Jump to content

Planer för framtiden


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Hej alla,

Jag vill med detta inlägg upplysa er lite om forumets framtid. Det har nämligen länge funnits en plan på att genomföra en välbehövlig "refresh" av forumet vilket innefattar en rad förbättringar. Den största enskilda förbättringen är en uppgradering av forumets mjukvara/bas till IP.Board 3.x (från 2.3.x). Denna uppgradering är stor, mycket stor, troligtvis den största forumet någonsin skådat.

Eftersom väldigt lite är satt i sten vill jag inte lova för mycket (och absolut inte ange några datum!), men jag vill i alla fall vara elak nog att ge er något att drägla över >_<

Följande saker kan ni med största sannolikhet förvänta er:

  • Många nya funktioner
    IP.Board 3.x i sig bjuder på många nya funktioner och förbättringar precis överallt. Den nya fina kodarkitekturen gör också att vi kan (och ska!) utveckla en mängd egna funktioner och på så sätt skräddarsy forumet på en helt annan nivå än tidigare.


  • Nytt skönt skin
    Härligt nytt standardskin som lägger fyrkantigheten åt sidan. Är behagligt för ögonen och mycket användarvänligt. Förhoppningsvis kan vi göra det ännu bättre med egna modifikationer. Intresserad av hur det kan komma att se ut? Gå till http://beta.gtasajten.com (fokusera inte på buggar och långa laddningstider, det är en beta).


  • 100% svensk text
    I stort sett alla som besöker forumet (undantag kinesiska skoförsäljare..) kommunicerar på svenska. Även om få ser engelskan som ett problem känns det dumt (och fult!) att blanda språken. Hela forumet ska därför översättas till svenska.


  • Ny server (mer RAM)
    Under juni byter vi server. Den signifikanta skillnaden är att minnet utökas från 1 GB till 4 GB RAM. Detta bör minska problemen med databaskrasher vi haft under en lång tid och möjligtvis ge en mikroskopisk förbättring av generella laddningstider. Mer info om det i juni.


  • .. och mycket annat!
    Nya regler, nya moderatorer, info/kontaktsida, forumöversyn etc.

Tanken är att vi ska ha ett litet utvecklarteam som ska genomföra detta. Bland annat kommer det att behövas personer till översättning, brainstorming, testning, kodning, grafik etc. Eftersom det är en dålig idé att starta mitt i sommaren påbörjas arbetet nån gång under sensommaren/hösten (september?). Mer info kommer då, men det är ingen dum idé att redan nu börja fundera på vad just du kan göra för forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 98
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Underbart! Kunde inte bli bättre! :P

Edit: Fanken ta dig! Det lilla jag såg av registreringen funkade väldigt flytande i alla fall. Temat och.. vad ska man kalla det.. "Liveuppdatering" var det jag märkte när jag _försökte_ regga mig. ^_^

Någon av de däringa i utvecklarteamet är jag klart med på. Kanske lite mer detaljerat först om vad det är som igentligen ska göras av diverse roller.

Väldigt fula profilsidor. De gamla är mycket mysigare. >_<

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla grymt! Fan vad härligt det ska bli med lite uppfräschat forum! Stor eloge till dig!

# .. och mycket annat!

Nya regler, nya moderatorer, info/kontaktsida, forumöversyn etc.

Det där skulle du inte sagt, nu kommer nog säkert flera stycken bli broder duktig för att försöka bli moderator, vilket enligt mig förstör stämningen. Men men. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar den nuvarande designen mer än den nya. Kommer det finnas något alternativ som gör att man fortfarande kan ha den gamla? Det skulle uppskattas. :P

Nej det kommer inte att gå. Vi kommer bara att köra ett skin precis som nu. Det blir helt enkelt för jobbigt att underhålla flera skin samtidigt.

Men det hela är en vanesak, jag kan nästan garantera att du kommer ändra din inställning efter några dagar med den nya designen (förutsatt att du inte använder IE6 >_<).

Ingen avatar? ^_^

Nepp, eftersom avatarer knappt används så togs det bort... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det kommer inte att gå. Vi kommer bara att köra ett skin precis som nu. Det blir helt enkelt för jobbigt att underhålla flera skin samtidigt.

Men det hela är en vanesak, jag kan nästan garantera att du kommer ändra din inställning efter några dagar med den nya designen (förutsatt att du inte använder IE6 >_<).

Nepp, eftersom avatarer knappt används så togs det bort... :P

Say what?

Det är väl inte mer än två, tre av de aktiva som inte har det här?

...för det kan väl inte vara borttaget helt i versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...