Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kommer också åka till Emmaboda imorgon med Arvid, så om någon av er ser en lång snubbe med flummig skjorta och hatt kan ni ju pröva att hälsa... :) Första gången på Emmaboda för min del så var på festivalområdet jag hamnar vettefan, det får diskuteras med han som har vana.

Edit: Då var det mesta färdigpackat då, sticker om en timma, bara in på systembolaget först för lite dricka, sen bär det av. :(

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De drar tydligen inte in nog med pengar på festivalen, så de har inte råd att hålla samma standard.

Vilket är en väldigt dålig standard enligt mig. Sen första året jag va där (-05) har det blivit sämre och sämre. Jag sa själv för några dagar sen (innan jag hört nåt om att det skulle läggas ner/startas om) att de borde ta och börja om från början. få in antingen lite mindre namn att fylla med eller lite färre men större och köra kortare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är en väldigt dålig standard enligt mig. Sen första året jag va där (-05) har det blivit sämre och sämre. Jag sa själv för några dagar sen (innan jag hört nåt om att det skulle läggas ner/startas om) att de borde ta och börja om från början. få in antingen lite mindre namn att fylla med eller lite färre men större och köra kortare tid.

Jag tror dom kommer börja gå efter stadsfestivalernas mall, 2 dagar, 2 STORA namn eller nått sånt och ett par mindre akter och en del svenskt.

Det känns som att det bara är Sweden Rock, Arvika och Peace & Love som klarar av tre dagar, SR har vart etablerad länge, Arvika har dalat en del dom senaste åren men känns stabilare än någonsin nu sen dom började boka bredare, Peace & Love är på riktig uppgång.

Det dummaste Rockparty har gjort måste vara när dom hoppade av Luger och dessutom började köra 4 dagar.

Direkt när dom hoppade av så bokades Foo Fighters till WTAI, badet som vart på Hultsfreds önskelista hur många år som helst, annars hade dom ju garanterat spelat på Hultsfred, och det hade säkert resten av det årets lineup också gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror dom kommer börja gå efter stadsfestivalernas mall, 2 dagar, 2 STORA namn eller nått sånt och ett par mindre akter och en del svenskt.

Det känns som att det bara är Sweden Rock, Arvika och Peace & Love som klarar av tre dagar, SR har vart etablerad länge, Arvika har dalat en del dom senaste åren men känns stabilare än någonsin nu sen dom började boka bredare, Peace & Love är på riktig uppgång.

Det dummaste Rockparty har gjort måste vara när dom hoppade av Luger och dessutom började köra 4 dagar.

Direkt när dom hoppade av så bokades Foo Fighters till WTAI, badet som vart på Hultsfreds önskelista hur många år som helst, annars hade dom ju garanterat spelat på Hultsfred, och det hade säkert resten av det årets lineup också gjort.

Emmaboda och Siesta är på rejäl uppgång de också, Emmaboda har likt P&L fördubblat sitt besökarantal på två år. Inte svårt att fatta vart de forna Hultsfredbesökarna tagit vägen.

Och ja - uppbrottet från Luger var ju inte alls särskilt genomtänkt såhär i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då var även jag tillbaka från Emmaboda. Tog en välbehövlig dusch direkt när ja kom innanför dörren, och nu ska jag bara chilla resten av kvällen. Snart dags för minipizza. Har glömmt hur tyst det är här hemma.

Kommer främst att komma ihåg följande:

*Massa bra konserter (såg mer artister än jag trodde jag skulle göra, mest röj för min del var nog 2 many djs...)

*Iskalla nätter, vilket berodde på att det regnade in i mitt gamla tygtält och vattnet lagt sig under liggunderlagen utan att jag märkt det och konserverat kylan precis där jag sov, ugh... :o

*Dåren som gick utanför mitt tält under fredagsmorgonens gryning och spelade endast introt till Born in the USA ungefär 20 gånger

Två frågor angående forumiter:

*Hade KalleR en hatt och jeansaktig skjorta?

*Heter P-C Lars?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då var även jag tillbaka från Emmaboda. Tog en välbehövlig dusch direkt när ja kom innanför dörren, och nu ska jag bara chilla resten av kvällen. Snart dags för minipizza. Har glömmt hur tyst det är här hemma.

Kommer främst att komma ihåg följande:

*Massa bra konserter (såg mer artister än jag trodde jag skulle göra, mest röj för min del var nog 2 many djs...)

*Iskalla nätter, vilket berodde på att det regnade in i mitt gamla tygtält och vattnet lagt sig under liggunderlagen utan att jag märkt det och konserverat kylan precis där jag sov, ugh... :o

*Dåren som gick utanför mitt tält under fredagsmorgonens gryning och spelade endast introt till Born in the USA ungefär 20 gånger

Två frågor angående forumiter:

*Hade KalleR en hatt och jeansaktig skjorta?

*Heter P-C Lars?

P-C heter inte Lars :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite sent Hultsfreds mojs. Hade tänkt att jag skulle få upp filmerna o så från skiten också men jag har ingen ork till det tyvärr.

Första konserten jag verkligen gick på vart kings Of Leon. Dessförinnan hade jag sett Dropkick och lite Snoddas.

Kings Of Leon va mäktigt imponerande då jag bara hört småsnuttar av låtar innan jag åkte ner.

Dag två blev det att gå på så mycket skit som möjligt. Såg tex Ludacris som överraskade mig med att få igång publiken så grymt bra!

The Killers på kvällen och ett kort samtal till Axel. (hoppas det hördes nåt, stog rätt långt fram så skulle inte förvåna mig om det brusade)

Dag tre vart det blandat. Mando Diao tex. O Timbuktu! Inga vidare detaljer behövs för den kvällen. Jag säger bara Linda o Ida.. Kompisar som man inte bör träffa när man druckit lite. :(

Dag Fyra. Avslaget så in i bomben. Inga vidare artister att tala om. bara transportsträcka.

Dag fem. Jobb o sen sno bil o åka hem till Stugan!

Här nedan snodde jag en lista nånstans. baj baj

Festivalens överraskning: Ludacris

Festivalens matställe: Kebabtallrikarnas mecka va ju där. Ahlgrens FTW!

Festivalens bästa låt: Oj. Svårt. Nåt med Timbuktu helt klart!

Festivalens kaxigaste: jag? :o

Festivalens tråkigaste: Lars Winterdäck...

Festivalens skönaste person: Johan Palm (minns inte va fan han hette egentligen.) Skön lirare från Stockholm som jag jobbade med.

Festivalens "där är hon": Öh. När jag såg morsan i sjuktältet I guess.

Festivalens höjdpunkt: Kings of leon när de körde Use somebody va rätt mäktigt faktiskt. The Killers konsert va inte helt fel den heller.

Festivalens givmildaste person: Snubben från Norrland/Skåne som bjussa oss på drinkar för 700 spänn.

Festivalens argaste: Inte en arg själ mötte jag! kan va för att jag själv är så glad jämt.

Festivalens lyckligaste: HELT SOLKLART killen i telletubbies kostym minutrarna efter att han fått reda på att "Mackan" fick ligga i den där kostymen igår.

Festivalens bästa entré/intro: Såg inte början av en endaste konsert vad jag minns. Lite sorgligt faktiskt :o

Festivalens bästa outro: None!

Festivalens solbrändaste: Alla vi Junkyard Heroes :P

Festivalens utlänningar: Norrbaggarna som va med en kompis jag mötte. Helsköna killar.

Festivalens skitigaste: Extrem insikt i detta; Red Camp!

Festivalens roligaste upptäckt: Jag tål inte Cider. Inte i den bemärkelsen att jag blir för full utan snarare som så att jag fårr en 2 veckors lång ångestattack efteråt.

Festivalens vildaste: Jag o Micke, fetröj på vilken konsert som helst!

Festivalens svettigaste: Oj. Stötte emot nån snubbe som va lite fetlagd på the Killers. Han va svettig!

Festivalens betyg på en tiogradig skala: 5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Festivalens lyckligaste: HELT SOLKLART killen i telletubbies kostym minutrarna efter att han fått reda på att "Mackan" fick ligga i den där kostymen igår.

Hehe, så han var på den festivalen också. :naughty:

Nope, jag hade blåa tajta jeans och intersportpanband

Åh, jag som hoppades på att jag åtminstone sett en forumit...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag avslutar festivalsommaren med att missa både Way Out West och Popaganda, vilka jag nog båda besökt om det inte varit för att jag varit på tågluff, för att istället se Pete Doherty och lite annat smått och gott på Berlin Festival nu på fredag. Det ska bli sjukt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...