Jump to content

Ätbart


VickeX
 Share

Recommended Posts

Någon mer som äter 1-2 mål om dagen? Har gjort det ett bra tag nu och det känns så sjukt naturligt. Upplever aldrig det här akuta suget på mat längre, och känner mig pigg under hela dagen istället för att det ska vara styrt av när jag äter.

Rent intuitivt låter det i mina öron galet att äta 5-6 mål om dagen, jag menar, flera av målen måste ju vara styrda av vilken tid det är snarare än hur hungrig personen är?

PS. Jag tränar inte.

Jag äter en stadig frukost, låt säga kl 10:00. Sedan äter jag middag 19:00, utan att ha ätit ett skit mellan dessa två mål. Känns bra! Någon banan käkar man kanske framåt 17:00-tiden ibland, men inget stort mellis eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer som äter 1-2 mål om dagen? Har gjort det ett bra tag nu och det känns så sjukt naturligt. Upplever aldrig det här akuta suget på mat längre, och känner mig pigg under hela dagen istället för att det ska vara styrt av när jag äter.

Rent intuitivt låter det i mina öron galet att äta 5-6 mål om dagen, jag menar, flera av målen måste ju vara styrda av vilken tid det är snarare än hur hungrig personen är?

PS. Jag tränar inte.

Jag käkar två mål om dagen nästan varje dag. Däremot så är jag väl medveten om att det inte är bra att käka 2 - 3 stora mål per dag, utan det är bättre att käka oftare och mindre.

Jag tränar inte heller längre, inte regelbundet. Men även på den tiden när jag gjorde det så käkade jag bara två mål mat om dagen.

Idioti och lathet är väl de största faktorerna till min ovana. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det tidiga mornar och jag äter frukost vid 7-8-tiden så blir jag riktigt hungrig framåt 12 och behöver därmed både lunch och kvällsmat, men som i vanliga fall då jag äter frukost vid 10 så kan jag stå mig fram till 17-tiden utan att vara hungrig och utan att snaxa emellan. Så två mål om dagen låter inte så konstigt. Fast då kan tilläggas att jag brukar äta rejäl frukost i form av två ägg med olika tillbehör.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det spelar in lite om man bor hemma eller inte också. Står maten på bordet är det klart man äter, liksom. Jag käkar en hastig frukost, en liten skål musli med mjölk, vid halv åtta och sedan en stor baguette med typ kyckling eller rostbiff till lunch, och sedan en stor middag. Någon macka innan jag lägger mig ibland. När jag bodde hemma, och när jag är hemma, äter jag typ hela tiden. rolleyes_1184336_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan jag flyttat hemmifrån har mina måltider blivit väldigt oregelbundna, speciellt på helger och dagar jag är ledig. Det kan gå flera timmar innan jag ens äter frukost och ibland äter jag lunch 5-6h efter jag vaknat. Oftast är jag lite hungrig men är för lat för att göra mat.

Dessutom lyckas jag rätt ofta trycka bort mina hungerkänslor, dvs jag känner inte att jag är hungrig fast jag är det, ifall jag funderar om jag är hungrig blir jag det. Borde äta bättre!

Idag har jag tex bara ätit ett mål mat vilket kanske inte är så bra! Ska nog äta en stor portion gröt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer som äter 1-2 mål om dagen? Har gjort det ett bra tag nu och det känns så sjukt naturligt. Upplever aldrig det här akuta suget på mat längre, och känner mig pigg under hela dagen istället för att det ska vara styrt av när jag äter.

Rent intuitivt låter det i mina öron galet att äta 5-6 mål om dagen, jag menar, flera av målen måste ju vara styrda av vilken tid det är snarare än hur hungrig personen är?

PS. Jag tränar inte.

Äter så gott som alltid 1-2 mål mat, när jag har tid och är hungrig. Skulle aldrig få för mig att käka ~6 gånger om dagen.. Jag gillar verkligen att äta mat, därför gör jag det r jag är hungrig och tills jag blir mätt, skulle jag börja leva på ett matschema för att hinna äta flera gånger tar det bort stor del av det som finns att gilla med en måltid... Skulle bara leda till att jag inte skulle orka/vilja laga maten alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ofta äter ni godis/snacks/läsk?

Jag har sen det nya året startade inte ätit en enda gång, dels för att utmana mig själv men mest för att få resultat av träningen (vilket jag absolut fått, men än är jag inte nöjd)

helvete vad suget är stort vissa dagar. Då brukar jag gå in i denna tråden och läsa vad för gott ni pressar i er och fantisera

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ofta äter ni godis/snacks/läsk?

Aldrig godis eller läsk eller söta snax. Ytterst sällan chips men däremot gärna nötter eller kallskuret som snax. Alltså: inte snax med massa kolhydrater och socker.

Ditt sötsug borde gå över ifall du håller en jämn blodsockerkurva tycker jag. Dvs. inte äta korta kolhydrater såsom pasta, potatis, bröd, kakor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Vad säger ni, är Ben & Jerry's värt priset? Har aldrig köpt deras produkter pga att jag tycker att det är ganska lite glass man får för det priset, jämfört med andra alternativ i glassdisken.

Hur ofta äter ni godis/snacks/läsk?

För 4-5 år sen när jag var väldigt noggrann med min träning och kost åt jag i princip aldrig sånt men på senare dar har jag börjat unna mig lite gott.

Godis äter jag inte speciellt ofta men däremot äter jag gärna choklad ibland, i synnerhet mörk finchoklad. Det kan bero på placeboeffekter och på att jag delvis förknippar choklad med romantik men jag upplever det som att chokladätande påverkar min libido på ett positivt sätt och att jag får ett större.. "begär" av det. :whistling: Läsk... Ptja, snittar ca en 1,5l-flaska i veckan - alltid lightläsk. Snacks äter jag i princip aldrig.

Sötsug löser jag oftast med frukter och yoghurt. Älskar yoghurt!

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad säger ni, är Ben & Jerry's värt priset? Har aldrig köpt deras produkter pga att jag tycker att det är ganska lite glass man får för det priset, jämfört med andra alternativ i glassdisken.

Skulle inte betala 27:- för deras sandwich hos GB mer än en gång men deras vanliga förpackningar kan helt klart vara värda sitt pris! Har bara ätit B&J två-tre gånger men det har alltid varit gott.

Detta är nog den dyraste och samtidigt godaste glassen jag någonsin köpt. 100:- för lika mycket som en B&J-låda men fett värt på den tiden tjejen var vegan.

http://shop.goodstore.se/booja-booja-pompompous-maple-and-pecan/1618-0

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...