Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Ingen nyhet kanske men Arctic Monkeys platta släpps ju i Juni ("Suck It And See"). De har släppt två låtar, "Brick by Brick" och "Dont Sit Down 'Cause I´ve Moved Your Chair".

Vad tycker ni? Låtarna har inte fått mig att stå o duschen och nynna eller gjort så jag gått in i någon slags 'Arctic Monkeys-kupa' nu innan deras kommande platta släpps. Men jag känner att jag borde ge dem en chans till när hela plattan släpps så jag kan se vilken plats dessa låtar har på plattan jämfört med resten av låtarna.

Omslaget också :) Jag gillar ^_^

Arctic-Monkeys---Suck-It-and-See--28Official-Album-Cover-29-Out-June-6_1208156_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Kapten Röd har släppt ännu en singel inför sitt nya album, Saknade Vänner.

Precis som med allt Kapten Röd rör vid - nästan - så är låten riktigt bra. Vill skriva mer men det finns nästan inget annat att säga, låten är bra helt enkelt. Bra beat, bra verser och bra refräng. Haha.

Ge den en lyssning eller två, det är den värd!

Edit: Wow, fail på Spotifylänkens text där. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

RHCP083011_1212427_0.gif

I’m With You kommer plattan heta.

1. Monarchy of Roses

2. Factory of Faith

3. Brendan’s Death Song

4. Ethiopia

5. Annie Wants a Baby

6. Look Around

7. The Adventures of Rain Dance Maggie

8. Did I Let You Know

9. Goodbye Hooray

10. Happiness Loves Company

11. Police Station

12. Even You Brutus?

13. Meet Me at the Corner

14. Dance, Dance, Dance

Inga smakprov är släppta men enligt dom själva har dom gått tillbaks till rötterna men behållit arenarock refrängerna, lite som Foo Fighters gjort på deras senaste platta, OM det stämmer så kommer det bli en riktigt intressant skiva.

Edit* Red Hot Chili Peppers handlar det om för dom som inte vet hur deras logga ser ut.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Vet inte om detta tagits upp någon annanstans på forumet, meeeen... http://www.bbc.co.uk...rammes/p00mycpn

Edit: Kanske det är jag som har skrivit det någonstans tidigare? Jag fick en jäkla déjà vu-känsla när jag postade länken i alla fall...

Näe, det har inte varit uppe innan. Det som är fint är att de återgår till gamla soundet, citat "there are definitely some guitars" och att de återigen låter som de fyra i ett rum.

The Shins släpper nytt i mars, singel ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Kanye west släpper "Yeezus" imorgon, låtarna finns ute på YT.

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_267573&feature=iv&list=PLNfHCWJVjlyfqzRk2bZaA0Hnk92Y48qiO&src_vid=tB-6Z063Y5w&v=tIGeImFigq0

--

Jay-z släppte igår att han kommer släppa ett nytt album den fjärde juni som heter Magna Carta Holy Grail.

http://www.magnacartaholygrail.com/

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...