Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oxegen festival på Irland har som vanligt en av Europas bästa lineups.

oxegen_lineup_040309_1092149_0.gif

Plus: PET SHOP BOYS, JANE'S ADDICTION, NINE INCH NAILS, DOVES, GLASVEGAS, THE SATURDAYS, EAGLES OF DEATH METAL, DREADZONE, GOD IS AN ASTRONAUT, GARY GO, TOM MIDDLETON, HUDSON MOHAWKE, AEROPLANE

Varför finns det inte en stor fet jävla festival i Sverige där alla "aktuella" band kommer och spelar? varför måste vi ha 78425 olika festivaler så alla bra band kommer utsprit? det suger rätt hårt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Åh, älskar att få komma med goda nyheter!

Hultsfred

KINGS OF LEON [uS]

THÅSTRÖM

CULT OF LUNA

LILLASYSTER

CONVOJ

KoL och Thåström är najs, riktigt najs. Hultsfred håller på att få en kanonfestival i år, minst sagt!

Vafan har hänt med Hultsfred? Grymmaste line-upen någonsin! The Killers, Franz Ferdinand, Kings of Leon, Regina Spektor, Dropkick Murphys, Klaxons, White Lies + allt asbra svenskt. En fet hiphopbokning, Laakso, Shout Out Louds och Mew och det är fulländat.

Också kul att det inte var ett utannonserat bandsläpp, jag läste det i lokaltidningen när jag åt frukost, vet inte vad som är kul med det egentligen men det var mysigt.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh! Hultsfred och Emmaboda är planerade, men WoW och P&L vore sjukt kul också. Hursomhelst blir jag en fattig Axel i sommar.

Vi har än så länge biljetter till samma men här lockar Siesta, Roskilde, Way Out West och Pukkelpop. Får se hur allt löser sig med jobb, pengar och andra sommarplaner. Jag är inte sugen på att sälja min Hultsfredbiljett längre i alla fall.

Gogol Bordello (US)

Suicidal Tendencies (US)

No Use For A Name (US)

The Gaslight Anthem (US)

The Aggrolites (US)

The Knockouts (S)

Vicious Irene (S)

till West Coast Riot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför finns det inte en stor fet jävla festival i Sverige där alla "aktuella" band kommer och spelar? varför måste vi ha 78425 olika festivaler så alla bra band kommer utsprit? det suger rätt hårt ibland.

:innocent:

Nu vet jag ju inte längre vart jag ska åka, Siesta, Arvika, Hultsfred, Roskilde, Where The Action Is, Way out West. Jag vill till alla.

Imorgon har Arvika ett släpp och det ryktas om Nine Inch Nails nu när han även kommer till Roskilde som ligger på samma datum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:innocent:

Nu vet jag ju inte längre vart jag ska åka, Siesta, Arvika, Hultsfred, Roskilde, Where The Action Is, Way out West. Jag vill till alla.

Imorgon har Arvika ett släpp och det ryktas om Nine Inch Nails nu när han även kommer till Roskilde som ligger på samma datum.

Verkligen, lider med dig. Vilka festivaler har du varit på genom åren?

Imorgon släpper Arvika, Roskilde, Emmaboda och Siesta artister.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen, lider med dig. Vilka festivaler har du varit på genom åren?

Imorgon släpper Arvika, Roskilde, Emmaboda och Siesta artister.

Hultsfred, WTAI (flera uppsättningar), Stockholm Jazz Festival (dom brukar ha två-tre bra namn faktiskt) sen har Stockholm haft en massa bra endagsfestivaler genom åren, MTV brukade arrangera en rockfestival med bra internationella band varje sommar på Sjöhistoriska som jag och mina kompisar brukade hänga på, missade bara 1999 års uppsättning av den (kommer inte ihåg vad den hette) men det var det året som Red Hot Chili Peppers spelade såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Hultsfred, WTAI (flera uppsättningar), Stockholm Jazz Festival (dom brukar ha två-tre bra namn faktiskt) sen har Stockholm haft en massa bra endagsfestivaler genom åren, MTV brukade arrangera en rockfestival med bra internationella band varje sommar på Sjöhistoriska som jag och mina kompisar brukade hänga på, missade bara 1999 års uppsättning av den (kommer inte ihåg vad den hette) men det var det året som Red Hot Chili Peppers spelade såklart.

Låter helnice. :innocent: Vilket/vilka år var du på Hultsfred?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Sådärja, nu är Nine Inch Nails bokade även till Arvika. Även Fever Ray, Opeth, Welle:Erdball, First Aid Kit och La Fleur kommer.

Röyksopp, Volbeat, Friendly Fires och Frightened Rabbit till Roskilde.

Emmaboda släppte:

Boys Noize

Franke

Agnostic Front

the Liptones

Sweden Rock släpper:

Journey

UFO

Tyketto

Tank

Siesta släppeR:

Anti-Flag

Jenny Wilson

Casiokids

Expatriate

Dag för Dag

The Blackout

Wildbirds and Peacedrums

Parker Lewis

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar jag bli lite besviken :mf_doof:

Varken Hultsfred, Arvika, Emmaboda, Where The Action Is eller Peace & Love har några artister jag verkligen måste se eller ens skulle bli ledsen över att missa. Överlag känner jag inte starkt för någon festival alls förutom Way Out West och Beatday (som är i Danmark). Vad har hänt? :ph34r:

Jag kanske borde vara tacksam för att jag slipper välja men det känns ändå trist.

Det kanske blir Hultsfred för jag känner en del som ska dit och Way Out West är jag jättepepp på men mer än så blir det nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar jag bli lite besviken :mf_doof:

Varken Hultsfred, Arvika, Emmaboda, Where The Action Is eller Peace & Love har några artister jag verkligen måste se eller ens skulle bli ledsen över att missa. Överlag känner jag inte starkt för någon festival alls förutom Way Out West och Beatday (som är i Danmark). Vad har hänt? :ph34r:

Jag kanske borde vara tacksam för att jag slipper välja men det känns ändå trist.

Det kanske blir Hultsfred för jag känner en del som ska dit och Way Out West är jag jättepepp på men mer än så blir det nog inte.

Vilka band skulle du vilja se på svenska festivaler?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...