Jump to content

Djurplågeri.


Vice.
 Share

Recommended Posts

Alla(?) känner väl vid det här laget till allas vår Kenny Glenn?

Personen som släppte en video på nätet där han brutalt misshandlar en katt. Utan någon som helst empati för katten.

Hans uppförande har blivit mycket uppmärsamt i media och en utredning pågår mot honom.

Vad anser ni om han och andra människor som beter sig så här mot djur?

Just den här killen är ganska ung, men han borde ändå inte undgå straff. Tar man inte tag i det nu är risken stor att han fortsätter med värre grejer tror jag. Ungdomsfängelse i ett år borde vara en bra påföljd. Tar sjukt illa vid mig när djur och barn far illa.

Videon, finns ---->här! <---- vill dock varna för mycket grova bilder!

Kommentera gärna. Vad anser ni om personen på filmen, och om djurplågeri över huvud taget? Bör det ses som allvarligt eller bara som ett lättare brott?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 159
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tyvärr kan jag inte se filmerna på den här datorn... Och Kenny Glen, jag känner ärligt talat inte till det namnet.

Men det är ju förståeligt, djurmisshandel innebär ju sjuka böter för dom som gör det, eller t.o.m fängelse i vissa fall.

Att han i såna unga år håller på med sånthär måste ju innebära att han har nått psykist fel, för ärligt talat, vemfan får för sig att bara börja misshandla en katt?

Det här med fängelseregler tycker jag bara är så totalt jävla gay öht.

Om en 10åring skulle begå ett brott, exempelvis stöld, så åker han inte in för det för han är för "ung".

Om personen i fråga nu begår ett brott får väl personen tamejfan ta konsekvenserna för det.

IN I FÄNGELSE MED FANSKAPET!

Mvh, en djurälskande skruv!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan! :)

Vill inte se filmen, jag kommer att må dåligt i flera veckor framåt då. Enligt mig är det här nästan lika allvarligt som att döda en människa, om inte värre, vad fan har katten gjort honom!? Han borde utsättas för samma saker som han har utsatt katten för! Människor borde veta bättre! Jag kan inte förklara hur arg och ledsen jag är nu.

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan. Hoppade igenom första filmen lite snabbt, sen stängde jag av. Sjuka människa. :)

Sure, vi dödar nöt- och svinkreatur för att få kött på våra tallrikar, men jag tycker inte det är jämförbart med att plåga en katt. En katt har vi som ett sällskapsdjur, grisar/kor har vi (OFTAST) för att föda upp och sedan slakta till mat/för att få mjölk.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan. Hoppade igenom första filmen lite snabbt, sen stängde jag av. Sjuka människa. :)

Sure, vi dödar nöt- och svinkreatur för att få kött på våra tallrikar, men jag tycker inte det är jämförbart med att plåga en katt. En katt har vi som ett sällskapsdjur, grisar/kor har vi (OFTAST) för att föda upp och sedan slakta till mat/för att få mjölk.

Okej, bra att du iallafall har en åsikt kring det. Jag vet inte, jag tycker det bara känns lite sådär när folk basunerar ut hur kasst det är med djurplågeri, samtidigt som man utan att blinka beställer in en dubbel McFeast, utan att tänka på var köttet kommer ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en sån här debatt är det också viktigt att nämna att vi uppmuntrar systematisk plågning av nöt- och svinkreatur i slakterier genom att köpa och äta kött.

Walls of glass. (edit: varning även här för mycket starka bilder)

Att ha ihjäl djur för att de skall användas till mat är en sak, att skada/ha ihjäl djur för nöjesskull en annan...

Givetvis skall även boskapsdjur hanteras så bra som det bara går. De skall inte utsättas för mer lidande än nödvändigt.

Men tyvärr finns det rötägg även i dessa yrken. =/

1 år i ungdomsfängelse för djurplågeri?

gg

håller med axel, så länge djuren inte är söta så är det okej att slakta å käka dem.

Så alla fula djur är okej att döda och käka? Tycker kaniner är jäkligt söta, och gillar att äta dem. (tillagade) Men tycker inte att det är mer fel att äta en sådan än en gris som är "ful".

Hundar är söta och dem skulle jag gärna äta med. När jag kommer till Kina så skall jag absolut gå till en hundrestaurang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis skall även boskapsdjur hanteras så bra som det bara går. De skall inte utsättas för mer lidande än nödvändigt.

Men tyvärr finns det rötägg även i dessa yrken. =/

Skyll inte på "rötägg inom slaktindustrin" för djurplågeriet - det är konsumenterna som kräver billigare kött, och det är djuren som får betala priset. Trängre burar, inhuman löpande band-hantering, och minst sagt onaturlig uppfödning är det vi stödjer när vi letar efter röda prislappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tittade inte på filmen men det är så typiskt att okunniga människor ska jaga upp sig för sånt här. Visst, klaga ni på att en katt misshandlas och njut sedan av eran hamburgare på McDonalds.

edit: Axels got it right.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så alla fula djur är okej att döda och käka? Tycker kaniner är jäkligt söta, och gillar att äta dem. (tillagade) Men tycker inte att det är mer fel att äta en sådan än en gris som är "ful".

Hundar är söta och dem skulle jag gärna äta med. När jag kommer till Kina så skall jag absolut gå till en hundrestaurang.

Jag försökte mer återspegla folks åsikter på ett ironiskt vis.

Dvs, de tycker de är hemskt när någon plågr ett söt liten katt, men skiter fullständigt i detta när de äter sin hamburgare.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...