Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tillbaka från Way out West nu, skriver nog ett längre inlägg imorgon men det var i alla fall väldigt roligt :doh:

Lite färre konserter än jag hade hoppats på (mest p.g.a. det dåliga vädret) men ändå överlag jättebra och det var en kul överaskning att när jag stod och tjötade med gänget i arctic monkeys-kön stack tommy tejp a.k.a. eliizar upp huvudet och hade känt igen min röst eller hur det nu var :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillbaka jag med nu. Ganska säker att jag såg eliizar utanför Scandic där man hämtade banden. Sjukt jävla imponerad av Teddybears, hade inte planerat att gå på deras spelning och stod i stället med mina kompisar vid Lily Allen. Men efter någon låt tröttnade jag satan och sprang så fort att jag han komma precis när Teddybears började. Sprang in längst fram och röjde dase, har aldrig varit så svettig. Hoa.

Röyksopp, Wolfmother och Basement Jaxx (Where's your head at :o) var också galet nice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Popaganda hade ett släpp för ett par dagar sedan.

Jenny Wilson

Suburban kids with biblical names

El perro del mar

Wildbirds & Peacedrums

Florence Valentin

På klubb:

Per Egland

Bye Bye Bicycle

Tiedye

Absolut inget släpp man höjde på ögonbrynen för, men det återstår ett par akter, hoppas på nått mer internationellt.

Speldagarna är även släppta men inga tider än.

Fredag:

Deportees

El perro del mar

Hajen

Jenny Wilson

Johnossi

Lykke Li

MGMT [uS]

Parken

Steve Aoki [uS]

Wildbirds & Peacedrums

Lördag:

Anna Ternheim

Camera Obscura [uK]

Florence Valentin

Markus Krunegård

Miike Snow [s/US]

Name the pet

Suburban kids with biblical names

The Teenagers [FR]

Klubb, Fredag:

Strand: Tiedye, Le Corps Mince De Françoise, Camera Obscura DJ-set

Debaser Medis: Telepathe

Clarion, hotellbaren: Per Egland

Klubb, Lördag:

Debaser Medis: Lifelike

Clarion, hotellbaren: Bye Bye Bicycle

Det ser väldigt bra ut, speciellt fredagen, MGMT ska spela sent har dom iaf gått ut med, hoppas man hinner ta sig till Debaser i tid på fredag för Telepathe.

Lördagen är inte helt bokad än, jag har för mig att jag läste på deras forum att det är en headliner dom är ute efter där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Popaganda, indiepoparnas mecca, varenda popsnöre i hela stan var typ där.

En festival som verkligen växt sen jag var där senast för ett par år sen.

Fredagen var en dag som spenderades mest i öltältet, vi kom lagom till Johnossi som var riktigt bra.

Lykke Li var också riktigt bra, snygg show.

Kvällens höjdpunk var såklart MGMT, det var bra, men inte så bra, dom kändes stela, inget Handshake till min besvikelse, och varför i helvete måste dom ha ett gitarrsolo i Kids? Men dom nya låtarna lät rätt bra.

Sen skulle vi ge oss av till Debaser Medis för att se Telepathe, in kom jag, och full vart jag, såg kanske 10 min, och av dom kommer jag inte ihåg mycket.

Lördag:

Vi anländer till området runt 16 för att ge Anna Ternheim en ny chans efter hennes helt värdelösa spelning på Arvika, hon brände även den här, riktigt tråkig live, typ bara What Have I Done som är bra live, synd för jag gillar hennes skiva.

Camera Obscura som jag hade sett fram emot var inte heller så mycket att hänga julgranen, dåligt ljud var det också, dom gjorde sitt sa tack och hej och gick.

Florence Valentin röjer som fan live och är bra också, men kan inte han dra ner på sitt vänstersnack mellan låtarna, mellan varje låt så var det nått som var fel, jag vet att hans låtar är väldigt samhällskritiska men han borde ända tagga ner lite.

Jag tycker också att han pratar emot sig själv ibland, exempel så låg Popaganda på Universitet förut, men Sthlms stad flytta den till Eriksdalsbadet, det tyckte han var förjävligt för nu står området tomt hela året...ehh dom spelade på WTAI för ett par månader sen.

Sen pratade han om artister som säljer sig själva genom att vara med på tvprogram, dom har spelat på Allsång på Skansen, om det nu finns program som man "säljer" sig till så borde väl Skansen vara det största?

Jag tycker som sagt att Florence är rätt bra, men snacka mindre och spela mer.

Miike Snow, åhh jag ber till gudarna att dom kommer tillbaks snart, fy satan vad bra det var.

Markus Krunegård, jag är inget stort fan av honom, men han röjer bra live, han har väl kanske 2-3 låtar som jag tycker är bra, roligt att Mauro Scocco dök upp och lirade Sarah med honom.

Överlag så är Popaganda en väldigt bra festival det ligger bra till, den är lagom stor, roligt folk som är där, inte alls mycket man kan klaga på, jag tror att det är en festival som kommer växa ännu mer inom ett par år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Florence Valentin röjer som fan live och är bra också, men kan inte han dra ner på sitt vänstersnack mellan låtarna, mellan varje låt så var det nått som var fel, jag vet att hans låtar är väldigt samhällskritiska men han borde ända tagga ner lite.

Jag tycker också att han pratar emot sig själv ibland, exempel så låg Popaganda på Universitet förut, men Sthlms stad flytta den till Eriksdalsbadet, det tyckte han var förjävligt för nu står området tomt hela året...ehh dom spelade på WTAI för ett par månader sen.

Hehe sådär höll han på på Emmaboda också. En diss mot Alexander Bard som "bara har pengar på hjärnan", en hyllning till Mikael Wiehe osv, och i publiken vajade en sovjetunionsflagga. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...