Jump to content

Battlefield Bad Company 2


Sniper
 Share

Recommended Posts

Man blir bra taggad när man ser sådana här filmer. :hm:

Kan rekommendera den här killens kanal, han har laddat upp ett gäng riktigt sköna BC2-videor! En fråga som uppstår när man kollar är hur han kan hålla så stadigt sikte när han sprayar på med vapnen. "Tappar" han på musknappen istället för att hålla in månne? :hm:

Redigerad av Kebab
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man blir bra taggad när man ser sådana här filmer. :hm:

Kan rekommendera den här killens kanal, han har laddat upp ett gäng riktigt sköna BC2-videor! En fråga som uppstår när man kollar är hur han kan hålla så stadigt sikte när han sprayar på med vapnen. "Tappar" han på musknappen istället för att hålla in månne? :hm:

Får verkligen lust att starta upp spelet och köra lite RUSH nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man blir bra taggad när man ser sådana här filmer. :hm:

Kan rekommendera den här killens kanal, han har laddat upp ett gäng riktigt sköna BC2-videor! En fråga som uppstår när man kollar är hur han kan hålla så stadigt sikte när han sprayar på med vapnen. "Tappar" han på musknappen istället för att hålla in månne? :hm:

Han valde även den perfekta musiken för hur han spelade. Jävlarns anamma killen kan spela.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tänkt skaffa mig en nya handkontroll eftersom den gamle börjar ge sig..

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/67604-razer-onza-professional-xbox-360-controller-tournament-edition--for-x360

67604-forside.jpg

Någon som har något att säga om den? Kommer för det mesta användas till Bc2 så därför skriver jag i denna tråd!

Det positiva jag hört är: Inställbar hårdhet i spakarna, samt 2 extra knappar där bak så jag kan ställa in tex Spot(back) till en precis under LB/RB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tänkt skaffa mig en nya handkontroll eftersom den gamle börjar ge sig..

Någon som har något att säga om den? Kommer för det mesta användas till Bc2 så därför skriver jag i denna tråd!

Det positiva jag hört är: Inställbar hårdhet i spakarna, samt 2 extra knappar där bak så jag kan ställa in tex Spot(back) till en precis under LB/RB.

Pja, det är ju det som är det speciella med kontrollen. Sedan att knapparna i D-pad:en är separerade. Annars är det som vilken handkontroll som helst.

Den är väl gummiklädd också, eller har jag fått det om bakfoten? Det kan säkert vara bra om man har problem med att man brukar tappa sin kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är singeplayer delen av spelet? Lika roligt som ettan eller? De har typ bara gjort reklam för multiplayer i 2:an så man får inge uppfattning om hur singelplayern är. Lite underligt med tanke på hur mycket reklam de gjorde för singelplayern i ettan.

Fruktansvärt rolig dialog. Pikarna mot Modern Warfare 2s singleplayer är så rätt placerade. Story-mässigt så är det ingen höjdare, men det är helt klart värt att köra igenom en gång enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är singeplayer delen av spelet? Lika roligt som ettan eller? De har typ bara gjort reklam för multiplayer i 2:an så man får inge uppfattning om hur singelplayern är. Lite underligt med tanke på hur mycket reklam de gjorde för singelplayern i ettan.

Väldigt linjärt och enkelt, men ändå riktigt kul! Snygga miljöer och roliga dialoger gör att man får en trevlig spelupplevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde idag. Hoppas att det är kul, har spelat de flesta CoD-spel och tyckt väldigt mycket om dem, så det ska bli kul att se hur BC2 är.

Inte alls likadant som COD. Det kommer kännas sjukt ovant innan man lirat några timmar och fått flytet i kroppen, gör dig beredd på att känna dig värdelös till en början. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alls likadant som COD. Det kommer kännas sjukt ovant innan man lirat några timmar och fått flytet i kroppen, gör dig beredd på att känna dig värdelös till en början. :P

Haha ja, det är kanske att räkna med. Trots allt två helt olika motorer för CoD och BC2. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ja, det är kanske att räkna med. Trots allt två helt olika motorer för CoD och BC2. :P

Spelstilen är annorlunda. Om man ser det som såhär: COD handlar väldigt mycket om kills och väldigt nära avstånd. BC2 kan du skjuta folk på nästan en kilometers avstånd. Och BC2 är mycket mer strategi i, du kan inte springa in och tro att du kan döda folk genom att hejlöst spraya som i COD. Då tvär-dör du (om du inte använder M60 dvs, spraya med den, döda allt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...