Jump to content

Battlefield Bad Company 2


Sniper
 Share

Recommended Posts

Märkte jag inte av.

Det värsta är dock inte lagget utan deras brutalt kukiga lobbysystem. Det är verkligen plågsamt kasst, känns som att de inte haft något alphatest av det alls. Gameplay är helt okej även fast grafiken var en klar besvikelse. Träden ser ju nerbajsade ut nästan... :rolleyes:

:naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan får Registration failed. Please try again later. När jag försöker regga till betan. Eller det kanske är försent?

I första hand får alla förhandsbokare/dom som köpt sin beta nyckel. SEDAN kommer alla andra kunna få en nyckel också. Typ efter 3 dagar tror jag...

____________________________________________________________________

Tycker spelet är grymt kul, väldigt tråkigt med alla nätverks problem. Så som det buggar ibland och man blir kickad hela tiden när man joinar och så klart lagget pågår ju nästinpå hela tiden.

Tycker kontrollerna var lite udda faktiskt ^_^ Iallafall att byta vapen.

Men kul som fan med den nya motorn att kunna spränga bort större delar av banan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi som spelar på 360 borde göra ett party, om det går att spela som så. Vore kul att kunna köra lite kordinerat. Även om jag är den sämsta team-spelaren i världen (recon 24/7 yo.)

Och förövrigt, äntligen ett spel som får mig att gilla att vara medic. LMGs are awesome.

PKM'n är väldigt kraftfull, helt sanslöst.. Träffar lika bra på 2000 feet som 13 feet. Lirade som medicklassen i några timmar igår och låste upp alla bössor till klassen, men ingen är lika bra som PKM. 1911 pistolen är skitbra också. Dock finns det inget som klår recon, sniperklassen alltså. Känslan av att döda en countersniper eller någon som sprintar med ett välplacerat headshot är obeskrivlig! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IGN PC Preview

Han verkar väldigt nöjd!

I have to admit, I used to be a bona fide Battlefield junkie. In fact, IGN played so much Battlefield 1942 that some of the editors took to living in the office. I honestly wasn't as big a fan of most of the sequels until Bad Company came around. So when DICE announced the PC beta for Bad Company 2 yesterday, I was first in line to download it and, consequently, the first to endure the pre-release connectivity issues. Things have smoothed out since then and I've been able to play through a few rounds of the PC demo. If this is a sign of things to come, we might have to think about breaking out the IGN sleeping bags again.

Overall, the beta has a good feel, despite the sometimes laggy servers and as-yet unoptimized visuals and performance. Some of the lag issues seem less of a problem today, even in the larger PC matches with a full complement of 32 players. The physics for the vehicles and the destructible environments feel right, with the sort of dramatized realism that the series has been known for.

Hit detection seems fairly solid and I rarely felt the annoying separation you seomtimes get between the weapons and targets. It's a bit of an indefinable characteristic but there's a credible sense of weight and connection to the firefights here, so you really get a sense that you're hitting your targets, especially at short ranges. Add in the fact that it only takes a couple of hits to kill someone, and it makes it even more intense. - Steve Butts

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Q-menyn från BF2 är som bortblåst. Väldigt risigt. Även om jag ofta tröttnade på allt arabiskt vrålande i com-radion i BF2 är det fortfarande saknat att vråla efter medic eller ammonution. Nu får man lita på att medics och assaults kastar påsar helt enkelt.

Det är kul over all i alla fall. Man märker dock att spelet inte är färdigt än, med lite krascher, min första blue-screen på år och lite annat kul, som löjligt seg stats-updatering och server-refreshing, som inte går att avbryta.

Grafiken är dock väldigt fräsh, om än vissa texturer känns lite lågupplösta. Ljudmotorn är däremot det bästa jag hört. Att få ta del på Bad Companys ljudmotor på dator, med min hårdvara är fan en dröm. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Q-menyn från BF2 är som bortblåst. Väldigt risigt. Även om jag ofta tröttnade på allt arabiskt vrålande i com-radion i BF2 är det fortfarande saknat att vråla efter medic eller ammonution. Nu får man lita på att medics och assaults kastar påsar helt enkelt.

Det är kul over all i alla fall. Man märker dock att spelet inte är färdigt än, med lite krascher, min första blue-screen på år och lite annat kul, som löjligt seg stats-updatering och server-refreshing, som inte går att avbryta.

Grafiken är dock väldigt fräsh, om än vissa texturer känns lite lågupplösta. Ljudmotorn är däremot det bästa jag hört. Att få ta del på Bad Companys ljudmotor på dator, med min hårdvara är fan en dröm. :D

Q-menyn ska tydligen klara av att tänka själv, när man har lite liv och trycker på Q så ska den "vråla efter medic" och likaså med ammunitionen. Det gör den inte, inte för mig iaf :<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar efter ett bra MP spel just nu men jag vet inte om BF: BC2 är det rätta.. Har aldrig riktigt gillat battlefield serien.. BC2 känns lite väl orealistiskt.. känns som om multiplayer= dåligt teamwork, run & gun i rambo-stil med dödligt precision när det gäller att träffa av mål. Jag låter säkert löjligt petig nu, vilket jag är till ett visst motto, men jag stör mig på klipp där spelaren skjuter med sniper med dödlig precision, och när man är i strid med någon och fumlar (eller ens fumlar) fram en granat hur lätt som helst och bara kastar. Annars ser spelet underbart ut. Gillar speciellt ljuden från vapnen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar efter ett bra MP spel just nu men jag vet inte om BF: BC2 är det rätta.. Har aldrig riktigt gillat battlefield serien.. BC2 känns lite väl orealistiskt.. känns som om multiplayer= dåligt teamwork, run & gun i rambo-stil med dödligt precision när det gäller att träffa av mål. Jag låter säkert löjligt petig nu, vilket jag är till ett visst motto, men jag stör mig på klipp där spelaren skjuter med sniper med dödlig precision, och när man är i strid med någon och fumlar (eller ens fumlar) fram en granat hur lätt som helst och bara kastar. Annars ser spelet underbart ut. Gillar speciellt ljuden från vapnen. :D

Precision och sjujävla skada är ett minne blott i BC2. I BF2 var det jäkligt mycket lättare att få död på fienden, för att få ihjäl folk på BC2 med t.ex sniperklassen gäller två träffar eller att personen redan är skadeskjuten och med automatvapen måste man skjuta salvor eller "singleshot", att bajsa ut ett helt magasin slutar med att man träffar precis allting runt om. Run 'n Gun finns väl kvar i viss bemärkning, men jag tror att det kan bero på det nuvarande spelläget "Rush", ett högintensivt läge där ena laget ska förstöra mål och andra laget ska försvara tills motståndarnas tickets löper ut.

I och med att man kan spawna på sina gruppmedlemmar så kan man hamna i riktigt roliga anfalls-försvarstaktiker som i BF2, helt underbart om man har typ ventrilo, ts, skype eller liknande. Som ensamvarg i BC2 dör man ofta, väldigt ofta. Nyckeln till att överleva och lyckas i BC2 enligt mig är teamwork med en bra grupp. Snipern har visserligen skrämmande precision, men efter några hundra meter måste man räkna på att kulan sänks i en bana som i verkligheten, man måste alltså sikta ovanför och sätta 2 träffar för att få ihjäl någon. Ljudet i spelet bjuder på en rejäl upplevelse! :D

Kan väl lägga till något negativt också, kommandorosen från BF2 är som bortblåst och den saknar jag verkligen. Möjligtvis att fordon som pansarvagnar och sånt är lite för starka.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar efter ett bra MP spel just nu men jag vet inte om BF: BC2 är det rätta.. Har aldrig riktigt gillat battlefield serien.. BC2 känns lite väl orealistiskt.. känns som om multiplayer= dåligt teamwork, run & gun i rambo-stil med dödligt precision när det gäller att träffa av mål. Jag låter säkert löjligt petig nu, vilket jag är till ett visst motto, men jag stör mig på klipp där spelaren skjuter med sniper med dödlig precision, och när man är i strid med någon och fumlar (eller ens fumlar) fram en granat hur lätt som helst och bara kastar. Annars ser spelet underbart ut. Gillar speciellt ljuden från vapnen. :D
Skaffa ARMA2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa ARMA2

Mjo, har funderat på det. Testade det och jag gillade det rätt så mycket. Dessvärre laggade det väldigt mycket och jag har inte lust att dra ner inställningarna på lägsta. Egentligen irreleveant, men Crysis demot flöt på mycket bättre än arma2 demot - på väldigt höga grafikinställningar, så fulla versionen av arma verkar kräva mycket av ens dator. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är fan som sniper ska spelas. :unsure: Långdistans-kills är löjligt tillfredsställande, speciellt när man är så långt borta att det tar 0,5-1 sekund för skotten att landa efter att man har siktat snäppet över deras huvud. Spelade som defender på banan också, så det blev en jävla massa spottande och artelleri-inkallande. Smet även bakom fienden, knivade ett par och knäppte några med pistolen. Episkt beskriver nog det hela ganska bra.

howitsdonebitches_1153613_0.jpg,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är fan som sniper ska spelas. :D Långdistans-kills är löjligt tillfredsställande, speciellt när man är så långt borta att det tar 0,5-1 sekund för skotten att landa efter att man har siktat snäppet över deras huvud. Spelade som defender på banan också, så det blev en jävla massa spottande och artelleri-inkallande. Smet även bakom fienden, knivade ett par och knäppte några med pistolen. Episkt beskriver nog det hela ganska bra.

Go runda! Drog själv en liknande runda första dagen, sjukt roligt! Kniven är verkligen grym, fyfan!

Är det bara jag, eller tar det jättelång tid att levla? Har inte ens blivit level 1 än. :mellow:

Rankad server?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...