Jump to content

Playstation home


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 196
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det bara jag som tycker att HOME är ett totalt praktfiasko som drogs ut i flera år för att skapa... vaddå? En extremt medioker Sims-kopia med undermåliga kommunikationsmöjligheter vars enda syfte är att folk ska träffas i nån patetisk låtsasvärld för att man inte vågar skapa vänner på riktigt; där det enda nöjet är att kolla på videoskärmar som visar Sonys egna tragiska mjökningsproduktioner såsom Motorstorm 2 och Killzone Liberation? Är det inte förbannat patetiskt att alla avatarer med tjejutseende stalkas för att de är tjejer med virtuella tuttar? Vad är syftet med HOME, eller ska jag säga - vari ligger nöjet att placera några soffor på ett alldeles eget sätt så man kan bjuda in andra och göra... vaddå? Gång på gång har vi hört Sonyledningen säga att de inte släpper HOME förrän det är "perfekt" och "exakt så som vi ser det i [vår] vision", men vad är det för vision egentligen? Ett polygontorg fullprackat med speltöntar som finner nöje i att fråga folk om de vill spela schack, hänga med och lyssna på värdelös trancemusik i ett mediaställ eller gå och kolla på posters tillsammans? Hur i helvete kan folk vara exalterade över nåt sånt här, och hur fan kan man BETALA för att köpa till sig en t-shirttextur som tog två minuter att kompilera?

Vad i helvete är det frågan om egentligen?!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att HOME är ett totalt praktfiasko som drogs ut i flera år för att skapa... vaddå? En extremt medioker Sims-kopia med undermåliga kommunikationsmöjligheter vars enda syfte är att folk ska träffas i nån patetisk låtsasvärld för att man inte vågar skapa vänner på riktigt; där det enda nöjet är att kolla på videoskärmar som visar Sonys egna tragiska mjökningsproduktioner såsom Motorstorm 2 och Killzone Liberation? Är det inte förbannat patetiskt att alla avatarer med tjejutseende stalkas för att de är tjejer med virtuella tuttar? Vad är syftet med HOME, eller ska jag säga - vari ligger nöjet att placera några soffor på ett alldeles eget sätt så man kan bjuda in andra och göra... vaddå? Gång på gång har vi hört Sonyledningen säga att de inte släpper HOME förrän det är "perfekt" och "exakt så som vi ser det i [vår] vision", men vad är det för vision egentligen? Ett polygontorg fullprackat med speltöntar som finner nöje i att fråga folk om de vill spela schack, hänga med och lyssna på värdelös trancemusik i ett mediaställ eller gå och kolla på posters tillsammans? Hur i helvete kan folk vara exalterade över nåt sånt här, och hur fan kan man BETALA för att köpa till sig en t-shirttextur som tog två minuter att kompilera?

Vad i helvete är det frågan om egentligen?!?

Håller inte med.

HOME är sjukt bra ide med stort potential. (Stavning)

Visst, jag skulle nog inte heller köpa en massa prylar, men man kan ju vinna dem/köpa dem med hjälp av trohpies.

Det jag gillar med home är just att man kan komma i kontakt med folk från hela världen. Stötte ihop med en australienare för nån vecka sedan. Sjukt trevlig kille, har honom både på PSn och steam nu.

Så man lär känna folk där efter ett tag. Ser det som ett msn i 3D.

Men du har rätt i att man tröttnar efter ett tag, det blir för enformigt. Men det är flera byggnader som kommer att öppnas upp inom kort, så vi får se vad de har att erbjuda.

Ge inte upp Home än.

Dessutom är du skyldig mig en kopp Te! :naughty:

Bjuder du in mig? Jag vill gärna sitta i en egen fåtölj, har svårt att koppla av i en soffa om andra sitter bredvid. =/

En drink skulle inte heller sitta fel...

Så bjuder jag dig på ett engelskt te party. :naughty:

We've got a date! :naughty:
Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att HOME är ett totalt praktfiasko som drogs ut i flera år för att skapa... vaddå? En extremt medioker Sims-kopia med undermåliga kommunikationsmöjligheter vars enda syfte är att folk ska träffas i nån patetisk låtsasvärld för att man inte vågar skapa vänner på riktigt; där det enda nöjet är att kolla på videoskärmar som visar Sonys egna tragiska mjökningsproduktioner såsom Motorstorm 2 och Killzone Liberation? Är det inte förbannat patetiskt att alla avatarer med tjejutseende stalkas för att de är tjejer med virtuella tuttar? Vad är syftet med HOME, eller ska jag säga - vari ligger nöjet att placera några soffor på ett alldeles eget sätt så man kan bjuda in andra och göra... vaddå? Gång på gång har vi hört Sonyledningen säga att de inte släpper HOME förrän det är "perfekt" och "exakt så som vi ser det i [vår] vision", men vad är det för vision egentligen? Ett polygontorg fullprackat med speltöntar som finner nöje i att fråga folk om de vill spela schack, hänga med och lyssna på värdelös trancemusik i ett mediaställ eller gå och kolla på posters tillsammans? Hur i helvete kan folk vara exalterade över nåt sånt här, och hur fan kan man BETALA för att köpa till sig en t-shirttextur som tog två minuter att kompilera?

Vad i helvete är det frågan om egentligen?!?

Det är bara en beta. :naughty:

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara en beta. :naughty:

Indeed. Hade vart en annan sak om man har betalt för det. *

Jag förväntade mig inte så mycket, men samtidigt är jag inte besviken.

Beta, jepp; bara att vänta och se. Ska bli väldigt intressant att se vad dem ska göra i framtiden. :naughty:

@Henkibojj: Jag tycker inte att det är ett s.k 'praktfiasko'. :naughty:

* Betalt en summa för att få spela HOME överhuvudtaget. Kläder, möbler och föremål är frivilligt att köpa.

Har hört att man ska kunna få grejer också, om man gör vissa speciella saker.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara en beta. :naughty:

Mjo, men de flesta saker som Henki nämner är ju sådant som även det riktiga Home kommer gå ut på. Men om Sony får fortsätta att bygga på Home så kommer det nog bli någonting, någon gång i tiden.

Framför allt så vill jag se mer speldelar, så som bowling- och biljarddelarna. De är roliga, om än väldigt simpla.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, men de flesta saker som Henki nämner är ju sådant som även det riktiga Home kommer gå ut på. Men om Sony får fortsätta att bygga på Home så kommer det nog bli någonting, någon gång i tiden.

Framför allt så vill jag se mer speldelar, så som bowling- och biljarddelarna. De är roliga, om än väldigt simpla.

Sant.

Videon här under visar ju dock lite saker dom kommer lägga till. Kommer säkert mer sådant! :naughty:

[youtube-old]Z1jkW4EUm8U[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde playstation home igår hemma hos min kusin, måste bara säga att jag inte gillar sånna spel. Alla dansar hela tiden , kändes för mycket som second life(som jag hatar). Visst grafiken är bättre fast det har ändå samma koncept. Det enda jag kunde hitta lite nöje i var nog att köra bowling som blev tråkigt efter en kvart.

Men det slår ändå xbox:s avatar grej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde playstation home igår hemma hos min kusin, måste bara säga att jag inte gillar sånna spel. Alla dansar hela tiden , kändes för mycket som second life(som jag hatar). Visst grafiken är bättre fast det har ändå samma koncept. Det enda jag kunde hitta lite nöje i var nog att köra bowling som blev tråkigt efter en kvart.

Men det slår ändå xbox:s avatar grej.

Det är fortfarande inget spel.

Edit: Det är ju inte direkt Homes fel att folk står och dansar hela tiden.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.05 uppe nu. Underbart!

In och dansa med er! :)

Lite svårt när man aldrig kan komma in. :/

Jag har provat logga in minst en gång om dagen sen open-beta släpptes men jag får fortfarande error-meddelanden. Har kollat upp dem på Google och det är felmeddelanden om att det är för många som försöker ansluta till PSH.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt när man aldrig kan komma in. :/

Jag har provat logga in minst en gång om dagen sen open-beta släpptes men jag får fortfarande error-meddelanden. Har kollat upp dem på Google och det är felmeddelanden om att det är för många som försöker ansluta till PSH.

Otroligt att du inte kommer in...

Det är ju mycket lättare nu. Kommer oftast in på första försöket, dock inte igår.

Bara tryck x tills du kommer in, tar ibland en 10 försök. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer alltid in på första försöket.

Home är lite tråkigt. Visst, kul att spela bowling och biljard, men det är nästan aldrig några banor/bord lediga. Bara massa fransmän överallt som står nära varandra och dansar så att det ser ut som gruppsex. Haha, jätteroligt :confused:.

Kanske en GTAsajten klubb skulle göra Home roligare.

P.S: Är det bara jag som hatar den där låten "You got the whole world in your hands" som spelas vid en av videodukarna? Den är hemsk :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...