Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men bajsans i mig. P&L-biljetterna måste bokas snarast!

Hade snålt med pengar så jag kunde itne boka. Har tillräckligt nu.

Hade ingen att åka med så jag vågade inte boka. Har många nu.

Trodde att päronen skulle lacka så jag vågade inte boka. De tyckte det lät som en BRA( :mellow: ) idé.

Allt vill ha mig dit. Jag vill dit.

Nu ska jag göra slag i saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pop Dakar återvänder!

Pop Dakar kan med stolthet presentera de fem första banden till årets festival!

Dag för dag är ännu ett syskonpar som skapar fantastisk musik. Den 1 maj släpps debut-ep:n "Shooting from the Shadows" och de kommer direkt från en Europaturné till Pop Dakar.

The Dora Steins, en fiktiv familj som spelar ösig electropop av allra finaste märke.

Friday Bridge, numera en duo, släppte nyligen sitt andra album efter den tokhyllade debuten för två år sedan. Modern elektronisk musik med 80-talsinfluenser kryddad med klassiska referenser

Dessutom kommer vi bjuda på spelningar med Moofish Catfish och Vargpakten.

Totalt kommer Pop Dakar att presentera 15 spännande akter på två scener. Mer information på www.popdakar.nu.

Lördag 30 maj kl 14.30-03.00.

Gula villan, Frescati (T-Universitetet).

18 år.

Fri entré.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAAAAA!!! Dans Dakar var så jävla roligt i sensomras. Det här blir lite mer hardcore, 14.30-03.00.

Friday Bridge, imponerande.

Laakso på Pop Dakar '07 var en av de första spelningar jag fotade, det var väldigt speciellt

Elva nya band till Hultsfred

Elva nya namn till sommarens festival. Och det är en salig blandning av kultikon, svenska favoriter, grymma debutanter, finstämda stunder, svängig hiphop, politisk okorrekthet och en massa annat.

Känner du inte igen Cyndi Lauper så är det dags att göra hemläxan. 1984 sålde hennes debutalbum 16 miljoner ex och skapade odödliga hits som "Girls Just Want To Have Fun" och "True Colors".

Förra året släppte Cyndi Lauper en mäktig comeback, där hon bland annat hade samarbetat med Basement Jaxx och Kleerup.

Dessutom är två av våra personliga svenska favoritband klara – vi säger välkommen tillbaka till Hultsfred till Sahara Hotnights och Mando Diao.

I övrigt då? Tja, vi har svängig hiphop (Madcon), politisk okorrekthet (Nashville Pussy), dansrock (The Virgins) och en hel massa annat.

Fullständigt släpp:

CYNDI LAUPER [uS]

MANDO DIAO

SAHARA HOTNIGHTS

NASHVILLE PUSSY [uS]

THE VIRGINS [uS]

MADCON [NO]

THE DØ [FR]

PRISCILLA AHN [uS]

MFMB

OH LAND [DK]

SKANSROS

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...