Jump to content

Mafia II


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 441
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bajs.

PS3 har inte gräs som PC & Xbox360. Ps3 & Xbox 360 verkar inte heller ha PhysX.

http://www.lazygamer.co.za/xbox-360/mafia-...he-stick-again/

http://www.youtube.com/watch?v=qzkIhgp27r8&

Jag är rätt så löjlig; men jag vet inte om jag ska köpa spelet nu. Kändes för övrigt som att PS3 demot såg sämre ut än PC demot, även om jag spelade PC demot på lägre inställningar (eller gjorde jag ens det..)

''When designing Mafia II, we optimized for each of the three different systems the game would run on to make sure the core experience was the best it could be. Because of this, there are some differences from one platform to the next. In terms of the PS3 version, I wanted to clarify a couple points you have been asking about: There will not be highly detailed grass or large pools of blood, the cloth movement is less noticeable than, for example, the PC version, and the visual fidelity in the demo is generally representative of what you’ll see in the full game.

Our aim is to make a cohesive and immersive experience and optimize the game for each platform so that it could run its best. And while there are some differences between each version, I’m sure you’ll find that the core gameplay and the heart of Mafia II remains no matter whether you play on PS3, 360, or PC. "

- Miss 2K Elizabeth

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bajs.

PS3 har inte gräs som PC & Xbox360. Ps3 & Xbox 360 verkar inte heller ha PhysX.

http://www.lazygamer.co.za/xbox-360/mafia-...he-stick-again/

http://www.youtube.com/watch?v=qzkIhgp27r8&

Jag är rätt så löjlig; men jag vet inte om jag ska köpa spelet nu. Kändes för övrigt som att PS3 demot såg sämre ut än PC demot, även om jag spelade PC demot på lägre inställningar (eller gjorde jag ens det..).

Mjo, PC-versionen är helt klart snyggare än till konsoll, vilket kanske inte är så konstigt heller.

Tyckte ändå inte att det var några större fel på grafiken till PS3, förutom gräset som av någon anledning inte existerar. Kanske fixar dom det till releasen?

Fast det känns inte som om man kommer tänka särskilt mycket på det, men visst, det är en fin detalj.

Edit: En annan sak är ju att konsollversionerna saknar AA.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, PC-versionen är helt klart snyggare än till konsoll, vilket kanske inte är så konstigt heller.

Tyckte ändå inte att det var några större fel på grafiken till PS3, förutom gräset som av någon anledning inte existerar. Kanske fixar dom det till releasen?

Fast det känns inte som om man kommer tänka särskilt mycket på det, men visst, det är en fin detalj.

Edit: En annan sak är ju att konsollversionerna saknar AA.

Från citatet: the visual fidelity in the demo is generally representative of what you’ll see in the full game.

Så nope.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från citatet: the visual fidelity in the demo is generally representative of what you’ll see in the full game.

Så nope.

Okej, jag tänkte på att demot i princip är fritt från blod så kanske spelet inte var färdigt.

Men nåja, lite gräs kommer knappast hindra mig från att skaffa spelet - däremot den dåliga skärmuppdateringen som spökar på konsollversionerna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag tänkte på att demot i princip är fritt från blod så kanske spelet inte var färdigt.

Men nåja, lite gräs kommer knappast hindra mig från att skaffa spelet - däremot den dåliga skärmuppdateringen som spökar på konsollversionerna. :P

GR fick ett brev där någon frågade om det kommer vara mer blod i det färdiga spelet, och de sa att demot inte har en 18-års gräns, men att det färdiga spelet kommer ha det. Därför är det mindre blod i demot än vad det kommer vara i den färdiga versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GR fick ett brev där någon frågade om det kommer vara mer blod i det färdiga spelet, och de sa att demot inte har en 18-års gräns, men att det färdiga spelet kommer ha det. Därför är det mindre blod i demot än vad det kommer vara i den färdiga versionen.

Annars så har Elisabeth från 2K Games skrivit såhär:

There will not be highly detailed grass or large pools of blood, the cloth movement is less noticeable than, for example, the PC version, and the visual fidelity in the demo is generally representative of what you'll see in the full game.

Någon som har kollat in deras Mafia II forum? Väldigt många människor är upprörda och Elisabeth svarade med att hon skulle ta upp det med teamet faktiskt. Får se vad som händer, även fast jag inte har några större förväntningar.

Massive Bear Studios har arbetat med spelets rendering och optimering och när man kollar deras portfolio så kan man nästan förstå varför det blev som det blev.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med, har du spelat det första Mafia? Det är också som en tidsmaskin (fast till 30-talet)!

Apropå det... Jag stod bredvid två 30-åriga kvinnor och lyssnade på deras konversation om hur det var mycket bättre förr när män betedde sig som män och kvinnor som kvinnor.

Säger personerna på gatan någonting i Mafia I eller är det som andra spel från den tiden (t.ex. GTA VC)?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars så har Elisabeth från 2K Games skrivit såhär:

Någon som har kollat in deras Mafia II forum? Väldigt många människor är upprörda och Elisabeth svarade med att hon skulle ta upp det med teamet faktiskt. Får se vad som händer, även fast jag inte har några större förväntningar.

Massive Bear Studios har arbetat med spelets rendering och optimering och när man kollar deras portfolio så kan man nästan förstå varför det blev som det blev.

Jag förstår inte varför man låter nykomlingar jobba med spelet rendering och optimering. Speciellt inte med stora projekt som mafia.

Det borde dom själva göra eller låta personer som har mer erfarenhet göra det Jag har en känsla av att det blir lite som när mafia portades till PS2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Apropå det... Jag stod bredvid två 30-åriga kvinnor och lyssnade på deras konversation om hur det var mycket bättre förr när män betedde sig som män och kvinnor som kvinnor.

Säger personerna på gatan någonting i Mafia I eller är det som andra spel från den tiden (t.ex. GTA VC)?

Det var ett tag sedan jag spelade Mafia nu men jag har för mig att det det finns fotgängare som pratar med varandra, jag kommer i alla fall ihåg att dom beter sig mer "mänskligt" än i GTA III och Vice City.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta spel är så mysigt att det inte är sant. Synd bara att kartan verkar rätt liten.

---

Förresten... har ni också tänkt på att varje gång man dödar en svart person (man) blir alla andra svarta aggro? Vad är själva grejen med det; antydan att alla svarta är gängmedlemmar?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...