Jump to content

Call Of Duty 5: World At War


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har ett problem med Call Of Duty 5: World At War:

När jag ska starta spelet så blir skärmen bara svart, men till slut kommer jag till menyn men när

jag ska trycka på New Game blir det bara svart igen!

EDIT: Jag glömde skriva att jag har det till PC!

Redigerad av vicecitylife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett problem med Call Of Duty 5: World At War:

När jag ska starta spelet så blir skärmen bara svart, men till slut kommer jag till menyn men när

jag ska trycka på New Game blir det bara svart igen!

EDIT: Jag glömde skriva att jag har det till PC!

Kollat att din dator klarar av systemkraven? Senaste drivrutiner till grafikkort och senaste directx?

Var det igår spelet hade sin release i Europa, eller?

Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får se om jag lämnar tillbaka spelet. Jag kan endast se tre, och ibland t.o.m. (...) högst sju servrar.

Mbanorna var extremt små. Vill verkligen inte säga att de är anpassade efter fordon.

Förresten, hur använder man hundar? Får man det genom XP?

Hoppas det kommer nya banor till spelet.

Hundar får du efter 5 kills i rad. För att kunna spela så måste onlineservrarna vara igång, går dem ner kan du inte spela. I varje fall inte från den rank du hade innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får se om jag lämnar tillbaka spelet. Jag kan endast se tre, och ibland t.o.m. (...) högst sju servrar.

Mbanorna var extremt små. Vill verkligen inte säga att de är anpassade efter fordon.

Förresten, hur använder man hundar? Får man det genom XP?

Hoppas det kommer nya banor till spelet.

Får man lämna tillbaka ett spel för att man inte tycker det är roligt/bra, så länge det inte utger sig för att vara något det inte är? ;)

---

Jag tankade spelet för att prova och det är ju låååångt ifrån den höjdare som Cod4 var. Visst, det är ett schyst WW2-spel, kanske det bästa, men jag förväntade mig att det skulle vara lite mer nyskapande. Hade inte Cod4 kommit ut först hade det varit grymt men nu får det tummen ner av mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man lämna tillbaka ett spel för att man inte tycker det är roligt/bra, så länge det inte utger sig för att vara något det inte är? ;)

---

Jag tankade spelet för att prova och det är ju låååångt ifrån den höjdare som Cod4 var. Visst, det är ett schyst WW2-spel, kanske det bästa, men jag förväntade mig att det skulle vara lite mer nyskapande. Hade inte Cod4 kommit ut först hade det varit grymt men nu får det tummen ner av mig iaf.

Expiditen sade att det var ''köpt'' först en vecka efter köpet. Med andra ord får jag inte lämna tillbaka det efter sju dagar.

Så anser jag att jag inte vill ha det är det bara att visa upp kvitto så länge som jag gör det inom sju dagar.

Har enbart spelat COD, COD UO och COD2. Det är dock inte singleplayer som får det att hålla, utan multiplayer.

Enligt mig är varken COD, COD2, eller COD 5 kul multiplayer. Alla kartor är på tok för små. Anser det inte roligt att vara i hektiska strider ständigt.

Körde nyss MP och det var verkligen tråkigt. Springa runt på banor som är som små kulisser, där det knappt finns några fordon.

Får se om jag lämnar tillbaka spelet eller om jag väntar och/eller hoppas på att det kommer att komma andra trevliga kartor.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Expiditen sade att det var ''köpt'' först en vecka efter köpet. Med andra ord får jag inte lämna tillbaka det efter sju dagar.

Så anser jag att jag inte vill ha det är det bara att visa upp kvitto så länge som jag gör det inom sju dagar.

Har enbart spelat COD, COD UO och COD2. Det är dock inte singleplayer som får det att hålla, utan multiplayer.

Enligt mig är varken COD, COD2, eller COD 5 kul multiplayer. Alla kartor är på tok för små. Anser det inte roligt att vara i hektiska strider ständigt.

Körde nyss MP och det var verkligen tråkigt. Springa runt på banor som är som små kulisser, där det knappt finns några fordon.

Får se om jag lämnar tillbaka spelet eller om jag väntar och/eller hoppas på att det kommer att komma andra trevliga kartor.

Seriöst, köp Battlefield 2 och sluta gnäll som en liten unge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst, köp Battlefield 2 och sluta gnäll som en liten unge.

Såklart man ska säga sina åsikter även om en del människor inte är van med det.

Jag har spelat demot och jag gillar det verkligen inte. Har även spelat BF och BF Vietnam och det är verkligen dåligt.

Effekterna då något sprängs suger, hoppar man från någon meter dör man, granaternas kastas på ett fult sätt, fordon sprängs på nolltid om dom hamnar i vatten, båtar sprängs om dom hamnar på torra land, ibland fastnar man med fordon och de sprängs, alla vapen låter mycket dåligt och spelets effekter för övrigt är dåliga och tråkiga. Att gå med karaktären känns även stelt. Spelade BF Vietnam för ett tag sedan och insåg att ricocheterna låter alldeles för högt. Om någon exempelvis skjuter mot en så hörs ricocheterna högre än skotten i sig. Till råga på allt är spelet cencurerat på toppnivå.

Nåja, nog om det.

Btw, är det bara jag som är missnöjd över MP-läget i COD5? ''Fordonsbaserad flerspelar action.'' my ass.

Det finns cirka en pansarvagn per team, inget annat fordon. Banorna är så små att det nästan är helt onödigt att använda dem och framför allt tråkigt.

Artelleri kanoner går tydligen inte heller att använda. Går det ens att använda MG42/34? Alla banor är små och liknar kulisser. Man känner sig ständigt instängd

och i medvetandet man, om enbart några skunder kommer att möta en fiende, och en till. Det går knappt att undgå hektiska strider. Det finns inget ''sidan om''. MP uppfyller inte samma taktiska känsla som fanns i COD UO; ''Enemy tank spotted, need reinforcement, enemy down, I'm in position..''. Kommunikationen mellan spelarna är helt värdelös och alla springer runt på den lilla pytte banan utan att kommunicera alls.

Teamwork= noll. Jungel? Nej, man kan inte röra sig i själva jungeln eftersom kartorna är uppbygda av stigar som man inte kan röra sig utanför.

Jag vet att jag klagar grymt mycket men det betyder inte att spelet som helhet är totalt dåligt. Alla vapen låter verkligare än i många andra spel (dovare, längre, dvs verkligare) vilket är fantastiskt. Effekterna är helt awesome... Allt annat är helt underbart för min del. Dessvärre köpte jag spelet för att se om det verkligen var en fri, öppen värld där teamwork användes vilket det inte var. Just därför ser jag ingen anledning att betala hela 540 riksdaler för att spela multiplayer spel som inte passar mig. Jag trodde det skulle vara mer som COD UO.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lirat några timmar multiplayer nu och det är ju rätt underhållande, bra avbytare till Cod4, funkar nog bra på LAN. Men håller på Cyprez att det kunde finnas några större banor, även om jag inte föredrar öppna landskap. Min hatbana i Cod4 är Creek eftersom jag suger på den, och "terrängbanan" i nya Cod är samma sak...

Stridsvagnarna är rätt imba! Fick 31 killstreak genom att bara fega lite så så länge man tar det försiktigt och håller sig bakgrunden kan man leva typ hur länge som helst i en tank. Den behöver en jäkla massa panserfaust för att gå sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stridsvagnarna är rätt imba! Fick 31 killstreak genom att bara fega lite så så länge man tar det försiktigt och håller sig bakgrunden kan man leva typ hur länge som helst i en tank. Den behöver en jäkla massa panserfaust för att gå sönder.

Ett tips är att använda terrängen som skydd. Nu har jag visserligen inte lirat CoD5, men det funkar i de flesta spel med stridsvagnar. Stridsvagnsbesättningar använder den taktiken i verkligheten också.

För att vara lite mer specifik: du använder ojämna delar i terrängen (diken och kullar t.ex.) för att skydda den undre delen på vagnen och bara ha tornet uppstickandes.

:naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag har kollat allt sånt.

har du kollat med http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest ??

Där bör du se om du tex har pixelshader 3.0 osv.

Annars googlar du på black screen eller liknade. Finns en del videor på Youtube MEN du får inte sakna pixelskader eller vertical shader.

Edit: Själv kunde jag inte lira CoD5 :naughty: Megadåligt tycker jag!

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...