Jump to content

50-öringen snart ett minne blott!


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker att alla mynt borde försvinna och ersättas med sedlar. Kanske inte 1kr sedlar men ni kanske förstår hur jag menar iaf. Det är störande att gå runt med en bunt med enkronor i fickan. Flyger åt alla håll om man ska ta upp någonting ur fickan (observera att jag inte använder plånbok).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger som Lajnux, bort med alla mynt, alla mynt jag får hamnar bara i mitt kassaskrin jag har. Jag tar aldrig ur mynt när jag ska iväg och handla, använder alltid kortet. Om jag ska till ett ställe som mot all förmodan inte tar kort så tar jag hellre ut pengar från en automat än tar mynten hemma.

De enda mynten jag ibland plockar ur, i brist på annat, är tior och ibland femmor, men det är väldigt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tbh.

Ta bort alla mynt och sedlar och tvinga alla till att börja med digitala betalningar enbart.

Ser jag fler femhundralappar spyr jag. :D

Också en intressant tanke, jag själv betalar som sagt alltid med kort om jag kan. Brukar ofta säga "Kontanter är gårdagen, det är kort som gäller nu."

Jag är i alla fall positivt ställd till att bara betala med kort, det går mycket snabbare än kontanter (Om man inte betalar exakt summa vill säga) och är bra mycket smidigare. Speciellt när man står bakom kassan. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ge dem till mig då. :D

Alltså, jag jobbar i en kassa... Börjar bli less på folk som betalar jobbiga summor med en femhundralapp så man får leta fram en av varje lapp och massa småmynt.

Det är i för sig minst lika irriterande med gamla tanter som inte ser displayen på kortläsaren och trycker fel hela tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wait, ska inte sverige rösta om euro'n snart igen? 2013 eller nått?

Om Folkpartiet får som dem vill så. Det är mest dem som gör sig högljudda i den frågan. Finns fortfarande en ganska stor skepsis mot euron allmänt och det tycker jag bara är sunt.

Angående kort så har jag redan uttryckt vad jag känner för det, dem får först se till att fixa säkrare kortsystem, bort med skitavgifter m.m. innan jag är bekväm med det. Och tas kontanter bort så blir ju värdet av en valuta ingenting, det finns ju ingenting man handlar med? Fattar inte hur det ska gå ihop utan något fysiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Folkpartiet får som dem vill så. Det är mest dem som gör sig högljudda i den frågan. Finns fortfarande en ganska stor skepsis mot euron allmänt och det tycker jag bara är sunt.

Angående kort så har jag redan uttryckt vad jag känner för det, dem får först se till att fixa säkrare kortsystem, bort med skitavgifter m.m. innan jag är bekväm med det. Och tas kontanter bort så blir ju värdet av en valuta ingenting, det finns ju ingenting man handlar med? Fattar inte hur det ska gå ihop utan något fysiskt.

Äsch, du borde prova kort, det är riktigt bekvämt. Jag tar nästan aldrig ut kontanter, bara när jag festar (så jag inte ska dricka för mycket, men det brukar sluta med att jag drar fram kortet ändå). Om du skulle råka ut för bedrägeri kommer banken ersätta dig. Dessutom tycker jag att man gör av med mer pengar på småsaker när man har kontanter, typ när man bara har en tjuga kvar tänker man att man lika gärna kan köpa något för den.

edit: du har säkert redan provat kort iofs :D

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

edit: du har säkert redan provat kort iofs ;)

Nepp, det har jag inte, känns lite stockkonservativt kanske. :wub:

Men jag uttalar mig förståss bara för mig själv inte vad andra ska göra. Och det är nog där skon klämmer lite. På banken frågas det nästan varje gång jag gör ett uttag om kort om jag vill skaffa ett och för varje gång blir jag lite mer pissed över det. Känns liksom inte som jag får välja hur jag själv vill göra. :D Så det är väl kanske både psykiskt motstånd och otillit till ny teknik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...