Jump to content

Dans


AngryAxel
 Share

Dans-frågan  

59 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det är något fascinerande med att dansa. Att för en stund antingen släppa alla hämningar, låta svansfjädrarna skaka och svettet rinna, eller med minutiös precision koordinera och anstränga varje liten muskel till ett väl preciserat och unikt rörelsemönster. Dans är ett språk i sig, och kan föra människor samman. Det kan vara fult, få folk att tappa hakan, humoröst, ansträngande, konstigt. Det kan få endorfiner att flöda, ge adrenalinkickar, men det kan samtidigt vara en stor källa till ångest, och bara blotta tanken på "Let's Dance" kan framkalla kallsvettningar - "hur gör man egentligen"?

Hur gör du? Är du en så'n som hellre står och sippar på din Starobrno vid bardisken och aldrig satt en fot på dansgolvet, eller tycker du det inte finns något bättre än att spendera helgkvällarna med att skaka dina lurviga till en pulserande basgång?

dance_off_main_icon5_1152558_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • Dansar typ alltid ute.
  • Har inte dansat organiserat men det hade nog varit roligt, att kunna flasha med schysta moves hade inte varit fel.
  • Är bra när jag har druckit, och kanske annars också. Men föredrar att dansa med några järn innanför rocken, man känner sig mycket bättre och snyggare då!

Dansgolvet är en unik möjlighet till semierotisk närkontakt med vackra kvinnor som man inte hade vågat lägga händerna på annars. Att gunga till Dr Dre - The Next Episode med sina homies får än att glömma sin vita medelklassbakgrund och i kör skrika: heeheeheyyyhee ... Smoke weed everyday!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag dansar alltid så mina votes blir ja, typ alltid, nej och ja, när jag har druckit. Jag skulle nog inte gå ut om jag inte tyckte det var roligt att dansa, att sitta i baren en hel kväll skulle verkligen bli sjukt tråkigt. Men sen handlar det väl inte bara om på uteställen, de roligaste ställena att dansa på är ju privatfester när musiken är betydligt bättre. Tror man missar väldigt mycket på att inte dansa.

Sen är det verkligen inte så att jag dansar bra i en typ klassisk definition av vad en bra dansare är, utan mer att det ser ju faktiskt bra ut om man har hyfsad koordination och har roligt, liksom.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, att dansa när jag är ute är något jag drar mig för extremt. Bara om jag verkligen har någon tjej på G och hon absolut vill dansa så följer jag efter... Jag vet inte, förr i tiden på mellanstadiediscona var jag kung på dansgolvet men nu för tiden så tycker jag att det bara ser så löjligt ut. Det enda vettigt man kan göra är att hoppa med ena armen upp i luften men det ser bara bra ut i några sekunder. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dansade organiserat i tre år ungefär. Mestadels Street såsom New School och speciellt Locking. Uppträdde på Göta Lejon och andra teatrar för selektiv publik några gånger men det var skoj. Jag slutade för jag tyckte inte om hur lärarna behandlade oss. Den gruppen jag gick i var den mest prominenta och avancerade men istället för att ge oss alla full uppmärksamhet tog lärarna 5 stycken under sin vinge och sket i resten. Dessa 5 är nu kända inom danskretsar över nästan hela världen och resten tröttnade. Det var i alla fall ett intressant kapitel i mitt liv.

På frågan om jag dansar när jag är ute så svarar jag att när jag väl gör det så gör jag det ordentligt. Jag gillar inte att stå och untza med grabbarna utan jag typ blundar och rör mig med musiken för mig själv vilket jag tycker dans går ut på. Bara förlora sig i musiken liksom. Jag föredrar dock att bara sitta och dricka öl och prata.

@Tweak: Tycker man förlorar extremt mycket genom att bara dansa när man är ute. En lyckad kväll för mig är när man träffat intressanta människor och varit social och dansgolvet är ingen plats för sånt imo.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Tweak: Tycker man förlorar extremt mycket genom att bara dansa när man är ute. En lyckad kväll för mig är när man träffat intressanta människor och varit social och dansgolvet är ingen plats för sånt imo.

Absolut, jag tror inte att varken bara dansa eller bara sitta i baren är särskilt kul. Vadå då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är sjukt dålig på att dansa. Ser ut som en förståndshandikappad när jag dansar. Det är så illa att det har hänt att folk kommit fram och frågt om de skall hjälpa mig hitta min ledsagare. :)

Jag har slutat dansa nu, jag sitter i baren och dricker och snackar istället.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner alltid att dansgolvet kallar. Ibland känns det lite tråkigt om jag har dansat bort hela natten istället för att vara social. Det enda som är fult på ett dansgolv är när någon är osäker, det syns på att personen inte tar ut rörelserna helt och hållet, utan gör lite halvtaffligt.

Dansade nybörjarkurs i Street för två årsedan, det var super. Ville fortsätta, men det blev aldrig av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dansgolvet är för dom som inte har råd att stå i baren. 'Nuff said. Aldrig gillat dansgolven, det är köttmarknaden för dom som desperat försöker få sig ett ragg för kvällen. Jag är inte mycket för det där med ONS. Går ju dock aldrig ut på "klubbar" längre, utan det blir myskrogar för min del OM jag ska gå ut. Typ på Piren eller The Bishops Arms bara för att sippa en whiskey och prova nya ölsorter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dansgolvet är för dom som inte har råd att stå i baren. 'Nuff said. Aldrig gillat dansgolven, det är köttmarknaden för dom som desperat försöker få sig ett ragg för kvällen. Jag är inte mycket för det där med ONS. Går ju dock aldrig ut på "klubbar" längre, utan det blir myskrogar för min del OM jag ska gå ut. Typ på Piren eller The Bishops Arms bara för att sippa en whiskey och prova nya ölsorter.

Så de har inget med ditt helt värdelösa fylletemprament att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...