Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

Trästockfestivalen är i full gång här i Skellefteå! Har idag hunnit med att se följande:

  • John ME
  • Noice
  • The (International) Noise Conspiracy


    Dök upp rätt sent, mest för att chilla och vänta in Dennis och hans band. De var för övrigt bäst av det lilla jag såg idag, ett av de banden jag taggat mest. Var mycket ös på scenen, Dennis är en riktig festprisse med sina akrobatkonster. Mellansnacket var riktigt härligt också, speciellt "Piratpartiet kan fan dra åt helvete"-delen.

    Imorgon blir det mycket metal..och lite annat också.

    • I Are Droid
    • Hate Ammo
    • Totalt Jävla Mörker
      är de som står högst på priolistan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Många riktigt fina spelningar på Melt!: The Whitest Boy Alive, Crystal Castles, Kasabian, Oasis och Bloc Party var bäst, i den ordningen. Lite besviken på Bloc Party - ljudet var långt ifrån klockrent och ljuset var väldigt mycket sämre än under vårturnén. TWBA var grymt bra, nya låtarna gjordes rättvisa live och pubilken var med på noterna. Crystal Castles-spelningen handlade mer om att överleva än att dansa, största scenfelplaceringen jag varit med om att de inte fick Main Stage. Kasabian hade riktigt bra tryck i publiken och är verkligen en väldigt bra liveakt. Oasis storhetsdagar är förvisso över men att stå i publiken när de radar upp The Masterplan, I'm Outta Time, Wonderwall, Don't Look Back in Anger, Live Forever och Champagne Supernova var ändå helt otroligt. Jag såg också Phoenix, Klaxons, Delphic, Glasvegas, Digitalism och så har jag nog glömt något. Foals, Trentemöller och Metronomy ställde in.

Haha, Glasvegas var bland det sämsta jag sett. Halvtomt framför scenen, solsken vilket knappast passar dem och James Allan var helt dum i huvudet. Mellansnacket bestod enbart, verkligen enbart, av uppmaningar till tjejerna att komma backstage efter konserten, äcklig kåt gubbe var han; "no dudes allowed", "getting girls is the only reason why I'm in a band" osv osv. Usch. När han försökte få igång allsång på Daddy's Gone var responsen så dålig att han sa "Fookin' Hell" och sa att han fattade att vi bara väntade på Kasabian och Oasis. Vi jublade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Bra redogörelse, lät som om det var fantastiskt coolt. Hur var den som festival, i övrigt? Utlänningsvänlig? Stor skillnad gentemot svenska festivaler? Hur var vädret?

Haha, det skilde sig verkligen mycket, det kändes galet. Dels så behövde man inte biljett för att campa, så det kom hur mycket folk som helst som bara campade, festivalområdet var ett utomhusmuseum för stora maskiner vilket var hur fett som helst nattetid när de lystes upp av enormt starka spotlights i olika färger som också användes för att lysa upp natthimlen genom hela festivalen.

Festivalen i sig var rätt utlänningsvänlig men tyskarna ger jag inte så mycket för, de höll sig i regel till sig själva förutom våra grannar som var trevliga, och som på det dealade speed, syra och ecstasy. Det var också oväntat lugnt, man kunde lämna solstolar och sånt ute utan att oroa sig för stölder och tyskarna grillade mer än de söp, kändes det som. Stor skillnad säkerhetsmässigt också, varenda spelning bestod av konstant publiksurfande vilket verkade vara okej.

Vädret var blandat. Vi kom dit på torsdag eftermiddag - hur varmt som helst, typ 30 grader och strålande sol. Samma sak fredag fram till 16, då himlen öppnar sig och det kommer ett skyfall samt åska och blixtar, men det la sig efter någon timme. Molnigt och småblåsigt resten av festivalen med enstaka skurar, typ. Vilket bara var skönt, det var olidiligt i värmen de första dagarna.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vilka kommer till emmaboda? Jag åker dit i övermorgon och kommer bo i ett stort camp som lär heta något i stil med Kärlek och respekt eller KoR. Håll utkik!

Jag kommer! Kommer bo i Skogen, så nära Skogenscenen man kan typ, precis som förra året.

Vad ska ni se förresten?

Boys Noize, 2manydjs, The Bloody Beetroots, Late of the Pier, The Wombats, Metronomy, Simian Mobile Disco, Adrian Lux och The Pains of Being Pure at Heart är de jag inte tänker missa. Lär se massa bonusband också.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer! Kommer bo i Skogen, så nära Skogenscenen man kan typ, precis som förra året.

Vad ska ni se förresten?

Boys Noize, 2manydjs, The Bloody Beetroots, Late of the Pier, The Wombats, Metronomy, Simian Mobile Disco, Adrian Lux och The Pains of Being Pure at Heart är de jag inte tänker missa. Lär se massa bonusband också.

Jag kommer nog bo borta i hästhagen i år igen. Det är en bit att gå in till scen, men med risk att vi blir upp emot 40pers som ska försöka upprätthålla ett camp känns det lättast att lyckas där borta. Dessutom kan man sneaka ut bakvägen från området och nå parkeringen på bara 3-4min.

Jag peppar mest på, Boys Noize, 2manydjs, The Bloody Beetroots, Late of the Pier, The Wombats, Metronomy, Simian Mobile Disco, The Pains of Being Pure at Heart, Kap Bambino, Marina And The Diamonds, Does It Offend You, Yeah?.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Längesen jag var såhär pepp på någonting alltså, imorgon klockan 09 någonting bär det av.

http://open.spotify.com/user/tweakeli/play...7x3luQPy05SQoNf

Fredag blir jobbigt:

16:30 Florence Valentin

18:30 Does it offend you, yeah?

20:30 Markus Krunegård

21:30 Metronomy

23:30 Late of the Pier

01:15 Simian Mobile Disco

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...