Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Yeaaah!

Fyra hjul är lite lamt, så nu får man köra två-hjuligt obegränsat.

Haft så grymt mycket jobb så det blev en väldigt sen uppkörning, men där satt den!

Så chansen är stor att ni ser en sån här rulla på gatorna i Sverige nästa sommar.

kawasaki-er-6n_abs-7397_72190a9ab6a321e8_1240735_0.jpg

Edit: Bara därför fick man första post på ny sida ;)

Redigerad av Wu Zi Mu
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeaaah!

Fyra hjul är lite lamt, så nu får man köra två-hjuligt obegränsat.

Haft så grymt mycket jobb så det blev en väldigt sen uppkörning, men där satt den!

Så chansen är stor att ni ser en sån här rulla på gatorna i Sverige nästa sommar.

Edit: Bara därför fick man första post på ny sida ;)

Grattis, välkommen till klubben! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
  • 9 months later...

Fyfan vilken helvetesbilresa jag var med om. Var på väg hem på E4:an genom mörka skogar, och blev tvungen att göra ett stopp vid en rastplats för att tvätta av gegga från rutan. När jag sedan lägger tillbaka torkarna noterar jag att de inte riktigt hamnat i samma läge som innan. Prövade om dem funkade och genast trasslar de in sig i varandra och hamnar ur läge. Det är ju inte direkt vad man drömmer om när man har en mörk, disig och omväxlande duggig/regnig motorvägssträcka framför sig. Efter ett antal svordomar på macken tror jag mig ha fått till dem och åker iväg. Efter några torkarvänder ute på motorvägen fastnar torkarbladet på förarsidan lodrätt när man blir som mest nerstänkt. Får anstränga mig som fan för att se var vägen går, och helljus är inte att tänka på med så många möten.

Vid nästa rastplats lossar jag hela torkarna och prövar att sätta fast dem igen till ackompanjemang av svordomar. Efter ytterligare en stunds körning fastnar båda torkarbladen i upprätt ställning på rutan. Vid nästa bensimack har jag nästan gett upp hoppet om att kunna fortsätta, men får till torkaren på passagerarsidan i alla fall. Min syster som var med får nu agera ögon åt mig medan jag har andra torkarbladet bortmonterat helt och hållet och sitter och kollar in i en vattensmet. >_< Vid nästa stopp drar jag åt muttrarna som torkarna sitter monterade i som faan, och när man har som minst hopp så börjar dem äntligen att fungera normalt. Vettefan om jag kommer våga röra dem nästa gång det är dags för skrapan... :ph34r:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Ja, men det var väl för att uppdatera till A-behörighet antar jag?huh_1193246_0.gif

Jag menar, byta för det har gått ut. Eller har dom ändrat detta? Fick mitt -05, ska byta -15.

Haha nej det är rätt, det var för att jag uppdaterade körkortet till nya behörigheter. Förstod vad du menade och skojade lite bara. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Verkar som att jag kan få sommarjobba i Motala i år. Dock finns det problem att ta ställning till: Antingen får jag veckopass där jag jobbar 07-16. Då finns det kollektivtrafik (kvart i sex går tåget). Annars blir det helger: lördag-söndag samt 1 vardag ger samma betalning som en fulltidsvecka. Det är jag nog mer sugen på faktiskt, men då behöver jag bil.

Var kan man hitta en så billig bil som möjligt som fortfarande gått igenom besiktning och går att sälja till ungefär samma värde? Den kommer alltså bara användas till några mil tur och retur i några helger, sen ska den säljas. Är det rimligt med hyrbil eller bilpool istället? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...