Jump to content

Playstation home


Vice.
 Share

Recommended Posts

Vad är Home? Berätta!

Wikipedia:

Playstation Home (oftast Home) är en del av Playstation Network och har varit under produktion sedan 2005. Home låter spelaren att skapa sin egen avatar till sin Playstation 3 konsol. Denna avatar får en sin egna virtuella lägenhet, som kan bli utsmyckat med föremål som användaren kan få på flera sätt. I framtiden kommer tjänsten att utvidgas, som kommer att ge användaren tillgång till större lägenheter och nya slags kläder och så vidare. Sony vill ge personer verktyg att skapa sina egna saker, men dom vill samtidigt att yngre personer ska känna sig bekväma.[1]Sony siktar på att den första nedladdningen ska vara under 500MB. Home blev tillkännagivit den 7 mars, 2007 under Game Developers Conference.[2] Det har inte blivit officiellt bekräftat när Home släpps.

Det är alltså en virtuell värld. Ungefär som sims.

Man loggar in i världen och träffar andra människor. Det finns ett torg där man kan spela schak och en del andra brädspel. Bowlinghall, där du även kan spela arkadspel. Och givetvis ett varuhus, som säljer lägenheter, kläder och möbler.

Home har jag verkligen börjat att älska. Otroligt kul att prata och skoja med folk.

Har två karaktärer; min "vanliga" som jag gjort så lik mig själv som möjligt, och en skitful fet gubbe. <_<

Har gjort honom blekfet, flintis, och barfota. Klädd i ett linne och shorts. Sedan har han en lång mustasch med en ring på varje sida om mustaschen.

Underbar karaktär när man raggar där. :)

Hur som helst, på det seriösa planet tänkte jag att vi kunde skapa ett litet gtasajten nätverk inom Home. Tänkte starta upp det redan idag efter jobbet. Så alla ni som HAR home, logga ut i eftermiddag/kväll.

Och ni som INTE har home, pma mig eller någon annan här som har det, så hjälper jag er med en adress, så ni med kan få vara med i gemenskapen. =)

//Vice

Edit: Kommer posta lite bilder från mitt Home i eftermiddag. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 196
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan väl lägga in lite vad jag tycker om Home.

Håller med Vice när han säger att det är kul att bara gå runt o snacka med folk osv, för det är väldigt skoj :) Ännu roligare att slå någon i schack <_<

Dom första 2-3 dagarna efter jag fått Home tyckte jag det var skit kul och var inne en runda varje dag, men nu har det börjat avta lite och jag lirar hellre ett spel än att logga in på Home. Så det blir snabbt tråkigt imo.

Men allt eftersom det uppdateras, nu har affärer öppnat och man kan köpa ett annat hus så blir det Lite roligare igen, men fortfarande hellre ett lir än Home. Dock så kan man ju hoppas på lite fler uppdateringar, som t.ex att dom bytar trailers på skärmarna, är otroligt trött på att höra/se samma om och om igen, speciellt eftersom det finns nyare ps3 exklusiva spel som kan visas :P

Men visst Home är en kul mötes plats och det har verkligen mycket potential :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wikipedia:

Det är alltså en virtuell värld. Ungefär som sims.

Man loggar in i världen och träffar andra människor. Det finns ett torg där man kan spela schak och en del andra brädspel. Bowlinghall, där du även kan spela arkadspel. Och givetvis ett varuhus, som säljer lägenheter, kläder och möbler.

Home har jag verkligen börjat att älska. Otroligt kul att prata och skoja med folk.

Har två karaktärer; min "vanliga" som jag gjort så lik mig själv som möjligt, och en skitful fet gubbe. <_<

Har gjort honom blekfet, flintis, och barfota. Klädd i ett linne och shorts. Sedan har han en lång mustach med en ring på varje sida om mustachen.

Underbar karaktär när man raggar där. :)

Hur som helst, på det seriösa planet tänkte jag att vi kunde skapa ett litet gtasajten nätverk inom Home. Tänkte starta upp det redan idag efter jobbet. Så alla ni som HAR home, logga ut i eftermiddag/kväll.

Och ni som INTE har home, pma mig eller någon annan här som har det, så hjälper jag er med en adress, så ni med kan få vara med i gemenskapen. =)

//Vice

Edit: Kommer posta lite bilder frå mitt Home i eftermiddag. =)

Finns väll en playstation3 tråd? Då detta inte är ett spel så borde den inte ha en egen tråd??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns väll en playstation3 tråd? Då detta inte är ett spel så borde den inte ha en egen tråd??

Det kanske inte är ett spel men skalan av Home är som ett spel och när Home släpps så kommer det säkert vara många som vill diskutera runt det och PS3 tråder just don't cut it. Klart det förtjänar en tråd då det är ett ämne folk kan diskutera runt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns väll en playstation3 tråd? Då detta inte är ett spel så borde den inte ha en egen tråd??

Ser inget fel i att Home har fått en egen tråd, det är ganska stort, kommer bli åtminstone. Och som Vice skriver om att ha en Gtasajten träff eller så i Home så blir det way mycket enklare att planera det här än i Ps3 tråden där det skrivs om så mycket annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då ska jag inte störa längre <_<

Np m8! :)

Så. jag har nu startat en Klubb för oss.

Jag invitade de som har home (tror jag, kan ha missat).

Har ni inte fått en invite kan ni söka upp klubben så godkänner jag er, eller så skickar jag en inbjudan. Bara säg till.

Det ni söker på är gtasajt eller club gtasajten. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill också ha Home. :D

Hur har ni lyckats få Home igentligen?

Edit: Hmm, att otillåtet skaffa sig en beta betyder total BAN från PSN (Inte bara ens konto utan själva adressen också) om de kommer på en, läste jag nu. :/ Tror jag väntar till 25:e istället. :sick:

Källa på båda påståendena?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Hmm, att otillåtet skaffa sig en beta betyder total BAN från PSN (Inte bara ens konto utan själva adressen också) om de kommer på en, läste jag nu. :/ Tror jag väntar till 25:e istället. :D

Skulle också vilja ha en källa till det där.

Om Sony inte ville att man ska kunna dela med sig av Home varför har dom då gjort så att man kan dela med sig av det till hur många som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...