Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Robyn kommer att släppa 3 EP:s det här året!

En singel gjord tillsammans med Diplo (!!!!!) är redan släppt. No Hassle heter den, en blandning av electro, reggae/dancehall och pop. MYS!

Länk till MP3: http://download472.mediafire.com/mrzyaeihh...w/No+Hassle.mp3

Vem är Diplo? Hon har ju den dära 'Fembots'-låten som snurrar flitigt just nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är Diplo? Hon har ju den dära 'Fembots'-låten som snurrar flitigt just nu också.

En av världens bästa DJ och producent av elektronisk musik!

Har varit tillsammans med MIA och även gjort mycket musik med henne. Ligger bakom det fantastiska mixtapet TopRanking tillsammans med Santogold. Har gjort kända remixar på Kanye West, Daft Punk, Hot Chip. Sånt man hör på dansgolven.

Sen ligger han också bakom electro/dancehall/hiphop-bandet Major Lazer. Strrrtt bra!

Världens coolaste och stördaste video <_< :

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av världens bästa DJ och producent av elektronisk musik!

Har varit tillsammans med MIA och även gjort mycket musik med henne. Ligger bakom det fantastiska mixtapet TopRanking tillsammans med Santogold. Har gjort kända remixar på Kanye West, Daft Punk, Hot Chip. Sånt man hör på dansgolven.

Sen ligger han också bakom electro/dancehall/hiphop-bandet Major Lazer. Strrrtt bra!

Grymma grejjer! : D Grymma vocals på No Hassel. Fan, ser fram emot mer från Robyn. Jag tror att hon fortfarande jobbar mycker med Röyksopp dessutom?

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eminems kommande album får nytt namn och releasedatum!

Albumet kommer heta "Recovery" och släpps 22:e juni.

“I had originally planned for Relapse 2 to come out last year,” says Eminem. “But as I kept recording and working with new producers, the idea of a sequel to Relapse started to make less and less sense to me, and I wanted to make a completely new album. The music on Recovery came out very different from Relapse, and I think it deserves its own title.”

http://rapradar.com/2010/04/14/eminem-speaks-on-new-album-recovery/

http://twitter.com/eminem

och från hemsidan;

http://www.eminem.com/

SANTA MONICA, CA - April 15, 2010 - The much-anticipated new album from Eminem, Recovery (Aftermath/Interscope), will be released June 22, 2010, it was announced today by Interscope Records. On Recovery, his seventh major label studio album, Eminem has reached out to an exciting list of first-time collaborators, including DJ Khalil, Just Blaze, Jim Jonsin and Boi-1da, among others.

Eminem releases Recovery just over a year after his last album, 2009’s Relapse. Relapse put the cap on an impressive ten years of recorded output, and contributed to Eminem being the biggest selling artist of 2000-2009. In recognition of this, Neilsen SoundScan named him their Artist of the Decade. Relapse entered the charts at #1 and, at nearly double platinum, was the best selling rap album of last year. It also earned Eminem his 11th Grammy award, winning in the Best Rap Album category. Relapse’s first single, “Crack A Bottle” from Eminem, Dr. Dre and 50 Cent, soared to #1 on the Billboard Hot 100 (Eminem’s second #1 after 2002’s “Lose Yourself”) and set a SoundScan record at the time of its release for opening week download sales (418,000). The album also spun off two other hits; the Top 10 “We Made You” and Top 20 “Beautiful.”

Kommer bli årets bästa skivsläpp, i mitt tycke(!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara att jag måste informera er om att Roger Waters gör en ny (förmodligen hans sista) The Wall-turné 2010/2011. Datum och städer utanför Nordamerika är inte utannonserade än, men sålänge han spelar i Europa så kommer jag vara där. Jag brukar säga att jag inte kan dö lycklig för än jag har sett Pink Floyd live, och närmare än såhär kan man nog inte komma längre.

Googla bara "Roger Waters The Wall tour" så hittar ni många källor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt skön låt faktiskt.

Håller med. Gillade den inte först, jag tyckte att den lät lite platt och intetsägande, jämfört med det mesta på 'Made of Bricks', men allteftersom den varvats om och om igen på radio har den verkligen satt sig! Ser fram emot skivan 'My Best Friend is You' som kommer imorgon!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Gillade den inte först, jag tyckte att den lät lite platt och intetsägande, jämfört med det mesta på 'Made of Bricks', men allteftersom den varvats om och om igen på radio har den verkligen satt sig! Ser fram emot skivan 'My Best Friend is You' som kommer imorgon!

Har kommit nu - och en länk är aldrig fel!

http://open.spotify.com/album/3jihHgHiUNXEjboel1TgaX

Börjat lyssna, gillar första låten. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...