Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Kan tipsa om en annan förhandstitt från Kotaku, som åtminstone inte bara kastar negativa vibbar om spelet.

http://kotaku.com/5503477/red-dead-redempt...-horse-murderer

"Before calling my horse again I noticed a man in the distance being chased by wolves. I rushed to the rescue, taking out the starved animals with my revolver. The man ran up to thank me, and I got points for doing a good deed. Then I shot him in the head."

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte det minsta orolig.

GTA IV= Trång storstad och ryska gangsters med ett fåtal aktiviteter att sysselsätta sig med på fridtiden.

Red Dead Redemption= Stora öppna landskap med astuffa cowboys och en hel del att göra på fritiden. Tänk bara: Tågrån, dueller, rida ut i skogen och jaga björn, älg, rådjur, mullvad, spela poker, spela Five finger fillet, valla boskap med lasso, tämja vilda hästar, fånga bovar med lasso och slänga upp de på hästryggen och rida in i stan med dem, vakta småstäder med en hund vid sin sida, vakta rancher från småtjuvar.

Plus massor av sidouppdrag från sköna karaktärer.

Och nu har jag bara rabblat upp ett fåtal av de grejer som jag har fått bekräftat att man kommer kunna göra.

:P

Edit: Äntligen börjar den här tråden bli mer och mer aktiv!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte det minsta orolig.

GTA IV= Trång storstad och ryska gangsters med ett fåtal aktiviteter att sysselsätta sig med på fridtiden.

Red Dead Redemption= Stora öppna landskap med astuffa cowboys och en hel del att göra på fritiden. Tänk bara: Tågrån, dueller, rida ut i skogen och jaga björn, älg, rådjur, mullvad, spela poker, spela Five finger fillet, valla boskap med lasso, tämja vilda hästar, fånga bovar med lasso och slänga upp de på hästryggen och rida in i stan med dem, vakta småstäder med en hund vid sin sida, vakta rancher från småtjuvar.

Plus massor av sidouppdrag från sköna karaktärer.

Och nu har jag bara rabblat upp ett fåtal av de grejer som jag har fått bekräftat att man kommer kunna göra.

:P

Edit: Äntligen börjar den här tråden bli mer och mer aktiv!

Jag är inte heller orolig. Jag älskar smådetaljer som att det exempelvis går även att dricka i spelet vilket jag antar blir = klassiska barslagsmål och raggla runt som i IV. Går även att skinflå djuren och sälja skinnet. Hitta kartor som leder en till skatter. Sedan alla random händerlser, som att NPCs kan bli attackerad av vargar, av rånare etc. Det känns mer som San Andreas med en touch av Fallout än IV (med tanke på alla aktiviteter såsom exempelvis poker) fast i vilda västern med skummisar i cowboyhatt som smyger runt och blir anklagad för att vara seriemördare.

EDIT: Jag hoppas mest på att spelets ingame-klocka inte tickar lika fort som i GTA IV. Oerhört störande. Låt oss säga att man vill jaga älgar på morgonen, och sedan hinner man bara jaga i några minuter innan det blir mörkt igen. Eller att man vill rida i solnedgången, men solnedgången försvinner nästan på en gång. Hatar detta. Inställningsbar real-tid åt folket!

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är och har aldrig varit ett dugg orolig. Rockstar har ALDRIG gjort mig besviken, allt dom har gjort har varit top notch!

Sen att FZ.se klagade på att uppdragen var tråkiga och upprepades hela tiden ser jag inte som ett problem, då det i stort sett har varit så, och funkat jävligt bra, sen GTA 1. Jag är övertygad om att det kommer finnas ett antal grymma uppdrag i detta spelet.

Sen kan nästan sätta pengar på att det kommer finnas något sorts monster/spöke -easter-egg. Det är Rockstar skyldiga oss efter att vi hade letat ihjäl oss i San Andreas utan resultat! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med Rockstars uppdrag är ju att de i grund och botten har samma upplägg. Ta dig från A till B, döda/hämta/förstör objekt C, ta dig tillbaka till punkt A. Men det är sakerna som händer mellan punkt A och B, plus de saker som händer när du väl är framme och på väg tillbaka som gör uppdragen unika. Dialogen, karaktärerna, oväntade händelser (som i VC när man måste döda

en galen transvestit som vill mörda hårdrockare

etc etc.

Jag tvivlar inte en sekund på att varje uppdrag i RDR kommer vara tillfredställande och roligt. Rockstar Games är kvalité.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte med ord beskriva just hur jävla hypad jag är! Så här hypad har jag inte varit sen San Andreas!

Gillar hur de byggt upp duel-systemet. Det blir både kul och utmanande. Sen måste jag ju bara nämna den EPISKA naturen!!! SÅ stort, så öppet, så... fritt!!!

Kan knappt vänta längre! Det borde vara straffbart att skjuta upp ett spel som RDR så här länge!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerar det likadant med tid och precision?

Nej, men det verkar ju inte direkt vara någon mindblowing aspekt. Jag förstår inte varför man skulle sikta bättre för att man drar senare heller... :D

Alltså, jag klagar inte på duellerna, det är mer det att det har gjorts förut och är inget nytt, vilket Adrian och Renard verkade tro (lät det som)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men det verkar ju inte direkt vara någon mindblowing aspekt. Jag förstår inte varför man skulle sikta bättre för att man drar senare heller... :D

Alltså, jag klagar inte på duellerna, det är mer det att det har gjorts förut och är inget nytt, vilket Adrian och Renard verkade tro (lät det som)?

Aha, okej. Det går väl inte att göra så mycket mer med en duell. Det är ju bara dra och skjuta. :(

Tyckte iallafall det såg rätt kul ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som drar sist satsar väl mer på att koncentrera sig på exakt var han ska träffa, medans den som drar först är för ivrig och bara skjuter hej vilt, och inte bryr sig om var han siktar?

Edit: Jag har aldrig kört Call of Juarez, så jag visste inte att det gjorts förut, men jag bryr mig faktiskt inte :(

Edit 2: Man kan spela "kasta hästsko" spelet! Finns det något man inte kan göra? :D

rdr_whatabouthandgrenades04_1164932_0.jpg

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som drar sist satsar väl mer på att koncentrera sig på exakt var han ska träffa, medans den som drar först är för ivrig och bara skjuter hej vilt, och inte bryr sig om var han siktar?

Edit: Jag har aldrig kört Call of Juarez, så jag visste inte att det gjorts förut, men jag bryr mig faktiskt inte :D

Är ju inte som att Call of Juarez var först med det heller. GUN hade också ett liknande system och en kompis till mig sa att Red Dead Revolver också hade ett. Jag tror helt enkelt att det är den ända bra lösningen på quickdraw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Renard, jag tror du kommer göra alla, inklusive dig själv besvikna om du hypar så förbannat mycket. :D

just saying, det blir ju tråkigt om intresset svalnar lika snabbt som med IV.

Risken finns, men jag får jävligt bra vibbar av det här spelet. Jag gillar spel där man kan göra väldigt mycket. Minispel, miniquests, utforska osv osv. IV var en besvikelse på den punkten, men RDR ser ut att ha allt det jag ville att IV skulle ha. Plus att Gunslinger i Vilda Västern temat tilltalar mig mer än immigrant i New York temat i IV gjorde.

IV är för övrigt ett kul spel som jag fortfarande plockar upp med jämna mellanrum.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...