Jump to content

Steam [Valve]


Boomer
 Share

Recommended Posts

Har ju relativt nyligen kommit in i PC-gaming och nu har jag en hel del spel på steam så jag vill börja organisera lite.

Jag vet att man kan lägga in spel i egna kategorier, och som det Rockstar Games-fan jag är så var det den första kategorien jag skapade, och det är den jag vill ha högst upp. Om jag skapar en till kategori och lägger in ett spel där så hamnar den ovanför R* så jag undrar hur/om man kan sortera kategorierna?

Edit:

Kan också dra in ett litet screenshot och fråga om screens på era egna spellistor, och om ni har steamrutorna upplagda på något speciellt sätt? Såhär ser det ut hos mig:

aPaGE.jpg

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nu är Steams Holiday Sale över (över helgen finns dock "Steam Encore Sale") och jag undrar vad ni köpte / fick under rean.

Själv lyckades jag få Sleeping Dogs ikväll för 4,49€ då Steam av misstag drog på 91% rabatt istället för 66% som det skulle vara.

Innan dess har det blivit dessa:

  • FTL: Faster Than Light
  • Thomas Was Alone
  • Spec Ops: The Line
  • Ace Of Spades
  • Assassin's Creed Pack
  • Alan Wake Franchise
  • Dead Island
  • Prince Of Persia
  • Just Cause 2
  • Terraria
  • Intrusion 2
  • GTA Complete Pack

Har själv bara köpt ca 50% av det där, resten är gåvor jag fick runt jul och trades. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp, Valve kommer släppa en egen konsol.

"Så har det till slut visat sig att alla rykten var sanna. Valve har faktiskt en konsol på gång som utvecklas tillsammans med Xi3, och den har nu visats under pågående elektronikmässan CES. Enheten är pytteliten (använder samma chassi som Xi3-enheten X7A), Linux-baserad och kommer att köra Steam Big Picture samt går tills vidare under arbetsnamnet Piston."

"Piston har ännu inga specifikationer, men väntas vara jämförbar med ovan nämnda X7A. Det skulle isåfall betyda en fyrkärning processor på 3,2 GHz, 8 gigabyte RAM och en SSD-hårddisk på upp till en terabyte samt massor av portar för diverse anslutningar."

valveskonsolvisad_665611_1244432_0.jpg

http://www.gamereactor.se/nyheter/85591/Valves+nya+konsol+visad+p%E5+CES/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp, Valve kommer släppa en egen konsol.

"Så har det till slut visat sig att alla rykten var sanna. Valve har faktiskt en konsol på gång som utvecklas tillsammans med Xi3, och den har nu visats under pågående elektronikmässan CES. Enheten är pytteliten (använder samma chassi som Xi3-enheten X7A), Linux-baserad och kommer att köra Steam Big Picture samt går tills vidare under arbetsnamnet Piston."

"Piston har ännu inga specifikationer, men väntas vara jämförbar med ovan nämnda X7A. Det skulle isåfall betyda en fyrkärning processor på 3,2 GHz, 8 gigabyte RAM och en SSD-hårddisk på upp till en terabyte samt massor av portar för diverse anslutningar."

valveskonsolvisad_665611_1244432_0.jpg

http://www.gamereactor.se/nyheter/85591/Valves+nya+konsol+visad+p%E5+CES/

Hm, X7A kostar väl runt 10 000:-? Jag undrar vart prislappen på den här landar när prestandan skulle vara i ett liknande område.

Däremot gillar jag idén, tror jag. Jag vet inte, vissa delar av mig är våta medan andra är torra!

Edit: Och en SSD upp till en terabyte?! Damn, det är inte en billig SSD.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, X7A kostar väl runt 10 000:-? Jag undrar vart prislappen på den här landar när prestandan skulle vara i ett liknande område.

Däremot gillar jag idén, tror jag. Jag vet inte, vissa delar av mig är våta medan andra är torra!

Edit: Och en SSD upp till en terabyte?! Damn, det är inte en billig SSD.

Eller hur, SSDn är jag jääävligt osäker om. Förvånad att ingen annan reagerat i kommentarerna jag läst på nyhessidor.

Bara den skulle ju kosta långt över 10 000..

Edit:

Läste vidare in X7A:

The X7A Modular Computer is available with up to

- A quad-core 64-bit, x86-based 32nm processor running at up to 3.2GHz (with 4MB of Level2 Cache)

- An integrated graphics processor (GPU) containing up to 384 programmable graphics cores (or shaders)

- 4GB-8GB of DDR3 RAM

- 64GB-1TB of internal solid-state SSD storage (with up to 12Gbps throughput speeds)

- Three display ports providing maximum resolution of 4096×2160 (including 1 DisplayPort v1.2 and 2 Mini-DisplayPorts v1.2)

- Four eSATAp 3.0 ports

- Four USB 3.0 ports

- Four USB 2.0 ports

- 1Gb Ethernet port

- Three audio ports (1 input and 2 outputs: 1 copper and 1 optical).

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta hypa nu. SSD:n lär vara på max 128GB om ens det. En konsoll som kostar 10 000 kommer ju aldrig fungera, det kommer vara en rejält bantad version. Jag tror på ett pris på max 6 000kr.

(någon skriver för övrigt i kommentarerna på hemsidan du länkade till ad det msta är bs)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer det här verkligen?

För jag har för mig (kan nog vara ute och cykla helt) att jag läste/hörde nånstans ifrån att konsollen blev slopad och Big Pictures vyn blev deras "konsoll" istället av nån anledning.

Dessutom känns inte det här som en konsoll utan som en, kompakt bärbar minidator?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta hypa nu. SSD:n lär vara på max 128GB om ens det. En konsoll som kostar 10 000 kommer ju aldrig fungera, det kommer vara en rejält bantad version. Jag tror på ett pris på max 6 000kr.

(någon skriver för övrigt i kommentarerna på hemsidan du länkade till ad det msta är bs)

X7A är en redan befintlig produkt, och erbjuder att man själv väljer (till viss mån) vad för delar man vill ha i, däribland SSD på långt över 128 GB.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Piston är inte den ryktade Steamboxen utan det är någonting helt annat.

Du får jättegärna ge någon typ av källa! :)

"What's inside the Piston Steam Box prototype?

http://www.gamesindustry.biz/articles/df-hardware-what-is-inside-piston_0

"Steam Box is real. Valve is intent on making a series of x86-based living room PCs and prototypes are present at CES 2013. Based on PC architecture and running Linux, the Piston concept"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...