Jump to content

Välkomna till det nya forumet!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Ser mycket bra ut på min stora fina skärm, ej provat med mindre ännu dock men jag är nöjd. Bara en sak, är jag blind eller finns det inte någon "markera alla trådar som lästa blabla. you know"-knapp? för just nu står det att jag inte läst en enda tråd på hela sajten ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser mycket bra ut på min stora fina skärm, ej provat med mindre ännu dock men jag är nöjd. Bara en sak, är jag blind eller finns det inte någon "markera alla trådar som lästa blabla. you know"-knapp? för just nu står det att jag inte läst en enda tråd på hela sajten ^^.

Längst ner på forumindexsidan, markera allt som läst! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Längst ner på forumindexsidan, markera allt som läst! :)

Ah såg det precis när du skrev, tack så mycket!

.............

För att inte Quattros post ska rinna ut i sanden:

Jag testade att bevaka ett forum (Allmänt) för att se hur det fungerar, men jag får varken e-post, PM eller Inline (vad är det för nåt?) fast jag har det aktiverat, jag har också valt omedelbar notifiaktion men ingenting händer fast det har postats flera nya inlägg.

Kan det också vara en bugg eller har jag glömt nån inställning tro? Dock hittar jag inga fler inställningar som jag tycker skulle behöva ändras för att det ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska försöka svara på det mesta.

Forumet är långsamt!

Så kommer det vara under något dygn till. Inläggen byggs fortfarande om och det slöar ner databasen. Viss cache är också inaktiverat. Forumet kanske aldrig blir lika snabbt som förut, men betydligt snabbare än nu. Vänta ett dygn och se.

Forumet ser inte bra ut på min lilla skärm!

Forumet är fixerat till 1280 pixlar. Med en mindre upplösning blir det problem. Med en större blir det mycket tomrum (vilket enligt mig bara är skönt). Det finns vissa fördelar, bland annat layout och designmässigt.

Det här rör bara moderatorer, men alla gamla reports rapporter har försvunnit. Något vi får leva med?

Ja, så är det. Det är ett nytt system för rapporter (även om det påminner om det gamla).

På tal om det, vad ligger bilder/inlägg-gränsen på nu? Tidigare var det 20 bilder/inlägg vilket ibland var i minsta laget... :P

Gränsen har höjts till 30, om jag minns rätt.

Det ser bra ut! När jag trycker ner scrollen för att öppna en länk direkt till en ny flik hamnar jag på första sidan dock. Annars känns det ovant, så klart.

Jag håller på att undersöka det. Klicka man på datumet/tiden kommer man till sista inlägget, klickar man på trådrubriken kommer man till det senast olästa inlägget. Hur var det innan? Jag kommer inte ihåg.

surfar i min nokia atm och upptäcker lite små fel som antagligen beror på utvecklarfel snarare än själva uppdateringen.

När jag kollar på statusuppdateringarna finns det en knapp eller ett textfält som saknar funktion helt o hållet. Klickar och inget händer alls. Mer än att den blir markerad ett tag.

När man loggar in så känns inte den texten riktigt rätt heller.

Fler grejer va det men får ta o editera in det imorn. Har minne som en guldfisk såhär dags.

Ska stå "Alla" där. Konstigt, jag vet att det gjorde det på referensforumet...

fick en kommentar på min profil i natt och jag har fått ett sånt där vanligt "kommentar på din profilsida." PM. På framsidan uppe till höger har jag en oläst notifikation "Pixiegnom har startat en privat konversation med dig".

Även om jag klickar på den och läser meddelandet samt kollar kommentaren, så ligger notifikationen kvar :/

...

Verkar som man måste klicka på 1'an uppe bredvid namnet längst upp till höger, då visas samma meddelande men skillnaden är att notifikationen försvinner när man klickar på den.. Jobbigt att de inte funkar på andra sättet :/

Ser bra ut! :evil: Finns det någon lathund till vad som är nytt?

Japp. Länk.

Upptäckte direkt ett problem (i alla fall i IE). Kolla på bilden där vart smiliesarna är, man ser amilisar där under.

Edit: det uppstår om man gör editorn mindre genom "Minska rutans storlek"

Varför kan inte första inlägget (alltså trådskaparen) inte "berömmas"?

Det är många grafiska problem med IE8. Det är något vi får leva med tills IE9 kommer.

Postcount är på i loungen...

Är du säker? Det är avstängt vad jag kan se från admindelen, har inte testat själv.

Facebook connect är en riktig plåga som alla siter börjat med av någan anledning och jag vill inte använda det, men det kanske bara är jag..

Det fina med Facebook Connect är att sådär 3 miljoner svenskar kan logga in direkt, utan att först registrera sig. Tröskeln blir alltså lägre.

Ingen kalender?!?

Oj, den var inte aktiverad! Ska fixa det direkt.

Jag testade att bevaka ett forum (Allmänt) för att se hur det fungerar, men jag får varken e-post, PM eller Inline (vad är det för nåt?) fast jag har det aktiverat, jag har också valt omedelbar notifiaktion men ingenting händer fast det har postats flera nya inlägg.

Ska kolla upp det.

Haha, de där är inte nya direkt, de fanns på det första forumet innan jag blev medlem, kul påskägg! :crazy:

Sant. Min förhoppning är att de kan ge lite liv åt de allra äldsta inläggen, som saknar smilies i nuläget.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj vad härligt det känns på något vis. :)

Satt och slösurfade på forumet med mobilen i skolan idag, och jag gillar att att forumet blir mobilvänligt när man är inne med en sådan.

Nu ska jag kika runt och se vad jag hittar. :P

Edit: Ja just det förresten, vad sitter folk på för upplösning? Jag har inga problem med att forumet skulle vara för brett, varken på laptopen eller på mobilen. (Vilket i och för sig kan förklaras med att forumet inte är likadant när man mobilsurfar)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj vad härligt det känns på något vis. :P

Edit: Ja just det förresten, vad sitter folk på för upplösning? Jag har inga problem med att forumet skulle vara för brett, varken på laptopen eller på mobilen. (Vilket i och för sig kan förklaras med att forumet inte är likadant när man mobilsurfar)

Ja, verkligen! :)

Jag sitter på 1920x1080. De flesta har väl minst den storleken (1920x1200 verkar populärt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...