Jump to content

Ätbart


VickeX
 Share

Recommended Posts

Har du käkat Freias Walters Mandler (rostade och karamelliserade salta mandlar). FY FAN vad god den är!

_DS56394_560px_1116713_0.jpg

Wow, designen på förpackningen påminner ju bara lite om Marabou's chokladkakor. Skulle vara spännande att smaka också.

Någon här som förresten föredrar X Less Fat-chips framför vanliga? Alltså t.ex gillar Sourcream & Onion Less Fat mer än vanliga Sourcream & Onion?

Jag gillar båda.

Någon som kan tipsa om någon bra dipp man kan göra själv hemma för grönsaker eller bröd, eller chips, eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, designen på förpackningen påminner ju bara lite om Marabou's chokladkakor. Skulle vara spännande att smaka också.

1990 köptes Marabou av Freia och det nya bolaget Freia-Marabou bildades. Norsk Hydro, Procordia Foods och Paulig var några av majoritetsägarna.

1993 köptes företaget upp av Kraft General Foods (nuvarande Kraft Foods) för tre miljarder norska kronor. De båda varumärkena Marabou och Freia lever dock fortfarande kvar.

-Wikipedia

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just varit och inhandlat sex paket av följande:

Kinder_Bueno_1117867_0.jpg

Ända sen jag första gången köpte och åt en har jag letat överallt efter fler, men alla affärer säljer bara dessa:

Nu fick äntligen min butik in dem och jag köpte alltså sex paket på en gång. Två är redan förbrukade efter en kort stund, och jag kommer definitivt få köpa en hel del fler - jag måste bunkra upp med dem eftersom att de bara är en temporär vara tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just varit och inhandlat sex paket av följande:

Ända sen jag första gången köpte och åt en har jag letat överallt efter fler, men alla affärer säljer bara dessa:

Nu fick äntligen min butik in dem och jag köpte alltså sex paket på en gång. Två är redan förbrukade efter en kort stund, och jag kommer definitivt få köpa en hel del fler - jag måste bunkra upp med dem eftersom att de bara är en temporär vara tyvärr.

Har du sådan där läskigt avundsvärd metabolism som gör att du kan trycka i dig tonvis med godis utan att det syns på dig?

edit: tog bort bilderna i kvoten

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du sådan där läskigt avundsvärd metabolism som gör att du kan trycka i dig tonvis med godis utan att det syns på dig?

edit: tog bort bilderna i kvoten

Det hade jag tills jag var 13 eller någonting sådant. Usch. Nu är jag näst intill en klump. Måste börja motionera mera. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just varit och inhandlat sex paket av följande:

http://www.sweetstall.com/acatalog/Kinder_Bueno.jpg

Ända sen jag första gången köpte och åt en har jag letat överallt efter fler, men alla affärer säljer bara dessa:

http://www.kinder-uk.com/img/kinder_kinder_maxi.jpg

Nu fick äntligen min butik in dem och jag köpte alltså sex paket på en gång. Två är redan förbrukade efter en kort stund, och jag kommer definitivt få köpa en hel del fler - jag måste bunkra upp med dem eftersom att de bara är en temporär vara tyvärr.

Vad bor du i för skithåla? Jag bor i en skithåla och här finns de överallt. Maxi, Coop, bensinmackar, Kinesen på höret.

Har förätit mig på dem något fruktansvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just varit och inhandlat sex paket av följande:

Ända sen jag första gången köpte och åt en har jag letat överallt efter fler.

Nu fick äntligen min butik in dem och jag köpte alltså sex paket på en gång. Två är redan förbrukade efter en kort stund, och jag kommer definitivt få köpa en hel del fler - jag måste bunkra upp med dem eftersom att de bara är en temporär vara tyvärr.

Vad bor du i för skithåla? Jag bor i en skithåla och här finns de överallt. Maxi, Coop, bensinmackar, Kinesen på höret.

Har förätit mig på dem något fruktansvärt.

Jag tycker personligen att vanliga kinderägg (overprised like hell, men alltså chokladen) och kinder maxi är mycket godare. Fy satan vad chokladen är god. Mest mjölk och socker i dem, men smaken. Mums.

Är det förresten någon här som varit i Kina eller något annat land och smakat några udda specialiteter som myror, bläckfisk, eller andra småkryp eller konstiga djur/växter och kan uttala sig om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker personligen att vanliga kinderägg (overprised like hell, men alltså chokladen) och kinder maxi är mycket godare. Fy satan vad chokladen är god. Mest mjölk och socker i dem, men smaken. Mums.

Är det förresten någon här som varit i Kina eller något annat land och smakat några udda specialiteter som myror, bläckfisk, eller andra småkryp eller konstiga djur/växter och kan uttala sig om det?

Räknas hönshjärna och kammen de har på huvudet som konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Har du käkat Freias Walters Mandler (rostade och karamelliserade salta mandlar). FY FAN vad god den är!

_DS56394_560px_1116713_0.jpg

Fuck me, YES! Förra året var jag på chokladmässan och fick smaka liknande och storknade nästan. Vem trodde att mandlar + choklad + SALT skulle vara en så gudomlig mix?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig ätit/smakat B&J..

Däremot är milkshaken Oliver på Blå Gåsen i Luleå det bästa som hänt i glassvägar! Enligt mig då..

Jag ska dit å köpa en imorgon (idag) :mf_doof:

Köp choklad-dansk nougat-blåbär-vanilj från glassbaren i Smedjans entré istället. Sjukt gott

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...