Jump to content

Ätbart


VickeX
 Share

Recommended Posts

Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. :)

Håller med till fullo, hade en rätt fin hög med urdruckna 1 liters tetror tidigare, fruktansvärt gott. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. :)

Är det någon direkt skillnad på sockermängd mellan Pucko och Oboy? Är det ena... nyttigare... än det andra?

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det bara norrlänningar som ens vet vad det där är för något?

Skulle precis fråga! :)

Är det någon direkt skillnad på sockermängd mellan Pucko och Oboy? Är det ena... nyttigare... än det andra?

Jag vet faktiskt inte. Men jag tror att min mamma gjorde beräkningar på att ett glas Pucko motsvarar två glas "vanlig" juice. Vet emellertid inte hur mycket det är i O'boy. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tyckte inte om pucko så mycket första gången jag provade det, smakade för mycket kakao :(

kanske ska prova igen

Wtf, visst, det står "extra mycket kakao" på förpackningen med det är typ 2-3% av innehållet vilket känns sjukt lite. Oboy smakar mer kakao, men Pucko har någon konstig smak som jag gillar mer, kan inte beskriva den riktigt.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wtf, visst, det står "extra mycket kakao" på förpackningen med det är typ 2-3% av innehållet vilket känns sjukt lite. Oboy smakar mer kakao, men Pucko har någon konstig smak som jag gillar mer, kan inte beskriva den riktigt.. :(

aja, tänkte först jag såg den "men finns det inte utan extra kakao?".

vär länge sen jag provade så vem vet, kanske tycker om den nu :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wtf, visst, det står "extra mycket kakao" på förpackningen med det är typ 2-3% av innehållet vilket känns sjukt lite. Oboy smakar mer kakao, men Pucko har någon konstig smak som jag gillar mer, kan inte beskriva den riktigt.. :(

Pucko har lite konsistens utav grädde tycker jag, och det är det som gör det så otroligt gott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wtf, visst, det står "extra mycket kakao" på förpackningen med det är typ 2-3% av innehållet vilket känns sjukt lite. Oboy smakar mer kakao, men Pucko har någon konstig smak som jag gillar mer, kan inte beskriva den riktigt.. :(

Hur smakar kakao? Jag tycker att Pucko har en klart chokladigare och gräddigare smak än O'boy samtidigt som jag gärna intalar mig att det är bättre att dricka då det inte står något specifikt om socker... 95% mjölk och 5% kakaoextrakt?

Ett ganska omiljövänligt val men smaken balanserar det som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@mark:

Information:

Mandelpotatis förädlas till mandelpotatischips. Råvaran kommer från egna odlingar i Pitebygden.

Mandelpotatisschips finns i fyra olika smaker; vildmark med svamp och peppar, creme fraiche, norrsken med aioli och lingon samt lättsaltade.

Försäljning till livsmedelsbutiker, servicebutiker och restauranger från Kiruna i norr till Stockholm i söder. I övriga Sverige säljs produkten genom olika återförsäljare.

Har även potatis - se under "Rotfrukter & Grönsaker".

-----------

Men alla under Sundsvall vågar inte prova. Något så gott som SVAMP och PEPPAR-smak på chips. Det är underbart gott. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det speciella smaken ni söker i Pucko är till 99% pastöriserad mjölk. Alltså sådan mjölk man kan få med kaffet i en pyramidformad förpackning.

-------------------

När vi ändå var inne på chips så är norska lantchips ännu godare än svenska.

Känner ni någon som är/ska till Norge, be dem köpa med Sörland chips créme fraîche og charlottløk (og et hint av urter).

Jag har endast ätit/smakat en enda annan påse från andra chipstillverkare i Norge, men nej tack. Det här är de bästa chipsen som finns.

Bästa bilden:

Sen är min nyaste drog is-kaffe. Fyfan alltså, det är helt jävla underbart!

post-347-1246619537_thumb.jpg

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå var inne på chips så är norska lantchips ännu godare än svenska.

Känner ni någon som är/ska till Norge, be dem köpa med Sörland chips créme fraîche og charlottløk (og et hint av urter).

Jag har endast ätit/smakat en enda annan påse från andra chipstillverkare i Norge, men nej tack. Det här är de bästa chipsen som finns.

Gillar lantchips, ska lätt prova när jag drar upp till stugan! :lol:

--

Jag vet att det finns Fanta i lite finare glasflaskor. Har sett det i Norrköping på ett studentställe och utomlands, är det någon som vet var man kan köpa? Jag behöver verkligen det i kylen när det är varmt ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar lantchips, ska lätt prova när jag drar upp till stugan! :lol:

--

Jag vet att det finns Fanta i lite finare glasflaskor. Har sett det i Norrköping på ett studentställe och utomlands, är det någon som vet var man kan köpa? Jag behöver verkligen det i kylen när det är varmt ute.

Vissa ICA-butiker har det. Här i Skärblacka finns både Cola och Fanta i glasflaskar. Av någon anledning tycker jag att Cola i glasflaska smakar mycket bättre än Cola i plastflaska eller burk.

Men det är bara inbillning antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa ICA-butiker har det. Här i Skärblacka finns både Cola och Fanta i glasflaskar. Av någon anledning tycker jag att Cola i glasflaska smakar mycket bättre än Cola i plastflaska eller burk.

Men det är bara inbillning antar jag.

Hmm, okej, får kolla på ica. Var precis på willys och kikade, det fanns inte där, men nåt var jag tvungen att köpa. Så jag köpte massa Premier Orange istället(3.50kr/st), hoppas det är gott. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vissa ICA-butiker har det. Här i Skärblacka finns både Cola och Fanta i glasflaskar. Av någon anledning tycker jag att Cola i glasflaska smakar mycket bättre än Cola i plastflaska eller burk.

Men det är bara inbillning antar jag.

Absolut inte. Cola (all annan dricka i övrigt också antar jag) är mycket godare när dess förpackning är av glas eller metall (burk).

Många / alla i mina kretsar håller med mig.

Älskar dessutom ljudet av att "poppa" en burk med, vad som helst. Det är så skönt att höra. Och som sagt, smaken är bäst.

Men vanlig dricka på flaska fungerar också, men helst med mycket is. Dricka blir alltid godare med is i, när den är iskall.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...