Jump to content

Battlefield Bad Company 2


Sniper
 Share

Recommended Posts

Jaha. Jag har alltid trott att det kostar pengar. Och det kommer inte på något sätt att påverka att jag har BC2 på skiva?

Det har jag däremot ingen aning om. Jag skulle vilja säga att det kommer fungera, men jag vågar inte lova något. Du kanske kan slänga iväg ett mail till steam och fråga om det kommer fungera.

Edit: Såg det här:

Notis: Vietnam kräver basspelet Battlefield: Bad Company 2 på Steam för att spelas.

Så det verkar som man måste ha BFBC2 via steam. För det fungerar väl inte via integration?

Edit 2: Googlade fram den här: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1650058

You have bought the base game somewhere else, and Vietnam on Steam - this is not possible, because Steam will not sell Vietnam to someone who does not have the base game on Steam.

[initially, it was possible to make this specific purchase - but Steam changed that fairly quickly.]

If you somehow did manage to make such a purchase, please contact Steam support to resolve this.

Så tyvärr.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag däremot ingen aning om. Jag skulle vilja säga att det kommer fungera, men jag vågar inte lova något. Du kanske kan slänga iväg ett mail till steam och fråga om det kommer fungera.

Edit: Såg det här:

Notis: Vietnam kräver basspelet Battlefield: Bad Company 2 på Steam för att spelas.

Så det verkar som man måste ha BFBC2 via steam. För det fungerar väl inte via integration?

Edit 2: Googlade fram den här: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1650058

Så tyvärr.

Segt. Det är trots allt inte så dyrt att köpa till fullpris, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

99 kr köpte min kompis det för på Onoff, så nej. :P

Haha, Felshore har redan retailversionen. Han ville köpa Vietnam via steam, det är det vi diskuterar. :P

Haha, snygg felstavning på Felshoe. Det låter ju grymt, Felshore!

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vad tycker vi egentligen om BC2: Vietnam?

Jag tycker det är kul enbart för att det är något nytt. Vapnen är lite sådär och kartorna är jag inget jättefan av (även om det är rätt schysst med tunnlar och liknande). Nej, i väntan på BF3 lär jag gå tillbaka till vanliga BC2, även fast jag tycker att Vietnam är värt ett köp.

Tre fördelar med expansionen:

1. Helikoptern är snabb och pricksäker som bara fa-an. Har man en bra förare på rush så plockar man in hur mycket kills som helst.

2. Helikoptern är otroligt lätt att plocka ner med stridsvagn. Jag sköt ner samma kille sex gånger i rad på en conquest-bana. ^_^

3. Båten och även bilarna har otroligt bra kulsprutor. Och killsen man plockar där räknas in på vanliga BC2 = snart har jag lyckats få guldstjärna i ALLT. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många här har lyckats döda en helikopterpilot som Recon? Jag har försökt en miljard gånger men jag verkar sikta fel..

Har gjort det ca 10 gånger eller så, mestadels då dom kommer rakt mot en på ett litet avstånd. När de kör sidledes (kör åt höger eller vänster när du kollar på dom) är det ganska så svårt! När de kör sidledes så måste man sikta längre fram än man tror.

Hur mycket framför siktar du? Kommer de framifrån är det ju bara att sikta lite högre (beroende på avstånd), dvs som när man skjuter på långa avstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har gjort det ca 10 gånger eller så, mestadels då dom kommer rakt mot en på ett litet avstånd. När de kör sidledes (kör åt höger eller vänster när du kollar på dom) är det ganska så svårt! När de kör sidledes så måste man sikta längre fram än man tror.

Hur mycket framför siktar du? Kommer de framifrån är det ju bara att sikta lite högre (beroende på avstånd), dvs som när man skjuter på långa avstånd.

Jag siktar undertill. Så att jag kan träffa piloten i skrevet, typ. Det är så jag har sett folk göra i olika videos på YT. Jag kanske gör fel dock.. Ska man sikta rakt in i rutan? Det känns ju mer rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag siktar undertill. Så att jag kan träffa piloten i skrevet, typ. Det är så jag har sett folk göra i olika videos på YT. Jag kanske gör fel dock.. Ska man sikta rakt in i rutan? Det känns ju mer rätt.

Alltså, allting beror ju på var helikoptern är i förhållande till dig.

Men om du står och tittar rakt mot helikopter, och helikoptern åker rakt mot dig så ska du inte sikta i skrevet. För dels så för ju helikoptern en lite stigande effekt när han kommer närmre dig (Han åker självklart på samma höjd) och dels så dalar ju din kula.

Är han väldigt nära så du får sikta väldigt mycket uppåt då går det kanske att sikta i skrevhöjd i och med att kulan inte går så mycket framåt utan mer uppåt. Men i det fallet så skulle jag försöka sikta lite mer framför själva piloten. (Ovanför alltså.) Så att han "åker in" i kulans bana snarare än tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...