Jump to content

Vad har du blivit sämre på med åren?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Åhå, jag var en lirare på trombon en gång i tiden. Sist jag provade fattade jag ingenting.

Fan vad otippat, du har också spelat trombon?

____

Matematik var ett av mina bästa ämnen fram till början av mellanstadiet, sedan när man började med division, xyz och liknande gick det bara utför. Jag är nöjd så länge jag klarar vardagsmatten. Läsning av skönlitteratur har aldrig varit så intressant för mig, men i skolan läste man ju lite, har inte läst ett skönlitterärt verk sedan skolan slutade.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tankspridd? I sådanna fall så skulle du ha menat att du tänkte på enormt mycket annat efter att du svarat din mamma.

Menar du egentligen inte "glömsk"?

Han glömde ju inte bort vad han skulle göra? Han vimsade till det bara, vilket man lätt gör när man är tankspridd.

..

- Min kondition går neeeeerför, det har jag både sett på (cooper)testresultat och känner det själv. Det stör mig väldigt mycket, faktiskt.

- Datorspel. Ingenting som stör mig, naturligt eftersom att jag spelar mycket mer sällan dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

- Minnet är inte vad det en gång var. Speciellt inte när det gäller namn.

- Kondition/vighet är inte precis någon stark sida hos mig längre. Jag antar att all cigg och att sitta vid datorn har gjort mig lite latare.

- Talförmågan har också fördärvats. Sluddrar och mumlar till den gränsen att ingen förutom mina vänner förstår vad jag säger.

- Handstilen min ser ut som en sjuårings, men så länge lärarna kan läsa det och betygsätta mig så bryr jag mig inte speciellt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blivit oerhört vimsig på senare tid. Hänt många gånger när man sitter vid datorn att man ska typ gå och hämta mat, man går ut ur rummet, glömmer bort vad man ska göra, går på toa, sätter sig vid tv'n, kommer tillbaka till datorn och sen kommer på att man ska hämta mat.

Talförmågan har också blivit väldigt, väldigt konstigt. Förut kunde jag prata utan några som helst problem, men numera händer det allt oftare att jag säger ord fel, eller betonar vissa ord fel. Exempelvis, sudd, jag kan istället säga "schudd".

Kvickheten förut kunde jag alltid tänka före jag agera, numera agerar jag innan jag tänker. Om man t.ex är ute och kanske spelar fotboll med kompisarna och nån passar bollen till mig kan jag bara springa förbi bollen utan att ta emot passen eller dylikt.

Handstilen har alltid varit anus för mig, även fast jag skrev som en kratta kunde jag ändå utläsa sakerna jag hade skrivit. Numera kan jag inte se alls.

Jag har även blivit mindre Social. Kompisar ringer mig och vill ha ut mig, men jag säger bara nej till det hela tiden även fast jag verkligen kan älska att hänga med dom. Fast iofs, det kan ju även bero på att det aldrig händer nånting när jag väl är ute med kompisarna.

Jag skrev ju att jag hade blivit bättre på att spara pengar i tråden om saker jag har blivit bättre på. Men jag tror inte jag själv kan hålla med om det längre

Pengar har jag halvsvårt att spara. När jag var 10 år så kunde jag alltid spara dom få pengarna man fick i veckopeng, detta kunde sparas i flera månader, t.o.m år innan jag bestämde mig för att handla upp dom. Får jag pengar numera går det bara åt till godis, snus, alkohol etcetc. Någon som kanske har något protip för att spara pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Intressant tråd..

-konditionen har blivit sämre med åren..

-Har faktiskt blivit rätt lat i allmänhet, att ta sig ner till arbetsförmedlingen är ju faktiskt en utmaning.

-lämnar sällan den här staden.. Förut brukade man åka och träffa folk i andra städer och hitta på saker i huvudtaget. Ska dock bli ändring på de till nästa år, då jag och några polare planerar en europatripp med bil.

Kanske blir några nyårslöften till nästa år...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...