Jump to content

Battlefield Bad Company 2


Sniper
 Share

Recommended Posts

Go runda! Drog själv en liknande runda första dagen, sjukt roligt! Kniven är verkligen grym, fyfan!

Rankad server?

Det finns bara rankade servrar i betan, men ja, det tar lång tid att levla. Det gäller att få många pins under matchernas gång för att få extra mycket poäng. Desutom är det viktigt att utnyttja sin klass på rätt sätt för att bidra till laget och samtidigt få bra score; spotta mycket som sniper, heala som medic, kasta ammo-påsar som assault och att reparera och skjuta missiler titt som tätt som engineer. Spela i squads ska man alltid göra också, man får dubbelt så mycket score av att heala eller hjälpa squadmates ö.h.t. :mellow:

EDIT: Btw, har lärt mig att använda Q-knappen på rätt sätt. Det finns ju inget sätt att lära sig än att helt enkelt lära sig själv, men det fungerar väldigt enkelt ändå. Tryck Q när du siktar på en medic för att ropa efter medic, samma sak med assault för ammo. Det funkar tvärtom när man själv vill heala någon. "Medic here!". Sen om man är squad leader kan man sikta på kontrollpunkter och trycka Q för att sätta dem som squadets mål. Man får poäng om man rör sig dit sen också.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow vilken runda jag hade nyligen, riktigt bra squad av assault och medics, som defenders höll vi hela tiden frontlinjen, och alla hjälpte varran med ammo, heal-påsar och ress osv. Sjukt intensivt och roligt! Alla höll ihop också, och när vi såg någon bil glida bakom våra linjer ignorerade vi den inte utan sprang till platsen där de hade hoppat av, letade upp dem och MÖRDADE ASEN. Oftast när man dog blev man dessutom ressad av en "kompis". Det här är verkligen Battlefield. :w000t: Man ska vara ett fullt squad av mates, det är troligtvis oslagbart! Tror jag fick 5k points den rundan!

EDIT: Youtube-film som showcasar buggar och glitches. Seriöst UAV-choppergrejen måste ju testas. :lol::)

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow vilken runda jag hade nyligen, riktigt bra squad av assault och medics, som defenders höll vi hela tiden frontlinjen, och alla hjälpte varran med ammo, heal-påsar och ress osv. Sjukt intensivt och roligt! Alla höll ihop också, och när vi såg någon bil glida bakom våra linjer ignorerade vi den inte utan sprang till platsen där de hade hoppat av, letade upp dem och MÖRDADE ASEN. Oftast när man dog blev man dessutom ressad av en "kompis". Det här är verkligen Battlefield. :w000t: Man ska vara ett fullt squad av mates, det är troligtvis oslagbart! Tror jag fick 5k points den rundan!

EDIT: Youtube-film som showcasar buggar och glitches. Seriöst UAV-choppergrejen måste ju testas. :lol::)

UAV'n är sjuk rolig, att kunna gömma sig bland träden och faktiskt låsa missiler på fiende pansar är riktigt kul. MEN att kollidera med andra helis är svårt ibland då dom byter höjd så ofta. Hamnadet i en rejäl air fight med en AH-64 innan, tog ett tag innan någon av oss faktiskt lyckades döda varandra.

BTW: Dingade lvl 7 nu. Men är det bara jag som har typ 1 000 000 poäng kvar för vissa saker?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UAV'n är sjuk rolig, att kunna gömma sig bland träden och faktiskt låsa missiler på fiende pansar är riktigt kul. MEN att kollidera med andra helis är svårt ibland då dom byter höjd så ofta. Hamnadet i en rejäl air fight med en AH-64 innan, tog ett tag innan någon av oss faktiskt lyckades döda varandra.

BTW: Dingade lvl 7 nu. Men är det bara jag som har typ 1 000 000 poäng kvar för vissa saker?

Hah, UAVn är mitt mest körda fordon!

Jag och en kompis spelade idag, han slängde C4 på helikoptern varpå jag flög iväg till huset där craten var, in genom fönstret på övre våningen och sa till honom att detonera. :) Dessvärre tar det 2 st omgångar...

Det är för att man inte ska utforska alla unlocks under betan. Betan är till för att få DICE att höra om buggar osv. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, UAVn är mitt mest körda fordon!

Jag och en kompis spelade idag, han slängde C4 på helikoptern varpå jag flög iväg till huset där craten var, in genom fönstret på övre våningen och sa till honom att detonera. -_- Dessvärre tar det 2 st omgångar...

Det är för att man inte ska utforska alla unlocks under betan. Betan är till för att få DICE att höra om buggar osv. ;)

Tycker det är tråkigt ändå :-/ För man kommer ju få dom efter beta direkt då vi kommer behålla rank och stats :S

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Demot är ASBRA!!! Jag funderar starkt på att skaffa spelet, då jag för första gången i mitt liv spelat ett onlinespel där jag dödar lika mycket som jag dör (nåja, nästan iaf). Men jag bara undrar. hur använder man medkits? Finns det ens?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Demot är ASBRA!!! Jag funderar starkt på att skaffa spelet, då jag för första gången i mitt liv spelat ett onlinespel där jag dödar lika mycket som jag dör (nåja, nästan iaf). Men jag bara undrar. hur använder man medkits? Finns det ens?

Medic-klassen har medkits. :unsure: Du kan ha ett åt gången utkastat, och den "tickar" in 10 poäng i taget när den healar en i laget, och 20 poäng när du healar en squadmate (stor betoning i spelet att arbeta med sitt squad :) ). Den försvinner typ inte för äns den är uppanvänd eller att du byter kit, så du kan kasta en och springa iväg hur långt som helst. Du kan sen efter att ha spelat medic ett tag låsa upp en uppgradering som healar snabbare, så man får poäng snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medic-klassen har medkits. :unsure: Du kan ha ett åt gången utkastat, och den "tickar" in 10 poäng i taget när den healar en i laget, och 20 poäng när du healar en squadmate (stor betoning i spelet att arbeta med sitt squad :) ). Den försvinner typ inte för äns den är uppanvänd eller att du byter kit, så du kan kasta en och springa iväg hur långt som helst. Du kan sen efter att ha spelat medic ett tag låsa upp en uppgradering som healar snabbare, så man får poäng snabbare.
Du verkar spela en hel del. Hur går det för dig? Vilken klass passar dig bäst?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...