Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Såg att Arctic Monkeys efterlängtade tredje skiva har fått ett releasedatum, samt låtlista, och kände att jag ville dela med mig av denna relevanta information. Men var? Musiktips? Kanske, kanske, men nja - jag gillar hur den är uppbyggd, med korta, koncisa låttips, och ändrar inte gärna i det. Senast genomlyssnade musikalbum? Kändes inte heller helt hundra, iochmed... tja, den är inte igenomlyssnad. Senaste skivköp? No way, José! Och ett skivsläpp kändes som en rätt liten grej att göra en egen tråd om, så jag tyckte att det räddfärdigade en tråd om musiknyheter - ett nav för alla nyheter, vare sig det är kommande skivor, band-uppbrott, annalkande konserter, eller whatever.

Hursomhelst:

"Arctic Monkeys are pleased to announce they will be releasing their as-yet-untitled 3rd album on Monday 24th August 2009.

Produced by Josh Homme in the Mojave Desert and LA, and with James Ford in Brooklyn, the album features ten new Arctic Monkeys songs.

The tracklisting is as follows:

1. My Propeller

2. Crying Lightning

3. Dangerous Animals

4. Secret Door

5. Potion Approaching

6. Fire And The Thud

7. Cornerstone

8. Dance Little Liar

9. Pretty Visitors

10. The Jeweller’s Hands

The album will be available on CD, vinyl and via digital download."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja! så trevligt :confused: Bra tråd med.

Tack!

Jag blev väldigt glad idag när jag läste att Editors släpper nytt i höst, albumet ska heta "In This Light And On This Evening". Bra namn.

Hey, coolt! Har namnet någon särskild betydelse, eller låter det bara riktigt vackert?

Nytt om Jamie T, från NME.com. Seriöst, skulle inte bli förvånad om han kom till Way Out West. Visserligen spelar han i England den 15e augusti, på Way Out Wests andra dag, men ändå. Hoppet är det sista som lämnar en!

His new 'Sticks'N'Stones' EP comes out on June 29, just after the singer plays Glastonbury Festival on June 26.

Jamie T's second album, titled 'Kings And Queens', will be released later this summer.

jamie_t_stick_stones_1110953_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åttonde juni är releasedatumet för Kasabians nya album; 'West Ryder Pauper Lunatic Asylum'.

West Ryder Pauper Lunatic Asylum is the third studio album by English alternative rock band Kasabian, to be released on 8th June 2009.

"Vlad The Impaler" was made available as a free download from the official website from 31st March to 3rd April 2009. The first proper, physical release from the album will be "Fire", released on 1st June.

Sergio Pizzorno has likened the 52 minute long album to that of “the soundtrack to an imaginary movie.”" Opening with the track "Underdog", the album includes a duet, on the track West Ryder/Silver Bullet, with the actress Rosario Dawson.

Hela albumet finns tillgängligt för förhandslyssning på deras myspace (under en begränsad tid).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indeed.

Ja ni, lite halv nyhet är väl att Muse nya album ska heta "The Resistance"?

Aa, mäktigt namn, det ger verkligen riktiga Musevibbar. Har sinnessjuka förhoppningar på det, ska enligt Matt innehålla det hårdaste och lugnaste Muse spelat in någonsin, bland annat en rockopera i tre delar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa, mäktigt namn, det ger verkligen riktiga Musevibbar. Har sinnessjuka förhoppningar på det, ska enligt Matt innehålla det hårdaste och lugnaste Muse spelat in någonsin, bland annat en rockopera i tre delar!

Jag hoppas verkligen att man får höra lite sång från Christoffer Wolfenholme. Hans pipa var inte dålig när de spelade på Rock am Ring.. 2005, I believe?

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som lyssnat på The Enemys nya? Maximo Parks? The Rakes? Phoenixs? Passion Pit? Åsikter?

The Rakes nya är ett bra album, tror jag, men det tilltalar inte mig. Jag fastnade för det smutsiga garagesoundet de hade på första plattan och så vill jag att The Rakes ska fortsätta låta. De två senaste skivorna är för finslipade i min mening.

Maximo Park's nya har jag lyssnat igenom två gånger, inte fastnat för det än, tycker inte riktigt någon låt sticker ut ur mängden så det krävs mer inlyssning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som lyssnat på The Enemys nya? Maximo Parks? The Rakes? Phoenixs? Passion Pit? Åsikter?

Har lyssnat igenom The Enemys, Maximo Parks och Phoenixs ett antal gånger. Gillar alla tre faktiskt. Phoenix är skitbra som alltid, jag gillar det bandet skitmycket. The Enemy höll ungefär den höga klass jag väntade mig och Maximo Park var över förväntan. Hade inte lyssnat på Maximo Park mycket alls innan, men den här skivan gillar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...