Jump to content

Call of Duty: Black Ops


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Yeah jag var vaken inatt kring revealen. Kom en jävla massa info. Bland annat den där trailern.

Ska ladda upp lite bilder från Create A Class 2.0 som folk som var där tweetade och shit.

Edit, här:

Din karaktärs utseende ändras beroende på vilken förstahands perk du väljer.

createaclass20.png

createaclass201.png

Customizable red dot sights, clan tag, massor av nya camos, emblem m.m. på vapnet.

createaclass202.png

Skapa ditt eget emblem.

createaclass20emblem.png

createaclass20emblem2.png

En teaser av matchmaking lobbyn. :P "Player Match"

codbomatchmakingtease.png

Man ser också att de har en världskarta som t.ex Halo 3.

Perks:

Perk 1

*Lightweight - Move Faster (Pro)

*Scavenger - Pick up ammo from fallen enemies. Replenish lethal grenades. (Pro)

*Ghost - Undetectable by the Spy Plane and the Blackbird.

*Flak Jacket - Reduces explosive damage.

*Hardline - Killstreaks require 1 less kill.

Perk 2

*Hardened - Bullets penetrate better.

*Scout - Hold breath longer.

*Steady Aim - Increased hip-fire accuracy.

*Sleight of Hand - Faster reloads.

*Warlord - Equip two attachments to your primary weapon.

Perk 3

*Marathon - Longer sprint.

*Ninja - Silent movement.

*Second Chance - Pull out your pistol before dying.

*Hacker - Ability to detect enemy equipment and explosives.

*Tactical Mask - Reduces the effect of flash and concussion grenades.

Killstreak Rewards:

*Spy Plane (3)

*RC-XD - the remote control car that goes BOOM! (3)

*Counter-Spy Plane (4)

*SAM Turret - takes out enemy flyers (4)

*Care Package (5)

*Napalm Strike (5)

*Sentry Gun (6)

*Mortar Team (6)

*Attack Helicopter (7)

*Valkyrie Rockets (7)

*Blackbird (8)

*Rolling Thunder (8)

*Chopper Gunner (9)

*Attack Dogs (11)

*Gunship - giving you the chance to both fly the helicopter and attack from it (11)

Samt som dom nämner i Wager match-trailern så har spelet CoD Points den här gången, och man levlar upp oberoende av dem. CoD Points och att man med dem köper vapen, camos, killstreaks och perks m.m ersätter level up-unlockables.

Frågar ni mig så låter allt detta skitbra. Tycker att det är lite drygt att dem tagit tillbaka Chopper Gunner och så den nya Gunship... Men med alla nya killstreak rewards så blir det nog bra ändå. Plus att trots det att jag varit väldigt arg på MW2 ofta så har jag ändå gillat det extremt mycket. Så det ska inte vara så farligt även om det är lite obalanserat. Det får man bara räkna med att det är. :)

Can't fucking wait. Det verkar bara var så jävla bra!

Precis när jag redigerade mitt inlägg så skrev du ett nytt. :( Oh lol. Bump :)

Edit: Och här har vi Create a Class 2.0 och Killstreak selection in progress:

Edit 2:

Inside Xbox's sammanfattning av eventet med mycket av den nya informationen i en fin förpackning. Se mer av create a class in action... Theater mode-stuff, m.m. Facepaint, anybody?

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

INGA PÅHOPP NU! LÅT MIG SÄGA VAD JAG TYCKER!

En uppdaterad variant på mw2 med fler idiotiska vapen så man ska bli så irriterad som möjligt.

Inget påhopp här, men en diskussion... Det är ju det forumet är till för:

Vilka vapen är det som är idiotiska och kommer att göra alla så frustrerade? De flesta vapnen jag har sett är helt perfekta. De har tagit bort Stopping Power, så nu finns det ingen perk som ger en stor booost till skadan på vapnena och gör dem obalanserade... Shotguns är Primary igen... Crossbow tar en relativt lång tid att ladda, du har såklart bara ett skott i åt gången, sedan måste du ladda igen, och den verkar inte vara så lätt att träffa med.

Alla andra vapen är bara "vanliga"... Tactical insertion är tillbaks, ja, det suger (imo), men från vad jag hört så ska man inte kunna ta join session in progress, och på det viset så ska boosters inte vara lika villiga att boosta. Och om du ändå inte orkar med det vanliga multiplayer så finns hela kampanjen, co-op-läget samt Wager Matches som är en helt ny speltyp med flera olika sorters matcher, där alla har samma utgångspunkt... Alla börjar med samma vapen, utan killstreaks och perks och beroende på speltypen levlar upp vapnena, eller byts efter en viss stund. Så kör någon av dom.

Jag tycker att allting verkar skitbra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget påhopp här, men en diskussion... Det är ju det forumet är till för:

Vilka vapen är det som är idiotiska och kommer att göra alla så frustrerade? De flesta vapnen jag har sett är helt perfekta. De har tagit bort Stopping Power, så nu finns det ingen perk som ger en stor booost till skadan på vapnena och gör dem obalanserade... Shotguns är Primary igen... Crossbow tar en relativt lång tid att ladda, du har såklart bara ett skott i åt gången, sedan måste du ladda igen, och den verkar inte vara så lätt att träffa med.

Alla andra vapen är bara "vanliga"... Tactical insertion är tillbaks, ja, det suger (imo), men från vad jag hört så ska man inte kunna ta join session in progress, och på det viset så ska boosters inte vara lika villiga att boosta. Och om du ändå inte orkar med det vanliga multiplayer så finns hela kampanjen, co-op-läget samt Wager Matches som är en helt ny speltyp med flera olika sorters matcher, där alla har samma utgångspunkt... Alla börjar med samma vapen, utan killstreaks och perks och beroende på speltypen levlar upp vapnena, eller byts efter en viss stund. Så kör någon av dom.

Jag tycker att allting verkar skitbra. :)

Så man skapar inte sina egna klasser och perks? FYSATAN VAD KASST ISF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man skapar inte sina egna klasser och perks? FYSATAN VAD KASST ISF.

Det får du ju visst. Har du sett klippen som postats bara på denna sidan? Dessutom har man aldrig fått skapa egna perks. Du får fortfarande välja de perks du vill ha, men några är borttagna och vissa nya kanske är tillagda.

---

Jag tycker att det ser väldigt bra ut. Är inte orolig för att killstreaks osv. ska vara obalanserade eller så, då jag inte hade något emot MW2. Däremot är jag orolig att folk kommer att köra fula servrar för att få mer pengar, hacka i wager matches osv. vilket kanske blir svårt att undvika. Jag hoppas att man kan undvika allt fusk, menar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man skapar inte sina egna klasser och perks? FYSATAN VAD KASST ISF.

Läs igenom mitt inlägg igen... Jag skrev "om du är less på de vanliga spellägena så finns ju de nya Wager Matches..." Det är i de spellägena som är specialtillverkade för vadslagning med Black Ops nya in-game ekonomi...

I alla vanliga matcher är allt i create a class som vanligt, förutom att det finns massor av nya saker att välja och customisera, och att du köper sakerna du vill ha med CoD points istället för att låsa upp dom vid en viss level (även om du måste låsa upp saker innan du kan köpa dom).

Edit: Och Eminem, Mw2 var aldrig någon flopp. Det är den snabbast säljande produkten inom underhållningsbranschen någonsin. Det är fortfarande det mest spelade spelet på Xbox Live och är det nästan varje vecka/månad..

Visst att Infinity Ward failade och i princip sket i att lyssna på communityn efter release och patchat spelet väldigt sällan, och väldigt segt. Men även om folk är extremt less och arg på spelet så har det gett folk Många timmar bra underhållning.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...