Jump to content

Djurplågeri.


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 159
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför vill nästan alla låta honom få jättelångt straff eller till och med slå ihjäl och tortera honom? Blir något bättre av att man går på öga-för-öga och annat stenålderstänkande?

Vi är människor, människor älskar att slakta!

T: Har sett en del av första filmen och.... Ungen borde söka hjälp, eller någon annan borde göra det åt honom.

Att som många säger här inne "sätta en kula i pannan på honom" sänker er bara till hans nivå, skicka in han på ett hem, eller låt någon utsätta honom för sin egna medicin så borde han nog förstå.

Att någon sorts djurskyddsförbund inte har omhändertagit katten förstår jag inte (eller är det en viktig punkt som jag har missat?)

Om vi säger såhär, folk lägger upp massa hot mot honom, men gör ingenting åt saken. Det är ju upp till djurskyddsförbunden och poliserna att bestämma själva.

Fängelse straff förstår jag att han inte kan få, inte böter för den delen heller, men får hans föräldrar nått i den stilen borde dom förstå att något är allvarligt fel med deras unge.

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att någon sorts djurskyddsförbund inte har omhändertagit katten förstår jag inte (eller är det en viktig punkt som jag har missat?)

Om vi säger såhär, folk lägger upp massa hot mot honom, men gör ingenting åt saken. Det är ju upp till djurskyddsförbunden och poliserna att bestämma själva.

Båda katterna som killen har misshandlat har blivit kollade hos en vetrinär och sedan skänkta till nya ägare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man misshandlar djur i ungdomen brukar vara ett tecken på att man är psykiskt störd och kommer göra liknande saker mot människor i framtiden. Han borde få vård.

Varför vill nästan alla låta honom få jättelångt straff eller till och med slå ihjäl och tortera honom? Blir något bättre av att man går på öga-för-öga och annat stenålderstänkande?

Jag har inget emot att spärra in Kenny (även om jag knappast tror att det gör någon skillnad på honom som person, han behöver vård) men att mörda honom är oproportioneligt och löser inga problem. Vissa här inne har en sådan sjuk attityd (döda honom, döda honom), skulle vårat rättssystem styras av Vaxxor & co skulle det bli kaos.

Allt det du skrivit är så enormt bra skrivet angående just detta. Visserligen skulle jag skriva i princip samma sak, men nu behövs det inte då du redan skrivit allt vad jag ville säga.

För några år sedan tyckte jag likadant som de flesta här. Döda alla svin som tagit ett liv eller i detta fall plågat ett djur. Men vissa av dessa "svin" kommer inte kunna ändra sig i fängelset, det är ett faktum. Samtidigt som dödsstraff inte har en avskrämmande effekt. Det är bara att ta Vitryssland som exempel. Det enda landet i Europa som fortfarande har dödsstraff i användning. Samtidigt som det är det enda landet i Europa som använder sig av dödsstraff så fortsätter deras fängelser att fyllas och idag så är antalet fångar per 100 000 invånare där så mycket som 500+. Inte störst antal i Europa, men när väl Ryssland gjort de förändringar de lovat (som visar en nedåtgående statistik i Ryssland) så kommer snart Vitryssland ta över den tronen. Nu var det här inte en tråd där vi argumenterar för/mot dödsstraff, men kunde lika gärna lägga till det.

Jag själv såg den där videon om och om flera gånger nyligen. Det är precis som R2 säger. Man ser rätt tydligt att Christopher/Timmy lider av större problem och att sätta in honom i ett fängelse (vare sig det är ett ungdomsfängelse eller vanligt) lär inte hjälpa. I detta fallet är vård ett måste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror välden skulle bli bättre.

Men tyvärr har vi ju våra ynkliga straff. Vill att dödsstraff ska komma tillbaka.

Bring back the giljotin!

Det är väldigt svårt att uppfatta ironi på internet. Vill du ha tillbaka dödsstraff och i så fall, varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väldigt svårt att uppfatta ironi på internet. Vill du ha tillbaka dödsstraff och i så fall, varför?

Göra så alla idioter försvinner istället för att dom ska få några år i fängelse och sen bli utsläppta.

Annars kan man ju klippa av dom händerna och slänga in dom i en bur eller nått. Låta idioterna lida.

Lite Saw över det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väldigt svårt att uppfatta ironi på internet. Vill du ha tillbaka dödsstraff och i så fall, varför?

Apapap! Tommy_Fido gjorde en tråd om dödsstraff redan 2004, kan lika gärna använda den för den kommande diskussionen.

Döds straff

Lite Saw över det hela.

Ah, jo. Världen vore en bättre plats om den var mer som Saw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Göra så alla idioter försvinner istället för att dom ska få några år i fängelse och sen bli utsläppta.

Annars kan man ju klippa av dom händerna och slänga in dom i en bur eller nått. Låta idioterna lida.

Lite Saw över det hela.

Att folk bara tänker på våld, varför inte försöka hjälpa honom istället att inse att det han har gjort är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inget om djurtransporterna men iom att djurskyddsforskningen hela tiden utökas så är det mycket möjligt att lagarna och rutinerna ändrats.

Såg ni själva avlivningsprocessen, och vägen fram till den, Henki?

Nej, vi såg knappt nånting, bara hur de hålls och hur kultingarna har det. Imorgon ska vi dit för en full tur.

Visst menar du för/så?

Nej, i Sverige avlar man så att man ska ha optimalt med mjölk men de som lider av väldigt stora juver avlas inte på, för att man ska slippa såna problem. Förmodligen är det mer om ekonomi än djurskydd, men eftersom slutresultatet blir detsamma gör det mig inget att bönderna vill slippa betala veterinärkostnader, eftersom vi andra slipper se sjuka djur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Göra så alla idioter försvinner istället för att dom ska få några år i fängelse och sen bli utsläppta.

Annars kan man ju klippa av dom händerna och slänga in dom i en bur eller nått. Låta idioterna lida.

Lite Saw över det hela.

Yes, vi går tillbaka några steg i evolutionen så att vi blir mer som djuren igen, that's the way to go. Skulle du själv, helt uppriktigt, helt och fullständigt känslolöst kunna avrätta en människa för att han begått djurplågeri - eller något brott ö.h.t för den delen?

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, vi går tillbaka några steg i evolutionen så att vi blir mer som djuren igen, that's the way to go. Skulle du själv, helt uppriktigt, helt och fullständigt känslolöst kunna avrätta en människa för att han begått djurplågeri - eller något brott ö.h.t för den delen?

Helt klart om det var en mycket ond person.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men orka bry sig om en katt blir slagen, folk dör och blir misshandlad hela tiden världen runt, varför ens uppmärksamma när det gäller en katt?

imo borde vi återinföra dödsstraffet igen, har dom gjort något riktig jävilskt som har dödat någon eller våldtagit osv så av med huvudet med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men orka bry sig om en katt blir slagen, folk dör och blir misshandlad hela tiden världen runt, varför ens uppmärksamma när det gäller en katt?

imo borde vi återinföra dödsstraffet igen, har dom gjort något riktig jävilskt som har dödat någon eller våldtagit osv så av med huvudet med dom.

En katt kan inte slå tillbaka, det kan en människa. Och vem fan filmar sig själv när man mördar eller misshandlar någon?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

imo borde vi återinföra dödsstraffet igen, har dom gjort något riktig jävilskt som har dödat någon eller våldtagit osv så av med huvudet med dom.

Men orka bry sig om en katt blir slagen kvinna blir våldtagen, folk dör och blir misshandlad hela tiden världen runt, varför ens uppmärksamma när det gäller en katt kvinna?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En katt kan inte slå tillbaka, det kan en människa. Och vem fan filmar sig själv när man mördar eller misshandlar någon?

Kan barn slå tillbaka? spädbarn?

Det finns massvis filmer, på internet, där "civila" mördar/misshandlar "civila" till döds och dokumenterat det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...