Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Om du gillade Call of Juarez borde du verkligen spela uppföljaren Call of Juarez: Bound in Blood. Oerhört fängslande story.

Skit. jag har fortfarande inte spelat Bound in Blood. :) Igentligen borde man väl spela Bound in Blood innan man spelar Call of Juarez eftersom det utspelare sig många år innan och det nämns i Call of Juarez hur det hela slutade.

Jag är ett gammalt fan av GUN, westernspelet som hade otur att komma just i generationsshiftet mellan XBox och XBox 360 och därför inte fick den uppmärksamhet som det förkänade. Vi som älskade GUN väntade på den lovade uppföljaren som aldrig kom så Red Dead Redemption känns som en spirituell uppföljare på sätt och vis även då det inte är samma utvecklare. Både är ju sandbox westernspel bara det att Red Dead Redemption kommer vara mycket mer avanserad och mycket bättre.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skit. jag har fortfarande inte spelat Bound in Blood. >_< Igentligen borde man väl spela Bound in Blood innan man spelar Call of Juarez eftersom det utspelare sig många år innan och det nämns i Call of Juarez hur det hela slutade.

Jag är ett gammalt fan av GUN, westernspelet som hade otur att komma just i generationsshiftet mellan XBox och XBox 360 och därför inte fick den uppmärksamhet som det förkänade. Vi som älskade GUN väntade på den lovade uppföljaren som aldrig kom så Red Dead Redemption känns som en spirituell uppföljare på sätt och vis även då det inte är samma utvecklare. Både är ju sandbox westernspel bara det att Red Dead Redemption kommer vara mycket mer avanserad och mycket bättre.

Har faktiskt aldrig testat GUN men av det jag har hört låter det bra, är det väldigt krävande? Tänkte om det skulle fungera på min bärbara dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt aldrig testat GUN men av det jag har hört låter det bra, är det väldigt krävande? Tänkte om det skulle fungera på min bärbara dator.

Minimum System Requirements:

Pentium III 1.8 GHZ or Athlon XP 1800+ processor

256 MB of RAM

2.8 GB of hard disk space

3D hardware accelerator card required

Direct X 9.0

NVIDIA 3 GeForce 3 or ATI Radeon 8500

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen älskade jag GUN! Underbar story, underbar musik, underbara miljöer, skitbra voice-acting etc etc.

RDR ser ut att bli allt det som GUN ville vara, men inte lyckades med. Större miljöer, mer att göra, bättre grafik, bättre fysik mm.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minimum System Requirements:

Pentium III 1.8 GHZ or Athlon XP 1800+ processor

256 MB of RAM

2.8 GB of hard disk space

3D hardware accelerator card required

Direct X 9.0

NVIDIA 3 GeForce 3 or ATI Radeon 8500

>_<

Jo, men bara för att det står så i systemkraven betyder det ju inte att det fungerar bra på en sån dator...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gamespot's Stora Hands-On!

Massor av info!

The world open to you in Red Dead Redemption is the largest that Rockstar has ever created

Dead Eye, later in the game, turns into a system that resembles a slimmed-down version of Fallout 3's VATS system

When you meet up with him for this mission, he is in an animated conversation with a long-dead corpse, and things just go downhill for him from there >_< Rockstar humor!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The world open to you in Red Dead Redemption is the largest that Rockstar has ever created
Hoppas verkligen att de tar vara på den stora världen så det inte är massor av död mark. Tyckte att de har lyckats riktigt bra med en stor värld tidigare, i bl.a Grand theft auto: San Andreas. Mina förhoppningar är relativt höga.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas verkligen att de tar vara på den stora världen så det inte är massor av död mark. Tyckte att de har lyckats riktigt bra med en stor värld tidigare, i bl.a Grand theft auto: San Andreas. Mina förhoppningar är relativt höga.

Samma här! Jag vill inte ha en stor värld utan saker att utforska. Just Cause 1 och Oblivion är perfekta exempel på just det. Men med tanke på att spelet har varit under utveckling i över 4 år, och det faktum att Rockstar alltid tänker på detaljer, så skulle jag tro att de fyllt världen med massor av saker >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, nu har jag spelat GUN i några timmar, förstår inte hur vissa kan kalla det en flopp, det är ju i skitkul! :D

Det är ju nästan som att Red Dead Redemption är mer som en uppföljare till GUN (fast 100 gånger bättre) än Red Dead Revolver, finns det någon som vet om Red Dead Redemption kommer ha någon koppling till Red Dead Revolver i huvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, nu har jag spelat GUN i några timmar, förstår inte hur vissa kan kalla det en flopp, det är ju i skitkul! :D

Det är ju nästan som att Red Dead Redemption är mer som en uppföljare till GUN (fast 100 gånger bättre) än Red Dead Revolver, finns det någon som vet om Red Dead Redemption kommer ha någon koppling till Red Dead Revolver i huvudtaget?

Jag kan med 99% säkerhet säga att det inte kommer ha något med GUN att göra då "Red Dead" är en helt annan spelserie än GUN (det kanske kommer GUN 2 i framtiden, vem vet), plus att det är två helt olika utvecklare :D

Håller helt med dig om GUN! Hur kul som helst :D

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan med 99% säkerhet säga att det inte kommer ha något med GUN att göra då "Red Dead" är en helt annan spelserie än GUN (det kanske kommer GUN 2 i framtiden, vem vet), plus att det är två helt olika utvecklare :D

Håller helt med dig om GUN! Hur kul som helst :D

Jo, men det jag frågade var ju om Red Dead Revolver och Red Dead Redemption hade någon koppling. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det jag frågade var ju om Red Dead Revolver och Red Dead Redemption hade någon koppling. :D

Oj! Jag läste fel :D. Det kan säker hända att det blir någon liten koppling mellan Revolver och Redemption, kanske någon karaktär som återvänder i något uppdrag eller så :D

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj! Jag läste fel :D. Det kan säker hända att det blir någon liten koppling mellan Revolver och Redemption, kanske någon karaktär som återvänder i något uppdrag eller så :D

Haha, sånt händer! :D

Efter att ha sett massa videos från spelet så känner jag mig hur hypad som helst! Det kommer med 99% säkerhet bli mitt nya favoritspel, I can't wait!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det jag frågade var ju om Red Dead Revolver och Red Dead Redemption hade någon koppling. :D

En av de spelbara karaktärerna Red Dead Revolver har jag hört ska vara med. Men Red Dead Redemption utspelar sig nästan 25 år senare så jag tvivlar på att för många från Red Dead Revolver kommer vara med.

Red har de iallafall sagt att han kommer inte vara med i spelet. Men jag hoppas där finns en förklaring varför John Marston har likadana ärr som Red.

Håller för övrigt med om GUN. Underbart spel som verkligen inte förkänade flopp-stämplen som den fick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De officiella omslagsbilderna har släppts!

rdr_xbox360ps3_1163076_0.png

Är smått besviken. Hade kunnat vara snyggare, men vem fan bryr sig? Det är inte omslagsbilden man kommer sitta och stirra på alla de hundratals timmarna! Det är det underbara spelet!

Källa till er skeptiker

Haha, vadå besviken? Det är asgrymt. Hade bara vart tråkigt om dom använde det klassiska GTA omslaget med massa rutor.

Någon annan än jag som får en stark känsla av att dom kommer lägga in någon form av Bigfott easter egg i detta spel? Med tanke på att det är större än San Andreas så är jag säker på att minst lika många, om inte fler, myter kommer skapas. Härliga minnen, då man åkte runt och letade myter i San Andreas. Detta kommer vi alltså få uppleva igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vadå besviken? Det är asgrymt. Hade bara vart tråkigt om dom använde det klassiska GTA omslaget med massa rutor.

Någon annan än jag som får en stark känsla av att dom kommer lägga in någon form av Bigfott easter egg i detta spel? Med tanke på att det är större än San Andreas så är jag säker på att minst lika många, om inte fler, myter kommer skapas. Härliga minnen, då man åkte runt och letade myter i San Andreas. Detta kommer vi alltså få uppleva igen!

Lite svårt att sätta fingret på vad det är jag inte riktigt gillar med bilden, men på sätt och vis är den ju också rätt ball med amerikanska flaggan och cowboys i bakgrunden :)

Fake edit: Ju längre jag kollar på den desto coolare blir den! Antar att jag hade förväntat mig något helt annat och blev lite förvånad förut :)

Real edit: Håller med dig om det där med eastern egg. Kan redan se det framför mig:

"I swear to fukin god man! I saw a living tree in the forest! It had eyes and a mouth and everythin!!!"

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...