Jump to content

Djurplågeri.


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 159
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Liten fråga:

Spelar det roll vad det är för djur som plågas?

En vit mus som man köper för att mata ormar med.

Eller en Bordercollie?

Ja, juridiskt sett är det skillnad på djur och djur, men kanske inte inom ryggradsdjur, eller åtminstone däggdjur. Man får experimentera mycket friare med "lägre" djur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar det roll vad det är för djur som plågas?

Det var inte jag som ville ha svar på frågan, utan vad ni ansåg om det.

hah, klart jag vill ha svar på fråga, men jag frågade er.

Aye, helt klart. Det gäller nog alla - alla har sin subjektiva syn och värdering på hur man 'rankar' djur. Frågan är bara var man drar sina gränser - om man är som hinduisterna och lever sitt liv till det yttersta för att inte skada något levande, eller om man är som... Tja, snubben som plågar katter.

edit: stavfel. Och jag blev lite eftertänksam - är det hinduisterna som har ovan beskrivna syn på livet? Någon särskild gren, eller alla?

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

edit: stavfel. Och jag blev lite eftertänksam - är det hinduisterna som har ovan beskrivna syn på livet? Någon särskild gren, eller alla?

Det finns en speciell religion som har den synen. Exakt vad den heter kommer jag inte ihåg men det kan vara jainismen. Jag hade för mig att den var en gren av hinduismen men det verkar inte stämma (eller så tänker jag på någon annan är jainismen).

Men det verkar ändå som om jainismen är rätt:

  • Every living being has a soul.[14]
  • Every soul is divine with innate, though typically unrealized, infinite knowledge, perception, power, and bliss.
  • Therefore, regard every living being as yourself, harm no one, manifest benevolence for all living beings.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aye, helt klart. Det gäller nog alla - alla har sin subjektiva syn och värdering på hur man 'rankar' djur. Frågan är bara var man drar sina gränser - om man är som hinduisterna och lever sitt liv till det yttersta för att inte skada något levande, eller om man är som... Tja, snubben som plågar katter.

edit: stavfel. Och jag blev lite eftertänksam - är det hinduisterna som har ovan beskrivna syn på livet? Någon särskild gren, eller alla?

ja, det är hinduismen.

Och det handlar om Kast delen i hinduismen (Ko, Kast, Karma)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kast

jag är väldigt nästa helt 99% säker, dock är klockan 00:30 och jag är helt slut

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som skulle vara ett rättvist straff för katten/katterna skulle vara samma tortyr som de får uppleva, jag däremot röstar på dödsstraff!!! MAN GÖR INTE SÅ HÄR MOT DJUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *Förbannad*

Jag håller helt och hållet med dig! Släng honom i en vägg och slå honom tills han själv avlider!

Vilket jävla äckel, jag förstår helt enkelt inte hur fan man kan göra så mot djur :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som skulle vara ett rättvist straff för katten/katterna skulle vara samma tortyr som de får uppleva, jag däremot röstar på dödsstraff!!! MAN GÖR INTE SÅ HÄR MOT DJUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *Förbannad*

Jag håller helt och hållet med dig! Släng honom i en vägg och slå honom tills han själv avlider!

Vilket jävla äckel, jag förstår helt enkelt inte hur fan man kan göra så mot djur :wub:

Så ni tycker att han ska dö bara för att gjorde sådär mot en katt? :teehee: Ni borde nog bli mer social med människo-släktet.

Dödsstraff för något så litet är ju helt sjuk

Dödsstraff över huvud taget är absurt i ett civiliserat samhälle.

Det här är ju skrämmande. Dödsstraff för misshandel? Är ni helt från vettet?

Men mot människor är det mer okej eller?

Bekämpa eld med eld är asbra.

Äsch, de är ju bara barn. Visst kommer de att ändra uppfattning efter litet mognaden?

Öh, vill förresten påpeka att jag menade Kaminari/Xersize, lät väldigt konstigt.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, det är taskigt att slå en liten gullig kisse och man vill gärna ge pojken ett slag med en

järnstång i huvudet. Men ändå bör inte straffen för djurplågeri vara större än misshandel.

En saftig böteslapp och skyldigheter att betala kattens "driftkostnader" i mat och ev. veterinärräkning,

tycker jag passar bra åt sånt här. Och några turer till psykiatrikern åt pojken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kanske inte hört begreppet "överdrift"? Klart som satan att jag inte tycker att han ska ha dödsstraff för det, jag är emot dödsstraff. Men jag tycker inte att han ska komma lindrigt undan bara för att "barn är ju ändå barn". Rejäla böter plus ungdomsfängelse är det minsta jag tycker att fanskapet förtjänar. Man gör inte så mot djur, punkt slut.

Så, inget dödsstraff. Det var en överdrift. Jag ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kanske inte hört begreppet "överdrift"? Klart som satan att jag inte tycker att han ska ha dödsstraff för det, jag är emot dödsstraff. Men jag tycker inte att han ska komma lindrigt undan bara för att "barn är ju ändå barn". Rejäla böter plus ungdomsfängelse är det minsta jag tycker att fanskapet förtjänar. Man gör inte så mot djur, punkt slut.

Så, inget dödsstraff. Det var en överdrift. Jag ber om ursäkt.

Du behöver väl inte be om ursäkt? Om det hade varit din åsikt att dödsstraff hade passat bra så får väl folk respektera det. Men jag förstår att du ville förklara dig. Jag överdriver för jämnan när jag blir förbannad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så att ni som vill tortera killen som han gjorde med katten, och sen begära att han ska dömas till döden, har ni inte tänkt på att ni då är lika totalt patetiska som den killen? Då måste ju ni också avrättas, men det skiter ni i? Ni tänker inte på att "Men jag kan tortera honom hur som helst, varför skulle jag få dödsstraff för det?" Hur fan kan ett kattliv vara mer värt än ett människoliv? Sure, det är ju synd om katten, och ungen är helt inavlad. Men så fort som ni gör något, då ska inget hända?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så att ni som vill tortera killen som han gjorde med katten, och sen begära att han ska dömas till döden, har ni inte tänkt på att ni då är lika totalt patetiska som den killen? Då måste ju ni också avrättas, men det skiter ni i? Ni tänker inte på att "Men jag kan tortera honom hur som helst, varför skulle jag få dödsstraff för det?" Hur fan kan ett kattliv vara mer värt än ett människoliv? Sure, det är ju synd om katten, och ungen är helt inavlad. Men så fort som ni gör något, då ska inget hända?

Men snälla, vi överdrev, remember? Fantisera kan man väl få göra :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så att ni som vill tortera killen som han gjorde med katten, och sen begära att han ska dömas till döden, har ni inte tänkt på att ni då är lika totalt patetiska som den killen? Då måste ju ni också avrättas, men det skiter ni i? Ni tänker inte på att "Men jag kan tortera honom hur som helst, varför skulle jag få dödsstraff för det?" Hur fan kan ett kattliv vara mer värt än ett människoliv? Sure, det är ju synd om katten, och ungen är helt inavlad. Men så fort som ni gör något, då ska inget hända?

Det jag sa om att utsätta honom för samma saker som han har utsatt katten för var något jag sa för att jag blir så jävla förbannad när sånt här händer! Menade det aldrig på riktigt och det tror jag inte att någon av oss som har skrivit något sånt där gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...