Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Arctic Monkeys nya album AM finns nu att lyssna på Spotify. Vad tycker ni? Jag gillar det än så länge (2 genomlyssningar). Liknar lite som P-C skrev QotSA. Riktigt bra faktiskt!

Ett annat band som har släppt ett nytt album är MGMT, finns dock inte på Spotify men det går att streama ifrån deras hemsida och den här hemsidan; Här Låter riktigt, riktigt bra faktiskt! Vad tycker ni?

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja är inte imponerad över Arctic Monkeys nya faktiskt, fast...var inte så imponerad över dom två tidigare heller men dom växte efter ett tag, får ge AM ett par lyssningar till.

MGMT däremot ser jag fram emot, plattan är ett par månader sen (skulle släppts i juni) det jag hört av skivan så låter det lovande. Dom spelar i Stockholm i slutet av denna månad.

Arcade Fire släpper sin nya skiva den 29/10, jag postar nya singeln i musiktips.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

MGMT däremot ser jag fram emot, plattan är ett par månader sen (skulle släppts i juni) det jag hört av skivan så låter det lovande. Dom spelar i Stockholm i slutet av denna månad.

Vid första lyss var det bara två låtar jag fastnade för. Alien Days och Introspection är låtarna ifråga. Särskilt den förstnämnda. Kändes lite Pink Floydig och 60-tal på något vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drake's nya album finns nu ute på Spotify. Det heter Nothing Was The Same. Rätt bra än så länge faktiskt, jag diggar det!

:) Går att hitta Här.

Favoritlåten än så länge är nog "Hold on, We're going home". Älskar soundet i den.

Lars Winnerbäcks nya album finns också ute nu på Spotify. Jag gillar det också, har lyssnat igenom det än gång så länge. Finns

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Veronica Maggio's låtar till hennes senast album Handen i fickan fast jag bryr mig börjar trilla in på Spotify. Hon har gjort album-släppet lite unikt genom att släppa två låtar per dag tills hela albumet är "släppt" så. Albumet släpps för övrigt den fjärde Oktober. :)

Min favoirtlåt av dem jag hört är

Haim har också släppt ett nytt Album som finns på Spotify. Gillar det verkligen! Hittade dem för övrigt när jag lyssnade på BBC Live Lounge. Albumet går att hitta Här

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Arcade Fire nya album är ute nu, eller har varit ute ett tag faktiskt. Det heter Reflekton, precis som singeln som nästan alla har hört tror jag.

Jag tycker om albumet, det är nog ett utav dem bättre albumen i år än så länge iaf. Min favoritlåt på albumet är just nu[spotify] spotify:track:0QYIp7P4r35lTcrGyznTWO.

Kommer antagligen lyssna väldigt mycket på albumet under hösten & vintern, känns som ett "sånt" album!

Ett annat album som också är ute är Justin Timberlake's andra del av The 20/20 Experience. Har lyssnat igen det några gånger och jag tycker det är bättre än del ett, men har inte hittat någon riktigt favoritlåt där än TKO, som ni hittar här. [spotify] spotify:track:5mIqtDBiw3rqMxsJc4UVM6

Gah, går ju inte lägga till Spotify taggar.. Om någon mod gärna vill fixa taggarna så blir jag glad, just nu så laddar bara inlägget när jag försöker fixa det, tyvärr.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Tribal Seeds släppte nytt album på Spotify idag! De har släppt tre singlar mellan deras senaste album och det som kom ut idag. Konstigt nog så är bara den ena av dessa singlar med på nya albumet, och tråkigt nog den sämre av de tre.

Men det kanske inte behöver betyda något, jag hann lyssna på de två första låtarna innan jag var tvungen att dra hemifrån i morse och det lät rätt lovande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Tribal Seeds släppte nytt album på Spotify idag! De har släppt tre singlar mellan deras senaste album och det som kom ut idag. Konstigt nog så är bara den ena av dessa singlar med på nya albumet, och tråkigt nog den sämre av de tre.

Men det kanske inte behöver betyda något, jag hann lyssna på de två första låtarna innan jag var tvungen att dra hemifrån i morse och det lät rätt lovande!

Riktigt bra album faktiskt! Det finns såklart en eller två låtar som jag känner är lite halvtråkiga. Men överlag håller det en jämn nivå och det finns några låtar som verkligen sticker ut:

Representing. Introlåten, den är riktigt härlig, bra start på skivan!

Fill it up! Riktigt bra låt med Gonzo och New Kingston, en av mina favoriter helt klart!

In your area! Otroligt bra, Kyle McDonald från Slightly Stoopid är med och river av en jävla vers. Precis som han alltid gör när han spelar med Tribal Seeds, bra skit.

Ruined! En lugn låt där det egentligen är refrängen som är bäst, men den är riktigt bra på något vis ändå.

Undercover Lover. Stevens delar är riktigt grymma, Gonzos delar gillar jag inte så otroligt mycket. Men överlag är det en bra låt.

Lonely Night. Avslutar albumet, bra avslut på ett bra album!

Nåväl. Jag är egentligen här för att tipsa om att Rebelution släppte sitt nya album på Spotify igår kväll. Här är förväntningarna höga, Rebelution gör inte mycket dåligt och likt Tribal Seeds är alla deras tidigare skivit riktigt bra. Vilken jävla sommar, två (förhoppningsvis) skitbra album att spela hela sommaren, nu jävlar ska här lyssnas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nåväl. Jag är egentligen här för att tipsa om att Rebelution släppte sitt nya album på Spotify igår kväll. Här är förväntningarna höga, Rebelution gör inte mycket dåligt och likt Tribal Seeds är alla deras tidigare skivit riktigt bra. Vilken jävla sommar, två (förhoppningsvis) skitbra album att spela hela sommaren, nu jävlar ska här lyssnas!

Jag var glad över två nya album. Glöm det, i augusti släpper SOJA nytt också! Herregud vilken sommar! :D

Angående Rebelutions senaste skiva: Mjae, två låtar är riktigt bra; Hate to be the one med Collie Buddz och Roots Reggae Music med Don Carlos sticker genast ut på ett positivt sett.

Sedan är det fasen svårt, jag lyssnade igenom låtarna lite snabbt nu och genast så kände jag att jag ville lägga till två - tre låtar till de tidigare nämnda. Men det är inga låtar som jag i efterhand känner passar där. Den enda är väl Against the Grain som jag egentligen fortfarande känner att den passar på "riktigt bra"-listan efter att låtarna slutat.

Men överlag när jag funderar på skivan så känns det rätt medelmåttig, den börjar bra med fyra svängiga låtar. Men i höjd med Fade Away så börjar skivan göra detsamma, och helt plötsligt är varannan låt riktigt bra, och varannan låt är lite meh.

Svårt att betygsätta skivan, för när jag inte lyssnar på den och går igenom den i huvudet så kommer jag egentligen bara att tänka på två - tre låtar som verkligen sticker ut. Men så fort jag lyssnar igenom den så tycker jag ändå att de flesta låtar fasen är bra trots allt. Det är lite som när man lyssnar på shuffle i en stor lista. Det är många låtar som man aldrig tänker på, men när de väl dyker upp i listan så vill man inte byta låt, utan man vill höra på hela.

Bra eller dåligt? Jag vet inte, dåligt för att jag kanske inte självmant kommer välja ut skivan så många gånger att lyssna på. Bra för att när man väl tar sig tid att göra det så kommer man inte vilja sluta lyssna. Konstig skiva, men jag tror jag gillar den ändå.

Slår den Tribal Seeds skiva? Nej, där tycker jag att Representing är bättre, den känns jämnare på något vis, och kanske hade jag lite för höga förhoppningar på Rebelutions skiva.

Men just nu rankar jag Representing först och Count me in som tvåa. I augusti får vi se var SOJAs nya skiva hamnar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

The Physical World

Death From Above 1979

08/09/14

1. Cheap Talk

2. Right On, Frankenstein!

3. Virgins

4. Always On

5. Crystal Ball

6. White Is Red

7. Trainwreck 1979

8. Nothing Left

9. Government Trash

10. Gemini

11. The Physical World

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Physical World

Death From Above 1979

08/09/14

1. Cheap Talk

2. Right On, Frankenstein!

3. Virgins

4. Always On

5. Crystal Ball

6. White Is Red

7. Trainwreck 1979

8. Nothing Left

9. Government Trash

10. Gemini

11. The Physical World

Jaaa!!! Vart sur över att dom la ner, fan vad gött med lite nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Ser ut att bli en bra skivhöst, det här har jag väntat på så länge.

Foo Fighters - Sonic Highways - November 10th.

asset-PreOrderCover_1260441_0.jpg

1. Something From Nothing

2. The Feast and The Famine

3. Congregation

4. What Did I Do?/God As My Witness

5. Outside

6. In The Clear

7. Subterranean

8. I Am A River

HBO har gjort en dokumentärserie om bandet och inspelningen av skivan, serien har premiär 17:e oktober.

Mer om skivan är att dom använder sig av producenten Butch Vig igen som producerade Nirvanas Nevermind och Foos förra förra skiva, skivan är inspelad i Austin, Chicago, Los Angeles, Nashville, New Orleans, New York, Seattle och Washington, D.C.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...