Jump to content

Musiknyheter


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Tokladdad inför MGMT's nya platta. Känner dock mig en smula orolig över att den inte alls kommer motsvara förväntningarna.

Oh, trevligt trevligt. Releasedatum?

Annars längtar jag som tusan till Gorillaz nya samt deras kommande musikvideos som antagligen kommer vara lika episka som alltid! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Two door cinema club släppte nytt album i måndags, det heter Tourist History.

Det är asbra.

Tokladdad inför MGMT's nya platta. Känner dock mig en smula orolig över att den inte alls kommer motsvara förväntningarna.

Inga singelsläpp, inga låtar i stil med Kids och Time to Pretend och hela albumet ska typ fungera som en helhet och vara starkt inspirerad av surfing. Jag älskade hela Oracular Spectacular, även de betydligt mer experimentella låtarna, så de ska nog fungera men jag tror inte på en lika hypad skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crookers har släppt sitt debutalbum! Det heter "tons of friends" vilket man kan förstå! Soulwax, Kelis, Pitbull, will.i.am, Yelle, Miike Snow, Kid Cudi är några som varit med och gjort bandets album! Lyssnar igenom det just nu, och jag tycker det låter bra! (är inne på första låten än så länge..)

crookers_tons_of_friends_1160593_0.jpg

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crookers har släppt sitt debutalbum! Det heter "tons of friends" vilket man kan förstå! Soulwax, Kelis, Pitbull, will.i.am, Yelle, Miike Snow, Kid Cudi är några som varit med och gjort bandets album! Lyssnar igenom det just nu, och jag tycker det låter bra! (är inne på första låten än så länge..)

crookers_tons_of_friends_1160593_0.jpg

Såg en som jag uppfattade det som, bonusplatta med dom som heter Remedy, det är typ 8 olika remixer på Miike Snows låt Remedy, på tons of friends är en av dom med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kultmusikern Alex Chilton avled den 17 mars. Han fick sin första framgång som sångare i popgruppen The Box Tops på 1960-talet och de hade en stor internationell hit med The Letter 1967. På 1970-talet bildade han popgruppen Big Star som aldrig hade någon särskilt stor framgång kommersiellt sett, men är uppskattade av musiknördar.

Bl.a. Chilton som skrivit "In the Street" som använts som signaturmelodi till tv-serien That 70's Show. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kultmusikern Alex Chilton avled den 17 mars. Han fick sin första framgång som sångare i popgruppen The Box Tops på 1960-talet och de hade en stor internationell hit med The Letter 1967. På 1970-talet bildade han popgruppen Big Star som aldrig hade någon särskilt stor framgång kommersiellt sett, men är uppskattade av musiknördar.

Bl.a. Chilton som skrivit "In the Street" som använts som signaturmelodi till tv-serien That 70's Show. :(

Big Stars debutalbum är en absolut topp (om inte toppen) när det gäller powerpop och är enkelt ett av 70-talets 10 bästa album enligt mig, jävligt tråkigt att höra! >_<

http://open.spotify.com/track/1zOy2fbNfs53DNyrQRQaco

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

go_1164279_0.jpg

Finns väl ganska många som diggar Sigur Rós här så jag ville bara informera om att Jónsis debutplatta har släppts (eller läckt, jag vet inte). Det är alltså sångaren i Sigur Rós för er som inte har koll på det. Här är en video till den första låten som släpptes också. Den heter Boy Lilikoi. Och är ganska mysig. Mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om någon uppmärksammat det på tidigare sida men gjorde en ctrl+F på den här och fann inget om det och iom att det är GANSKA nytt så får väl jag ta o göra det.

Familjen släpper nytt! Äntligen efter all väntan kommer det nytt. Läs mer på www.familj-en.com.

Singeln låter riktigt bra och ger mig en såndär feelgood-känsla som bara hans musik gör så jag kan inte säga annat än att jag verkligen ser fram emot albumet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blur släpper en ny singel. Första nya materialet som kommer från dem sedan 2003.

Ojdå, trodde de var helt insomnade. När Oasis upplöses för vilken gång i ordningen minns jag inte så vaknar Blur till alltså! ^^

Musikmanagern Malcolm McLaren avled i cancer igår. Han bidrog bland annat starkt till punkens visuella look då kläderna Sex Pistols bar var hans påfund.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojdå, trodde de var helt insomnade. När Oasis upplöses för vilken gång i ordningen minns jag inte så vaknar Blur till alltså! ^^

Musikmanagern Malcolm McLaren avled i cancer igår. Han bidrog bland annat starkt till punkens visuella look då kläderna Sex Pistols bar var hans påfund.

Jag såg det, och läste ett porträtt av honom i dagens DN. Läs allt om'et!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...