Jump to content

Smörgåsar


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Förstår varför du måste åka till farmor, den lät väldigt komplicerad! :D

Min farmor har bättre tunnbröd än det som går att köpa i butik. Det var det jag menade. Och sedan så var det ju självklart ett skämt. Min poäng var att jag gillar tunnbröd med skinka. Speciellt det tunnbrödet jag kan få hos farmor.

Edit@Mordos: Ett underbart sätt att starta sida 2 på! ;)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta två skivor vitt bröd (sånt man brukar rosta, glömmer alltid bort vad det heter...), bre på majonäs på båda, skär upp ett par tomatskivor och lägg på, ha på grillkrydda efter behag, lägg på den andra bröddelen. Ni har nu gjort min specialare. ;)

Om man inte gillar majonäs då? Finns det något annat man kan använda som ersättning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog tippa på att min kost består mestadels av smörgåsar. Simplicitet kör jag också på! Jag vill inte klydda till det när jag gör mina mackor, nej, jag kör oftast med ett tjockt lager smör (mums, smör!) och sedan kaviar, leverpastej eller choklad-kräm-skit.

Detta sköljs ner med ett stort glas O'Boy.

Eller bara ett stoooort glas mjölk (mums, mjölk!).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jordnötssmööööör!! ;):D

Mycket osvenskt. Underavdelningen för svenskhet och svenssonism kommer att besöka dig under veckan.

---

Jag äter ca 3-5 smörgäss nästan varje kväll men brukar i allmänhet inte tillreda så avancerade kulinariska skapelser. För det mesta blir det "bara" olika kombinationer av ost, skinka, korv, tomat, saltgurka och sallad.

Brödslagen varierar; nu under sommaren har det varit mycket hembakat.

Eftersom jag inte äter smör kan man fråga sig om en smörgås utan smör egentligen är en smörgås? Hmm!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mini pain riche, extrasaltat bregott och mycket ost ska det vara. ;)

Det är också rätt gott med limpa och Kalles Färskost ibland, fast inte för mycket/ofta.

Knackebröd, extrasaltat bregott och mycket ost är gott.

Smöret och osten gör sig bra tilsammans.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tag ett stycke rostat bröd alá pågen storfranska.

Bred på smör.

Bred på apelsinmarmelad, helst utan skalbitar.

Lägg på några skivor kokt ägg.

Njut.

Marmelad och ägg? På allvar? Marmelad och ÄGG? Bara i norrland! :)

---------

Okej, mackor är bland det bästa som finns. Och jag vågar påstå att jag har ätit den största mackan av alla på det här forumet, tyvärr har jag ingen bild att bevisa med! >_<

Men tänk er en normallång baguette, fast lite "matigare", alltså ganska grov diameter. Tänk er fem olika sorters kött. Två sorters ost. Tänk 10+ skivor av alla dessa pålägg. Tänk munnjut så det slog blixtar om det. Tänk er övermätt jädra kille som direkt efter inmundigandet däckade på soffan för att orka smälta allt.

Den kostade typ 100 spänn, men den var verkligen SÅ värd det!

Annars är det underbart med:

Rostat bröd och räksallad.

Pågenlimpa och Kalles randiga.

Havreknäcke med leverpastej och inlagd gurka.

Ciabatta med mozarella, skivade tomater, olja, havssalt och basilika.

Varma dubbelmackor med ost och pesto.

Great, nu måste jag dra igång mackjärnet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...