Jump to content

50-öringen snart ett minne blott!


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

Det är egentligen inget fel på de femtioöringar Whoopee postat högst upp.

Det är de äckliga små kopparmynten som är obehagliga.

Jag brukar slänga dem när jag går ut från butiken, eller lägga dem på någon soptunna.

JA! Fan vad jag hatar den typen av metaller. Känns hemskt att hantera. Iofs har jag nog någon sorts tvångssyndrom när det gäller sånt, jag får nästan panik om mina händer luktar skumt som de t.ex. gör efter att man hanterat lås, mynt och andra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

JA! Fan vad jag hatar den typen av metaller. Känns hemskt att hantera. Iofs har jag nog någon sorts tvångssyndrom när det gäller sånt, jag får nästan panik om mina händer luktar skumt som de t.ex. gör efter att man hanterat lås, mynt och andra saker.

Hade kunnat ha kvar dom större 50öringarna hellre än dom små, som du säger om metallen så känner jag likadant när jag hållit i såna saker, nycklar också :/

Men det är så sjukt störigt, 40,50kr t.ex. Har du en 50öring?, Nej!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Hoppas kronan snart är ett minne blott.* :)

Jag håller helt med dig.

Det har vart dags för Sverige att byta över till Euro, som många andra i EU redan har gjort, för länge sedan.

Det var synd att förslaget röstades ner.

Bort med 50-öringarna förresten.

In med 1000-sedel igen (den är väl borta?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De finns fortfarande. Min Farfar har bara 1000-lappar, han är cool. :)

Finns (väl) 5000-lappar med(?).

Eller är det 10.000-lappar? Jag är långt ifrån säker, men har hört att det finns nått sånt.

Nah, nog en skröna vid närmare eftertanke...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De finns fortfarande. Min Farfar har bara 1000-lappar, han är cool. :)

Men jag brukar bara få 500-lappar när jag tar ut mer än 1000kr från bankomaten :P

OffT:

-En piggelin... det blir 7 kronor.

-Ehm... okej *räcker fram 1000-lapp*

:)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag brukar bara få 500-lappar när jag tar ut mer än 1000kr från bankomaten :)

OffT:

-En piggelin... det blir 7 kronor.

-Ehm... okej *räcker fram 1000-lapp*

:)

Som Whoop säger så finns det bara 100- och 500-lappar i bankomater. Tusenlappar finner du bara på banken och det är inte bara att säga att man ska ha tusenlappar, dom är ganska få och används oftast bara när man behöver göra stora betalningar kontant. Det är inte så att dom nekar dig (visst kan dom, men då ska dom ha en anledning), men att säga att man bara vill ta ut en tusenlapp kommer dom antagligen inte gå med på.

Dom som brukar ha Tusenlappar är dom som inte har ett automatkort och kör alla sina ärenden via banken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Whoop säger så finns det bara 100- och 500-lappar i bankomater. Tusenlappar finner du bara på banken och det är inte bara att säga att man ska ha tusenlappar, dom är ganska få och används oftast bara när man behöver göra stora betalningar kontant. Det är inte så att dom nekar dig (visst kan dom, men då ska dom ha en anledning), men att säga att man bara vill ta ut en tusenlapp kommer dom antagligen inte gå med på.

Dom som brukar ha Tusenlappar är dom som inte har ett automatkort och kör alla sina ärenden via banken.

Jaha, men sååå viktigt var det inte. Jag nöjer mig med andra valörer så länge jag får ut den summa jag vill ha. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...