Jump to content

Call of Duty: Black Ops


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Ser hemskt ut, jag vill inte köra runt en radiostyrdbil.

Edit: Upptäckt också att care package är tillbaka... :)

Spelet handlar ju om Black Ops. De kunde få tillgång till vad de än behövde för att slutföra sina uppdrag. Radiostyrda bilar som en killstreak är ju bara en rolig grej. Roligare än predator missiles, imo. Men ändå lika verkligt...

Och Care Package är tillbaka ja... Men vi vet inte hur... Det kanske bara är möjligt att få 3-4-5 killstreaks, och så kanske 5 killstreaks är mycket mer rare att få än 3 och 4... Vem vet. Dom hade ju själv sagt, och många i communityn sa att dem inte tyckte om carepackage, eller iaf att den var overpowered.

Jag tycker att det ser skitbra ut.

Swan dive (dyka till backen)... Vet inte om det betyder att det är en funktion, eller om det finns civila i multiplayer... Men ändå!

Och så att kunna redigera och spara replays, samt ladda upp till communityn. Mycket bra! Det har folk velat ha sedan CoD 4 släpptes.

Allt annat ser bra ut också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet handlar ju om Black Ops. De kunde få tillgång till vad de än behövde för att slutföra sina uppdrag. Radiostyrda bilar som en killstreak är ju bara en rolig grej. Roligare än predator missiles, imo. Men ändå lika verkligt...

Det är väl just det att jag inte gillar killstreack överhuvud taget, i Modern WareFare 2 kändes det som att hälften av gameplaytiden spenderades med att använde diverse killstreak istället för att skjuta motståndarna med sitt vapen. Jag föredrar hur det vara i CoD4, att man har en 3-5-7 setup och att det är AI som dödar åt en och att man får använda sitt vapen mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl just det att jag inte gillar killstreack överhuvud taget, i Modern WareFare 2 kändes det som att hälften av gameplaytiden spenderades med att använde diverse killstreak istället för att skjuta motståndarna med sitt vapen. Jag föredrar hur det vara i CoD4, att man har en 3-5-7 setup och att det är AI som dödar åt en och att man får använda sitt vapen mycket mer.

Då får du väl använda okontrollerbara killstreaks och skjuta motståndarna med ditt vapen. Det är ju det som är bra med flera alternativ, man får välja själv.

Om det nu finns flera alternativ i Black Ops.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då får du väl använda okontrollerbara killstreaks och skjuta motståndarna med ditt vapen. Det är ju det som är bra med flera alternativ, man får välja själv.

Om det nu finns flera alternativ i Black Ops.

Grejen är den att man blir oerhört underlägsen då andra inte avstår från sånt.

Vilket leder till obalans. Att ha en multiplayer mod var killstreaks knappt existerar hade vart bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woooot? :P

jag är ingen snubbe som varit så insatt i denna spelserie då jag suger på shooters, oturligt nog! haha men alltså hur kan ingen av er postat upp trailern på vad som ska ingå i Prestige Edition?

Check!

Vi måste väl inte posta någonting här bara för att vi ser det? ;)

Jag tycker att den där ser skitbra ut. Mycket bättre än ett par NVGs. Blir nästan sugen på att köpa det... Kommer dock inte att ha råd.

Btw... De 4 Co-Op banorna som följer med i Hardened och Prestige edition är alla 4 Nazi Zombies-banor från CoD:WaW omgjorda för Black Ops-motorn. Det Co-Op-läget som följer med spelet har ännu inte blivit officiellt, men nu har Amazon lagt ut en lista som läker information om att Black Ops co-op läge är någonting där man fightas mot den sovjetiska militären.

Key Features

* Retro Warfare: Call of Duty explodes the myths of the Cold War as you join a team of Black Ops soldiers caught up in the fight against communism in Vietnam and beyond.

* Ammu-Nation: Use new special ammo including an explosive crossbow, Dragon's Breath flame rounds for your shotgun and a range of other period weapons.

* Twisted Metal: Take the controls of the iconic SR-71 Blackbird as you direct operations from high above or jump into an attack chopper in Vietnam for some close-up action.

* Online Perks: Create-a-Class 2.0 customisation tool lets you personalise your online battles even more, with new perks and revamped rules for killstreaks.

* Team Player: Online four-player co-operative mode lets you team up with fellow players as you take on the might of the Soviet military machine together.

* Hardened Edition: The Hardened Edition includes a custom Black Ops limited edition medal, exclusive Black Ops Avatar outfit, as well as four playable cooperative maps.

Hoppas att det inte stämmer. Men eftersom att GameStop läkte ut informationen om att co-opbanorna i hardened var de gamla WaW-Nazibanorna så är det mycket möjligt att även denna läcka är sann.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, dom kanske kör Sovjet-zombies istället? Vem vet. Nazi-zombies passar ändå inte särskilt bra in i Black Ops enligt mig, som utspelar sig under kalla kriget. Vill man köra Nazi-zombies kan man ju köra World at War.

Jo, visserligen. Men när det stog sovjet war machine, och under titeln "Team Player"... Låter inte speciellt zombieaktigt enligt mig..

Men iofs... Som jag sa till min kompis (som jag lirat Nazi Zombies mycket med); även om det inte är Nazi zombies eller zombies över huvud taget så lär ju Treyarch göra ett bra jobb. Dom skapade Nazi Zombies så det dom då gör för detta måste vara minst lika bra... Det kan inte bli sämre än Spec Ops iaf...

Visst. Spec Ops kan vara ganska kul. Ett rätt häftigt upplägg, men det blir tröttsamt... Det är enligt mig inte lika roligt att fienderna skjuter tillbaka. Det är en mysig stämning i Nazi Zombies när man vet att det enda sättet dom kan skada en på är att komma nära, så man måste hålla dom långt borta hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Yeah jag var vaken inatt kring revealen. Kom en jävla massa info. Bland annat den där trailern.

Ska ladda upp lite bilder från Create A Class 2.0 som folk som var där tweetade och shit.

Edit, här:

Din karaktärs utseende ändras beroende på vilken förstahands perk du väljer.

createaclass20.png

createaclass201.png

Customizable red dot sights, clan tag, massor av nya camos, emblem m.m. på vapnet.

createaclass202.png

Skapa ditt eget emblem.

createaclass20emblem.png

createaclass20emblem2.png

En teaser av matchmaking lobbyn. :P "Player Match"

codbomatchmakingtease.png

Man ser också att de har en världskarta som t.ex Halo 3.

Perks:

Perk 1

*Lightweight - Move Faster (Pro)

*Scavenger - Pick up ammo from fallen enemies. Replenish lethal grenades. (Pro)

*Ghost - Undetectable by the Spy Plane and the Blackbird.

*Flak Jacket - Reduces explosive damage.

*Hardline - Killstreaks require 1 less kill.

Perk 2

*Hardened - Bullets penetrate better.

*Scout - Hold breath longer.

*Steady Aim - Increased hip-fire accuracy.

*Sleight of Hand - Faster reloads.

*Warlord - Equip two attachments to your primary weapon.

Perk 3

*Marathon - Longer sprint.

*Ninja - Silent movement.

*Second Chance - Pull out your pistol before dying.

*Hacker - Ability to detect enemy equipment and explosives.

*Tactical Mask - Reduces the effect of flash and concussion grenades.

Killstreak Rewards:

*Spy Plane (3)

*RC-XD - the remote control car that goes BOOM! (3)

*Counter-Spy Plane (4)

*SAM Turret - takes out enemy flyers (4)

*Care Package (5)

*Napalm Strike (5)

*Sentry Gun (6)

*Mortar Team (6)

*Attack Helicopter (7)

*Valkyrie Rockets (7)

*Blackbird (8)

*Rolling Thunder (8)

*Chopper Gunner (9)

*Attack Dogs (11)

*Gunship - giving you the chance to both fly the helicopter and attack from it (11)

Samt som dom nämner i Wager match-trailern så har spelet CoD Points den här gången, och man levlar upp oberoende av dem. CoD Points och att man med dem köper vapen, camos, killstreaks och perks m.m ersätter level up-unlockables.

Frågar ni mig så låter allt detta skitbra. Tycker att det är lite drygt att dem tagit tillbaka Chopper Gunner och så den nya Gunship... Men med alla nya killstreak rewards så blir det nog bra ändå. Plus att trots det att jag varit väldigt arg på MW2 ofta så har jag ändå gillat det extremt mycket. Så det ska inte vara så farligt även om det är lite obalanserat. Det får man bara räkna med att det är. :)

Can't fucking wait. Det verkar bara var så jävla bra!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...