Jump to content

Planer för framtiden


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 98
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej. En Upgrade Skulle inte locka medlemmar eller skapa trådar åt oss. Det är medlemmarna som varit lama 2009 imo.

Med all respekt, men jag håller inte alls med. En upgrade och omfattande förändringar i hur forumet fungerar och ser ut är exakt vad som behövs i dessa svåra tider. Om "vi" inte gör något NU kommer det här forumet att dö ut helt och hållet inom kort. Man kan redan nu bevittna hur många gamla medlemmar väljer att lämna forumet eller minskar sin aktivitet - jag är personligen en av dem. Ett problem är att nästan alla forumiter har förändrats men forumet fortsätter att rulla på i samma gamla gråtrista och föråldrade hjulspår anno 2004. Det är är inte konstigt att folk tappar intresset förr eller senare. Få av stammisarna hänger t.ex. här för GTA idag, utan det är främst Allmänt-delen som lockar och därför borde Allmänt utvecklas och förbättras asap.

Redan en grafisk upgrade skulle göra mycket för, let's face it, det här sterila default-temat är riktigt fult och enformigt; och det speciellt för människor som inte besöker forumet varje dag. Jag minns t.ex. när (det underbara) jultemat infördes ifjol - omedelbart blev forumet lite aktivare och lite trevligare. Omväxling förnöjer! Vote for CHANGE! yes_1046272_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae. Inte ändra.

Vad jag minns har forumet mer eller mindre alltid sett ut såhär sen jag blev medlem. Den enda större förändring jag minns är bredden på forumet.

Och det är nog helt enkelt så att forumet dör ut när det inte finns något nytt stort GTA att se fram emot eller prata om. Det blir helt enkelt litetråkigt att sitta o prata om GTA IV såhär långt efter att det kom.

Det jag tycker om med just GTAsajten är att det ser så enkelt ut. Det är inte en massa "Spejsade" knappar och smileysar som på så många andra forum (inklusive de jag försökt att få ihop).

Hur skulle man förändra Allmänt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae. Inte ändra.

Vad jag minns har forumet mer eller mindre alltid sett ut såhär sen jag blev medlem. Den enda större förändring jag minns är bredden på forumet.

Och det är nog helt enkelt så att forumet dör ut när det inte finns något nytt stort GTA att se fram emot eller prata om. Det blir helt enkelt litetråkigt att sitta o prata om GTA IV såhär långt efter att det kom.

Det jag tycker om med just GTAsajten är att det ser så enkelt ut. Det är inte en massa "Spejsade" knappar och smileysar som på så många andra forum (inklusive de jag försökt att få ihop).

Hur skulle man förändra Allmänt?

Och det är därför Gtasajten är ett så jävla bra forum! Inga spamar smileys och det ser inte vidrigt ut, utan det ser... Originellt ut! Perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det är nog helt enkelt så att forumet dör ut när det inte finns något nytt stort GTA att se fram emot eller prata om. Det blir helt enkelt litetråkigt att sitta o prata om GTA IV såhär långt efter att det kom.

Nja, jag tror inte alls på det där. För de flesta av oss är GTA inte längre en bidragande orsak till att vi hänger här.

Hur skulle man förändra Allmänt?

Jag har en hel del idéer, förslag och kritik men jag tänkte vänta med att framföra allt tills man startar det där utvecklarteamet som det skrevs om. Jag orkar helt enkelt inte ta debatten om det inte finns möjligheter till att det kan leda till förändringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt med förändring utan en ordentlig ledare, jag är för revolution - men i det här fallet fungerar det inte riktigt. Var är Hultenius?!

Det är väl inte första gången som det dröjer ett tag med meddelanden från våran root, han brukar ju ha rätt ont om tid. Men en sak är säker, så länge forumet är online finns det ju iaf intresse att upprätthålla det.

Kan i övrigt hålla med om att det har varit en stagnering på forumet, men å andra sidan tycker jag ändå 2009 har varit rätt chill hittills. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska se över om inte processen kan snabbas upp lite. Att bara genomföra uppgraderingen till den nyaste versionen går snabbt/på någon dag. Det som tar tid är att skapa ny grafik, översätta till svenska, överföra alla "specialgrejjor", skapa nya regler och implementera nya idéer. Här hoppas jag givetvis att det finns många som kan och vill hjälpa till.

Men det första som måste göras är att överföra allt till en ny server/miljö. Jag vill inte driftsätta det nya forumet i en gammal miljö bara för att flytta det en ny miljö några veckor senare. Den nya miljön kan komma igång så snart jag får de uppdaterade migreringsverktyg jag behöver (vilket borde ha levererats för flera månader sedan). Allt är redan planerat in i minsta detalj sedan juni, jag har väntat på migreringsverktygen sedan dess...

Jag ska se till att skapa ett utvecklarforum i helgen (dvs. söndag). Utveckla, diskutera och slipa idéer behövs det ingen ny servermiljö för. Återkommer om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker signaturbilder är fruktansvärt irriterande. Men jag har inte så mycket makt så du behöver inte oroa dig.

Om det nu är fallet kanske nästa IPB tillåter "show images in signatures? [yes] [no]"?

Men jag har inte så mycket makt så du behöver inte oroa dig.

Det gjorde jag inte heller.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...