Jump to content

Summera ditt 2008!


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

2008 gick väldigt upp och ner för mig.

+

*En massa bra konserter.

*Har umgåtts mycket med mina kompisar, vilket har resulterat i många roliga kvällar.

*Lagt undan en större summa pengar som jag har tänkt ha roligt för, resa, köpa nått skoj.

*Träffat och pratat med Josh Homme från Queens of the Stone Age, trevlig karl.

*Träffat två underbara tjejer.

-

*Har jobbat på tok för mycket, något jag kände av i somras när kroppen sa ifrån.

*Två arbetskollegor sa upp sig, en jobbar kvar i Sthlm och en jobbar i Oslo, arbetslusten sjönk rätt mycket hos mig då.

*Två andra jävla stolpskott började istället för dom, arbetslusten sjönk ännu mer.

*Jag fick beslutsångest över dom två tjejerna, vilken av dom som jag skulle gå vidare med, jag sa som det var till dom och vi alla kom fram till att det är bäst om vi är bara är kompisar, men en positiv sak kom ut från det, dom två tjejerna lärde känna varandra och blev rätt bra kompisar, så nu kan jag umgås med bägge samtidigt.

*Jag och min kompis resplaner gick helt åt helvete.

Ser tillbaka med blandade känslor och ska göra allt för att 2009 ska bli ett bra år.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2008 har varit ett bra år tycker jag.

Varit en vecka i New York

Häslat på syster i Berlin

Plockat kopiösa mängder kantarell i Bergslagen

Spenderat andra halvan av mitt friår efter gymnasiet slappandes hemma

Flyttat hemifrån

Börjat en civilingenjörsutbildning på KTH

Skaffat massor av bra vänner

Firat en jäkligt härlig jul!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2008 var på många sätt ett pissår. Jag har väl egentligen inte haft några större motgångar men inte fan har jag haft några större medgångar heller. Känns mest som ett tråkigt mellanår - om 2008 var en dag skulle det vara en gråmulen tisdag i oktober.

Är mycket framgångsrik i skolan (typ bäst :D ).

Var till Österrike.

Var hem till Sverige i över en vecka.

Har på allvar börjat placera pengar.

Har blivit bättre på matlagning.

Har utvecklat mitt skrivande.

Har fått formell near-native-speaker-kompetens i såväl skriven som talad engelska.

Ritbräda.

Blev mod.

Blev liberalare.

Kärade ner mig i två personer, lyckades dock ta mig ur det.

Har suttit för mycket vid datorn.

Har lagt ner allt för mycket tid på ett internetforum.

Har under hösten i det närmaste slutat gå på olika studentevenemang. Några enstaka undantag dock.

Blivit ganska tråkig. Följde t.ex. inte med mina medstudenter på diverse utlandsresor.

Tappat motivationen att träna. Gör det fortfarande men det känns inte roligt/givande längre.

Har svårt att hålla en "bra" dygnsrytm. Går ofta och lägger mig vid 04-06.

Fick jobbiga kliande utslag på sommaren. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på mitt första Dreamhack!

Var på mitt andra Dreamhack!

Har börjat engagera mig i skolan.

Träffat extremt mycket nytt folk.

Fått bra kontakt med mina lärare.

Jobbade hela sommaren (Läs: Hade pengar)

Fortfarande många IG'n.

Glidit ifrån IRL olol.

Jobbade hela sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alrighty then.

+ Har spenderat en vecka i New York

+ Åkte till Grekland i två veckor och hade turen att bo granne med en trevlig tjej, vi håller kontakten fortfarande

+ Har börjat läsa böcker, och än så länge stormtrivs jag med det

+ Upptäckt nya band och genrer

+ Har tagit tag i skolan mycket mer. Blev bara sugen på att engagera mig mer i skolan när höstterminen började

+ Utvecklat min personliga stil till något snyggare

+ Åkte till Hultsfredsfestivalen och utvecklade min relation till min storebror

- Fick jobbiga kliande utslag i ansiktet när jag var i Grekland

- Råkade falla för en tjej som jag har insett är totalt dum i huvudet. Ångrar allt vi gjorde. Ugh.

- Deppat över det usla vädret för mycket

- Stannat inne allt för många dagar för att det har varit så dåligt väder

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+ Bra betyg i skola

+ FULL NÄRVARO

+ Lärt mig mer om serverar samt datorer.

+ Har möblerat om mitt rum 2 ggr

+ Funderar på att börja skriva en bok

+ Förbättrat min dator avsevärt

+ Börjat läs mer och mer nyheter (teknik världen)

+ Läst ut ett flertal anime som jag inte orkat innan

+ Mött mer männikor som har samma intresse jag, Anime, spel, datorer och Internet.

+ Gta IV

- Har gått upp

- Har varit OTROLIGT lat detta år

- Har inte ens orkat börja på boken

- Är näst inpå pank

- För lite tidningar av Sonic the Hedgehog har släppts

All jag kommer på hittils

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+ Fixat betyg över förväntan¹

+ Utvecklat min personliga stil från snart sliten betonghippie till något mycket stiligare

+ Träffat nya spännande människor

+ Börjat spara pengar fo'sho

+ Utvecklat min musiksmak

+ Rökt på

░░░░░░░░

Blivit liberalare

Blivit mer misantropisk

Blivit kär; han ville ha mig; träffades; han ville inte ha mig

░░░░░░░░

- Varit ganska lat i skolan¹

- Blivit omotiverad att göra saker, varför jag istället för att se film eller läsa suttit vid datorn och tryckt F5

- Min bäste vän var inte motiverad att hålla uppe någon relation och gav inte ens något skäl varför

Mellanår var det ja. :)

Redigerad av Cinekadens
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Året i sammafattning har varit rätt kasst, men ändå haft sina stunder.

Våren var rätt neutral, klassiskt krångel men samma umgänge och lagomt med festande.

Sommaren var höjdpunkten, jag skapade genom en kompis en ny umgängeskrets som PRECIS hela sommaren bestod av. Jag var med dom varje dag, och det kändes bara bra. Sen lugnade jag verkligen ner mig med alkohol i somras, och var totalt full 4-5 gånger.

Hösten var inte mycket att hurra över, skolan, kompisar som försvinner och blandade droger som invigdes i mitt liv. Blev stressad, slutade sova, och iom det så började jag använda stilnoct och det ledde tillslut till ett mindre missbruk (som är över nu). Jag började dricka alkohol på vardagar, vilket ledde till många dåliga bakisdagar som slutade med skolk, och i och med det har jag sämre betyg och sämre relation till mina vänner. Jag har börjat röka igen, jag har mått dåligt och inte skött mig själv riktigt, eller, inte alls. Är dock på fötterna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit det roligaste året i mitt liv.

Blivit mer social och öppen, skaffat kompisar på många olika håll.

Börjar, för första gången, bli riktigt nöjd med min klädstil.

Tränat bättre än tidigare och utvecklats både allmänt fysiskt och i min sport.

Gjort riktigt bra ifrån mig på sommarjobbet.

Skött ekonomin bra.

Har mer och mer gjort det jag vill göra, istället för vad andra vill.

Har inte tagit tag i skolan som jag hade som nyårslöfte, har kuggat för många tentor.

Varit för slö, har alltid väntat med att ta tag i saker som känns lite jobbiga.

Supit för mycket och okontrollerat (även om det blivit mycket bättre på senare tid), fått ångest flera gånger på grund av vad jag gjort på fyllan.

Lyckas inte bli av med dom jävla finnarna i ansiktet...

Lagar alldeles för dålig och tråkig mat, borde lägga ner mycket mer tid.

Styrketränat bra, men varit för slapp med konditionsträning.

Inte vågat ge långtidsförhållanden en chans. Fortfarande aldrig varit kär på riktigt.

Haft problem med många sjukdomar som faktiskt har sabbat jättemycket.

Trots det varit riktigt tufft och jobbigt ibland, alltid varit optimistisk inför framtiden!

2009 ska bli det bästa året hittills.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kopierar från bdb. Svarade på vissa frågor i en lista så det kanske är lite osammanhängande.

Ja, i år har jag gjort saker som jag inte gjort tidigare. Vad, får ni fundera på. Några nyårslöften ger jag aldrig, så jag har inte heller uppfyllt några. Detta var det första året på länge som jag inte var utomlands alls. Dock har det hänt en massa roliga grejer hemma i Sverige istället. Festivalerna, Metaltown och Way Out West, och festandet har varit riktigt grymt. Har träffat en hel del nya människor, speciellt i Göteborg. Där finns massor av riktigt sköna människor ska jag säga er. Det är väl just festivalerna och festandet som jag har gjort åt flest pengar på i år, men det har lätt varit värt det.

Kär blev man väl i år också, dock blev det inget förhållande den här gången heller. Får hoppas på större framgångar 2009!

Den största musikaliska upptäckten måste nog vara Jupiter One. Vilken jävla bra band alltså!

Det enda som är kvar nu är att se fram emot ett, förhoppningsvis grymt, 2009. Fyller ju 18 den 15e januari och körkortet är inte långt borta. Vilket år det kommer bli!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I det stora hela har det varit ett bra år tycker jag :lol:

Januari - Mars var nog den tyngsta delen av året. Jag var totalt otränad, en riktig nolifer och satt vid datorn varenda ledig stund av dagen. Saker blev inte som jag ville helt enkelt, och jag var allderles för lat för att ta tag i mitt liv. Runt April - Maj tog jag tag i mitt liv. Jag tog långa promenader varje dag och började sakta men säkert att gå ner i vikt. Jag var ute med vänner varje helg istället för att sitta vid datorn och jag lärde känna mycket nytt folk. Klassresan vi gjorde i slutet av Maj var underbar. Att bara sitta runt en eld hela natten med personer man älskar slår allt :) Det var med stor sorg som jag lämnade min älskade klass och tog det första staplande steget ut ur grundskolan. Det blev sommar, och med det kom ett underbart sommarlov. Fan, jag tror att jag lärde känna hälften av min kompiskrets under sommaren. Riktigt underbara mäniskor allihopa. Sommaren som sagt. På skolavslutningsnatten var jag på fest nere vid älven i Själevad, det slutade med att jag och en barndomskompis stannade uppe hela natten och bara gick omkring och pratade gammla minnen. Resten av lovet flöt på fint och jag drack mig också full för första gången. Jag levde på topp, hade sjukt mycket vänner och hade tappat mycket i vikt.

När jag började gymnasiet så blev saker ännu bättre. Jag hamnade i samma klass som dom mest underbara personerna någonsin och vi blev som en stor familj. Ett litet minus där var att jag gick upp lite i vikt igen. Senare på hösten blev en massa droger introducerade i mitt liv. Jag tog aldrig några själv, men många kompisar höll på och det fick mig att bli lite deprimerad. Fråga mig inte varför. Julen var härlig, finns inget mer att säga. På nyårsafton var jag med Ma__Cipriani och tre gemensamma vänner till oss. En riktigt trevlig kväll som avslutning på ett trevligt år.

Hoppas nu också att 2009 kommer att bli ännu bättre än det gångna året ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg lista, jag vill göra en likadan.

  • Kommit in i hockeylaget som jag hade högst upp på min önskelista
  • Dragit ner rejält på partajen och en massa skit
  • Klarat ut GTA 4
  • Börjat skriva låtar på allvar
  • Skjuter bättre slagskott och handledare
  • Blivit stabilare på isen genom ökad balans och styrketräning
  • Blivit snällare
  • Börjat övningsköra

Har inte gjort någonting som jag ångrat eller varit väldigt negativt.

2008 var det bästa året någonsin, och jag ska fortsätta på samma bana som jag börjat på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+:

- börjat gymnasiet, på världens bästa skola: Stockholms Estetiska Gymnasium. Aldrig har jag haft så kul, aldrig har jag träffat så mycket nytt folk och så underbart folk. Aldrig har jag lärt mig så mycket.

- haft mitt bästa innebandyår någonsin, trots att jag har varit skadad sedan april/maj.

- blivit svensk mästare. Det är stort.

- blivit större (konstigt va?). Jag känner mig så mycket mognare idag än vad jag kan tänka mig att jag var för typ ett år sedan. Både till sättet, i ansiktet, hela kroppen och klädmässigt.

- .. och i och med det testat kärleken. Inte helt, men jag har kommit det närmre. Har upplevt och smakat på det, och när det går bra är det det bästa som finns.

- funnit nya vänner. Mycket tack vare skolan, men inte för att glömma de vänner jag har hittat i Vännäs. Helt otroligt, jag älskar er.

- breddat mina kunskaper; främst inom musik. Inte bara teoretiskt utan också vad det gäller artister etc.

- blviit sjukt pepp på att träna. Förvisso under slutet av året, men ändå. Längtar till gymmet och ser fram emot ett extremt stekigt 2009.

-:

- sumpat på tok för många chanser. Aldrig mer säger jag bara.

- fått mer än halva idrottsåret förstört p.g.a. en trasig fuckin' menisk.

- slutat nian. Har så otroligt många fina minnen från högstadiet. Alla vänner och alla lärare.

Något sådant. Säkert mycket mer minus, men det har vart ett bra år med undantag för mina två feta kärleksmissar. Och det gör jag inte om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar det i ungefärlig tidsordning:

Träffade Rushifell för första gången

Gjorde slut med Sikorka

Började skolka

Blev tillsammans med Rushifell

Fick betyg långt över förväntningarna

Dreamhack Summer 08

Rymde hem till min mor, mot socialens och fosterfamiljens vilja

Träffade gammalt internetfling

Rymde till Katrineholm för att festa med gammalt internetfling och hans vänner i 4 dagar

Började Gymnasiet

Började skolka

Hoppade av Gymnasiet

Började gå till arbetsförmedlingen

Dreamhack Winter 08, med RUSHIFELL!

Socialen bankar på dörren tillsammans med polisen för att sedan tvinga mig bo på ett Akuthem på andra sidan stan

Socialen blir ägda och jag får åka hem igen

Utskriven från arbetsförmedlingen, planer på att börja gymnasiet igen

Julafton

Nyår

etc.

2008 har varit ett konstigt år.

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...