt har vi har ett problem i att vi ständigt verkar underprestera mot lag som är mycket sämre på pappret. Det blir liksom en Sverige-Vitryssland-effekt, spelarna tror att de vinner utan att behöva prestera. Vad kan man göra åt det? :unsure:

Haha, isländska ligan tillsammans med gtasajtarna! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...