Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

:naughty:

Crystal Castles var ju mainreason till Emmabodafestivalen förut.. nu när de inte är med har jag verkligen upptäckt hur bra TPoBPaH är, och har dem i fokus.. Fast jag har fortfarande ingen att åka med. Detta suger något så enormt. :naughty:

Edit: Lite halvkonstig quote men jag sniker in ett comment till Siana; Nae hon var inte så fin imo.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Insåg att jag trots allt inte hade köpt Hultsfredsbiljett när de var så billiga :)

Anywho, nu är det fixat, sitter med biljetten framför mig nu. Emmaboda också inhandlad, och jag ska agera funktionär på Arvika. Kommer bli nice! :mellow: Ska lobba för att få fotopass till någon stadsfestival också.

...och Ólafur Arnalds kommer till Hultsfred! w00t_969979_1.gif

Som ett Sigur Rós, men om möjligt ännu mer känslofyllt. Imo.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arvika släppte ett gäng band via Pirate Bay idag.

Som jag så lyriskt uttryckte mig tidigare så är Eagles of Death Metal ett av banden, dom andra är...

SANTIOGOLD(us)

TIGER LOU(se)

FLORENCE VALENTINE(se)

KITE(se)

ELENETTE (se)

Bra släpp!

Ice Cube ersätter Cyndi Lauper på Hultsfred. Värdig ersättare! Och mer fotogenisk, särskilt om han har med sig en machete på scen

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra släpp!

Ice Cube ersätter Cyndi Lauper på Hultsfred. Värdig ersättare! Och mer fotogenisk, särskilt om han har med sig en machete på scen

Fan vad han hänger i Sverige nu då, lirade ju i Stockholm för några veckor sen, men han är tung måste jag säga, såg honom på Mosebacke i somras, bra drag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte biljetter till Arvika idag, nu börjar peppen!

*Sen edit*

WTAI hade sitt sista släpp idag.

The Magic Numbers (UK)

Miss Li

Joshua Radin (US)

The (International) Noise Conspiracy

El Perro Del Mar

Sonjagon

Cristopher Sander

Existensminimum

Man kan konstatera att det är väldigt mycket svenskt på festivalen, men dom utländska akterna väger tungt i jämförelse med andra festivaler, personligen tycker jag att Nick Cave och Neil Young är värda hela entrèpengen, Magic Numbers, Pixes, Duffy, Tiger Lou, Seasick Steve, Fever Ray, Joshua Radin, The (International) Noise Conspiracy, The Pretenders är band som jag lätt kommer att se, dom flesta andra spelar på andra festivaler jag planerar att åka på.

Ska bli intressant att se hur dom lagt upp årets festival, hoppas på mer öl/matställen, sen ska det bli skoj och se hur mycket folk det kommer, förra året var det ju runt 30 000, det lär det väl inte bli i år men...

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Simian Mobile Disco och Avner till Emmaboda. Jag fattar inte hur Emmaboda går runt, de säljer typ 5500 biljetter för 800 spänn styck, det blir 4,4 miljoner, sen säljer de många biljetter billigare, då blir det typ 4 miljoner. Och allt kan man ju inte ha i artistbudget, så de bokar sinnessjukt bra för pengarna de har.

Haha, och admin är skönast som vanligt. Signaturen arg skriver i gästboken "vad är det för jävla skit ni släpper? jag säljer fan min biljett nu!!! ni suger emmaboda.". och admin svarar "arg bra eftersom vi ändå kommer att sälja slut så är det bara bra om du inte kommer vi vill inte ha arga människor på vår festival" :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Simian Mobile Disco och Avner till Emmaboda. Jag fattar inte hur Emmaboda går runt, de säljer typ 5500 biljetter för 800 spänn styck, det blir 4,4 miljoner, sen säljer de många biljetter billigare, då blir det typ 4 miljoner. Och allt kan man ju inte ha i artistbudget, så de bokar sinnessjukt bra för pengarna de har.

Har inte hört talas om något av banden tyvärr - vilka är de?

Haha, och admin är skönast som vanligt. Signaturen arg skriver i gästboken "vad är det för jävla skit ni släpper? jag säljer fan min biljett nu!!! ni suger emmaboda.". och admin svarar "arg bra eftersom vi ändå kommer att sälja slut så är det bara bra om du inte kommer vi vill inte ha arga människor på vår festival" :P

Håller med till 100%!, känns som att alla som jobbar med festivaler är sköna typer. Typ Håkan Durmér, Emmaboda-crew (fick några affischer hemskickade för någon vecka sedan, bara sådär), och egentligen ska man alltid ha ett tredje exempel för att ens påstående ska få trovärdighet, men jag kom bara på två. Eller jo förresten, Arvikafolket är sköna de med, iallafall de jag har kontakt med gällande funkis-jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...