Jump to content

Vad sjunger du i duschen?


Frusciante
 Share

Recommended Posts

På grund av den fina akustiken så sjunger väl nästan alla i duschen, vad brukar du sjunga?

Blev en blandad konsert från mig idag, inledde med hela Hotel Yorba med The White Stripes, den följdes upp av snuttar av andra låtar av samma band, som Fell In Love With A Girl, Apple Blossom och Icky Thump. Efter nästan hela The Hardest Button to Button gick jag över till att sjunga hela The Past Recedes med John Frusciante. Jag avslutade sedan med inledningen av Someday med The Strokes och att skrika COOOUUNQUUEEEEST! Från inledningen av låten med samma namn av TWS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För tillfället: Första versen i Revelations av Iron Maiden

O God of Earth and Altar, Bow down and hear our cry, Our earthly rulers falter, Our people drift and die, The walls of gold entomb us, The swords of scorn divide, Take not thy thunder from us, But take away our pride

Komplett med vibrato i rösten och allt.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår verkligen inte varför folk sjunger i duschen. Varför i duschen?

Äsch, det är ju så ohyggligt tråkigt att bara stå där som en bortkommen snusmumrik och stirra in i kakelplattorna. Nä, att vara i duschen är som att sitta i fyllecell - när man en gång är där kan man lika gärna sysselsätta sig med att framföra ett sångnummer. Det har jag alltid sagt. En låt är ständigt återkommande i min personliga repertoar, nämligen Dean Martins That's Amore! Den framförs ofta! Wheeeeeen the mooon hits your eye like a big pizza pie THAAAAAAT'S AMOOORE! Wheeeen the.. .

Jag brukar även hålla improviserade tal och föreläsningar i duschen - det kan handla om allt från spännande bronsålderskrigföring till varför man inte ska stanna och fråga om vägen. Vanligtvis förrättas mina tal på högtidlig och korrekt brittisk engelska och inleds med "My lords". Det har även hänt att jag har haft den otroliga äran att vinna Oscarstatyetter (!) (i form av raklödder-flaskor) i duschen och då har jag givetvis framfört ett tårstänkt och innerligt tacktal inför den samlade åhörarskaran silverfiskar.

Redigerad av Umberto
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, det är ju så ohyggligt tråkigt att bara stå där som en bortkommen snusmumrik och stirra in i kakelplattorna. Nä, att vara i duschen är som att sitta i fyllecell - när man en gång är där kan man lika gärna sysselsätta sig med att framföra ett sångnummer. Det har jag alltid sagt. En låt är ständigt återkommande i min personliga repertoar, nämligen Dean Martins That's Amore! Den framförs ofta! Wheeeeeen the mooon hits your eye like a big pizza pie THAAAAAAT'S AMOOORE! Wheeeen the.. .

Jag brukar även hålla improviserade tal och föreläsningar i duschen - det kan handla om allt från spännande bronsålderskrigföring till varför man inte ska stanna och fråga om vägen. Vanligtvis förrättas mina tal på högtidlig och korrekt brittisk engelska och inleds med "My lords". Det har även hänt att jag har haft den otroliga äran att vinna Oscarstatyetter (!) (i form av raklödder-flaskor) i duschen och då har jag givetvis framfört ett tårstänkt och innerligt tacktal inför den samlade åhörarskaran silverfiskar.

Haha! :doh:

Själv brukar jag inte sjunga i duschen. De få gånger jag har gjort det har det varit låtar jag nyss har hört, och ibland nynnar jag hardstylemelodier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha Umberto, fantastiskt!

Jag brukar idka rap samt olika former av nationalromantiserande folksång. Ibland brukar även tal till det kommande riket smidas och övas på. Självklart kör jag det gärna på hobbytyska med ren Hitler-retorisk eufori, obwohl ich nicht beherrscht die deutsche Sprache.

It's funny cuz it's true.

Wohl fühlen, kameraden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...