Jump to content

Vad har du blivit sämre på med åren?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Ja, logiskt sett bör man bli bättre på allt ju äldre man blir, men när jag började fundera på ovan ställd fråga så kom jag på en massa saker som jag faktiskt var bättre på förr.

  • Geografi, främst länder och huvudstäder
  • Att snabb-bokstavera precis vilket ord som helst - Jag var ärligt talat galet grym på att bokstavera vad som helst i samma takt som jag pratar. Plötsligt bara försvann det. (w00t)
  • Mitt sinne för matte - Det handlar visserligen troligtvis bara om brist på motivation och ork. Har tills jag började gymnasiet alltid läst matte på den högsta nivån mina skolor har kunnat erbjuda..
  • Läshastighet - Jag var den värsta boklusen ni kan tänka er fram tills jag började högstadiet. Sedan dess har jag läst ungefär en bok per år och det har medfört att jag nu läser bra mycket saktare än jag en gång gjorde.
  • Vighet - Det fanns en gång i tiden då jag kunde lägga benen bakom nacken. Oh, good times.

Kör hårt. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Stå på händer - Jag var för nått år sedan riktigt bra på det. Kunde gå 15-20 meter på händerna, men testade här om dagen och det gjorde allt för ont i handlederna. Får väl träna upp dom lite.
  • Hålla andan - Har ett rekord på 2.36 minuter, och nu vågar jag inte testa längre.
  • Konditionen/träning - Slutade med både fotboll och hockey och det var väl inte så bra. Ska snart börja gymma igen, fast jag sprang faktiskt varje dag under 1 månad, men det tappade jag för 1 vecka sedan :mellow:

Fan, det enda jag kan komma på nu..

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Geografi, främst länder och huvudstäder
  • Mitt sinne för matte - Det handlar visserligen troligtvis bara om brist på motivation och ork. Har tills jag började gymnasiet alltid läst matte på den högsta nivån mina skolor har kunnat erbjuda..

Kan bara säga samma sak där. Kunde alla huvudstäder på provat i femman, men vippade farligt nära ig-gränsen på geografikursen vi avslutade i våras. :mellow:

Hade alltid mvg i matte i grundskolan, men på nationella provet i matte b var g-gränsen 12 poäng och det var vad jag fick. Sen vet jag inte om jag plötsligt blivit gammal och inte kan gunga längre, för när jag gjorde det häromveckan fick jag spyreflexer. Fast det kan bero på att jag proppade i mig en Cornetto Citron minuterna innan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att komma ihåg saker. Jag har blivit ganska tankspridd och det händer lite för ofta att jag t.ex. ska hämta nåt från köket men när jag kommer dit har jag glömt bort vad det var som jag skulle ha. :mellow: Jag tappar även bort plånboken, nycklar, mobilen och mp3-spelaren jämt och ständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Matematik är den största boven hos mig. Jag kan inte ställa upp dom mest enkla saker längre, huvudräkningen funkar på heltal om det bara är +, -, * eller /, men då måste det vara mindre tal.

Där känner jag igen mig!

Fast matematiken har aldrig varit en stark sida, men det "svåra" jag kunnat har helt klart blivit sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit sjukt tankspridd på senare dar! För att dra ett exempel: När jag här om dagen skulle sätta i linserna så ropade mamma på mig efter att jag hade petat in ena linsen. Några sekunder senare när jag hade svarat så tar jag ut samma lins som jag nyss petat in och lägger den i linsbehållaren igen. Tar på mig glasögonen för att en halv minut senare komma på att jag skulle ju ta på mig linserna, inte ta ut dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit sjukt tankspridd på senare dar! För att dra ett exempel: När jag här om dagen skulle sätta i linserna så ropade mamma på mig efter att jag hade petat in ena linsen. Några sekunder senare när jag hade svarat så tar jag ut samma lins som jag nyss petat in och lägger den i linsbehållaren igen. Tar på mig glasögonen för att en halv minut senare komma på att jag skulle ju ta på mig linserna, inte ta ut dom.

Tankspridd? I sådanna fall så skulle du ha menat att du tänkte på enormt mycket annat efter att du svarat din mamma.

Menar du egentligen inte "glömsk"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyska är det enda jag varit riktigt grym på men som försvunnit en hel del av, jag kände mig stundom språkhandikappad i somras när jag var där men det kom väldigt snabbt tillbaka. :)

Sen har jag blivit sämre på att lyssna på hårdrock/annan metal, jag har mesat ner mig lite men hittade nyligen några In Flames-skivor så det börjar bli dags igen :P

Mängden GTA- och Star Warscitat samt -kunskaper har drastiskt minskat under de senaste fyra åren, men så var det väl lite VÄL mycket av de tu förr. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tankspridd? I sådanna fall så skulle du ha menat att du tänkte på enormt mycket annat efter att du svarat din mamma.

Menar du egentligen inte "glömsk"?

Tankspridd är ju i regel att man tänker på annat så att man glömmer vad man håller på med och gör helt tvärtom. "Glömsk" och "tanskpridd" betyder ju nästan samma sak så glömsk skulle man kanske också kunna kalla det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...