Jump to content

Vad sjunger du i duschen?


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Dancing in the moonlight brukar det sjungas på allt för ofta, varvat med höga tenorsolon. I min repertoar finns bland annat; Kickapoo, Hos dig är jag underbar, Higher, Fear of the Dark och Dekadansen, allt som oftast till en mix av oförståeliga ord och obefintlig taktkänsla :doh:

Att sjunga i duschen har gått från ett roligt tidsfördriv till ett frenetiskt behov!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar oftast börja med Mötley Crües Live Wire eller Home Sweet Home med samma band, sen brukar det bli Guns N' Roses låten Estranged eller Sid Vicious cover på My Way. Jag brukar också sjunga Search And Destroy och I Wanna Be Your Dog med Iggy & The Stooges, sen brukar jag alltid avsluta med Sex Pistols Anarchy in the UK! :doh:

Låtlistan kan se annorlunda ut från gig till gig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar oftast börja med Mötley Crües Live Wire eller Home Sweet Home med samma band, sen brukar det bli Guns N' Roses låten Estranged eller Sid Vicious cover på My Way. Jag brukar också sjunga Search And Destroy och I Wanna Be Your Dog med Iggy & The Stooges, sen brukar jag alltid avsluta med Sex Pistols Anarchy in the UK! :doh:

Låtlistan kan se annorlunda ut från gig till gig.

Du och jag har liknande repetoar :D

En sak som ni måste pröva är att låta vattnet från dushhandtaget spolas rätt hårt mot munnen samtidigt som ni pratar. Man låter lite som Darth Vader med trasigt röst-aggregat :lol:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, det är ju så ohyggligt tråkigt att bara stå där som en bortkommen snusmumrik och stirra in i kakelplattorna. Nä, att vara i duschen är som att sitta i fyllecell - när man en gång är där kan man lika gärna sysselsätta sig med att framföra ett sångnummer. Det har jag alltid sagt. En låt är ständigt återkommande i min personliga repertoar, nämligen Dean Martins That's Amore! Den framförs ofta! Wheeeeeen the mooon hits your eye like a big pizza pie THAAAAAAT'S AMOOORE! Wheeeen the.. .

Haha den sjunger jag också rätt ofta!

Annars brukar jag beatboxa rätt mycket i duschen för det brukar bli ganska coola ljud där inne. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^

|

|

This. För tillfället. :lol:

Annars rätt blandad repertoar, ofta nån låt som man lyssnat på nära duschtillfället. Brukar vissla ibland också. :doh:

Eftersom jag frågade Axel denna fråga i "Fråga GTASajtaren" för ett tag sen tycker jag han kan skriva här nu hur det ligger till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag frågade Axel denna fråga i "Fråga GTASajtaren" för ett tag sen tycker jag han kan skriva här nu hur det ligger till!

Att jag gör! Det låter helt okej också, om man får säga det själv. Repertoaren varierar mellan allt från Arctic Monkeys till Iron Maiden, till "Hela familjen går ut med geten", till Alicia Keys del i 'Empire State...' och Kanye's i 'Run this town'. Improvisationssång förekommer också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är bara jag som är tyst och funderar på diverse viktiga saker i duschen?

Jag ser det mer som en stund att planera, filosofera och tänka än att sjunga.

Det beror på humör. Jag kliver sällan in i duschen och sjunger det första jag gör, även om det händer. Som du säger duschar man och samtidigt planerar och filosoferar man. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...