Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Peace and Love är numera störst i Sverige - 35 500 sålda biljetter just nu. Det är rätt galet.

Och då jävla fittorna firar det med att släppa en överraskning.. Babyshambles.

Och så det här:

Melody Club

Molotov Jive

Hajen

The Southern Hostiles

John Lindberg Trio

The Aftermath (IRL)

Dorlene Love

Sonic Ritual

Sista akten till DZ-stage: Love Boat (IT)

Dansakter till Electric Circus:

Tim Healey (UK),

Anders Ilar,

Audiostalkers,

Hertz,

Martin Moral,

Micke K, P

Bröderman,

Psilodump,

Spektakulära System.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Peace and Love är numera störst i Sverige - 35 500 sålda biljetter just nu. Det är rätt galet.

Och då jävla fittorna firar det med att släppa en överraskning.. Babyshambles.

Oj, det var...oväntat, den första överraskningen av 10!!, dom har ju ett bra utbud iår, inget snack om saken, och dom plockar nog en del besökare från Hultsfred i år, men ska dom flytta festivalen? den ligger väl typ mitt i stan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och då jävla fittorna firar det med att släppa en överraskning.. Babyshambles.

Glasdhaghash - Frosseri i Pete Doherty, Carl Barát, Babyshambles. Det bara kan inte bli dåligt.

Glider gratis på West Coast Riot och Metal Town även i år. Sjukt najs.

Orkar inte med mer tältfestivaler, är för gammal :o

Sweet! Får man fråga varför/hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj. grattis.

En biografi värd o läsa annars är Ronnie :o

Tack, men jag tänker nog ge bort den till en polare som nyss fyllt år istället för att behålla den. Gruppen är inte direkt en av mina favoriter..

Peace and Love är numera störst i Sverige - 35 500 sålda biljetter just nu. Det är rätt galet.

Och då jävla fittorna firar det med att släppa en överraskning.. Babyshambles.

Ooooh! Jag är fedt laddad och kan knappt bärga mig tills resten av överraskningarna släpps! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets första festival avklarad, 3-4 to go.

Where The Action Is

Kan väl summeras, bra musik, dåligt väder.

Fredagen:

Kom rätt sent till området, runt 18-tiden, så vi missade tyvärr The Pretenders. Den första spelningen vi såg, som även blev en av dom bästa var Seasick Steve, vilken härlig gubbe, närmare 70 bast bränner han av hård southern mississippi blues, han är klädd som en riktigt redneck, hinkar Jack Daniels som det vore vatten, har sköna mellansnack och raggar på 20-åriga tjejer i publiken.

En av spelningarna som det har snackats mest om innan var Pixies, det var bra, men ingen WOW spelningen, dom gick upp och gjorde sin sak, men i efterhand insåg jag hur stor spelning det var, folk gick därifrån och grät över att dom fått sett dom, flera tidningar hyllade dom, kanske bara jag som missat deras storhet.

Kvällens höjdpunkt, och kanske sommarens, Neil Young and his electric band

En akustisk del inleder spelningen, där han drar av "From Hank to Hendrix", "Mother Earth", "Old Man" m.m, andra låtar som spelades var bla "Heart of gold", "Mansion on the hill", "Words (between the lines of age)", "Cinnamon girl" "Rockin’ in the free world"

Han bjöd med andra ord på en del hits, men lämnade en del också, så nästa gång han kommer till Sverige vill jag se honom på Globen där han kan spela hur länge som helst, 2 timmar räcker inte.

Lördagen:

Kom vid 14:30, lagom till Krunegård, det fick bli bakgrundsmusik, vädermässigt var det en pissdag, regna från att vi kom tills det vi gick, vilket gör ju att publiken (mig inkluderat) blir rätt tillbakadragna.

Joshua Radin gjorde en rätt mysig spelning, är inte så inlyssnad på hans musik, mer än det som vart med i Scrubs, och det spelade han.

The Magic Numbers gjorde också en bra spelning, samma sak här, är inte så inlyssnad på deras musik, men gillade det.

Duffy var ett sömnpiller rakt igenom, synd, hennes skiva är helt ok, men hennes röst var riktigt jobbig live.

Fever Ray var rätt coolt, något försenade så bjöd dom på en ball scenshow, hela festivalområdet var dränkt i rök som sprutade ut ca 2 timmar innan hon skulle börja, så om någon råkar befinna sig på en festival i sommar där Fever Ray spelar, ta chansen att se det, jag kommer lätt se henne på Arvika.

Festivalens andra höjdpunkt, Nick Cave and The Bad Seeds, ojojoj, kan säga redan nu att det här var en av sommarens bästa spelningar, nu spelade det ingen roll att regnet öste ner, nu vart det stämningsfullt, han öppnar med "Tupelo" sen drar av delar av Murder Ballads plattan, "Henry Lee", "Stagger Lee", även stora delar av senaste plattan Dig Lazarus Dig!!! spelas.

Till nästa år hoppas jag dock att dom går tillbaks till Rockinriktningen, och om det ska vara en tvådagarsfestival så behövs kanske 2-3 större namn till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kvällens höjdpunkt, och kanske sommarens, Neil Young and his electric band

En akustisk del inleder spelningen, där han drar av "From Hank to Hendrix", "Mother Earth", "Old Man" m.m, andra låtar som spelades var bla "Heart of gold", "Mansion on the hill", "Words (between the lines of age)", "Cinnamon girl" "Rockin’ in the free world"

Han bjöd med andra ord på en del hits, men lämnade en del också, så nästa gång han kommer till Sverige vill jag se honom på Globen där han kan spela hur länge som helst, 2 timmar räcker inte.

Vad nice det låter, var faktiskt rätt sugen på att se honom. En av farsans bekanta hade dock varit där och han sa att det blev lite bättre väder just när Neil Young uppträdde?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad nice det låter, var faktiskt rätt sugen på att se honom. En av farsans bekanta hade dock varit där och han sa att det blev lite bättre väder just när Neil Young uppträdde?

Det sprack upp lite och man kunde se lite av solnedgången i fjärran, men det var fortfarande kallt, väldigt kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes! Nu var man hemma från Download, och känner mig tvungen att skriva lite här.

Drar bara vad jag tyckte om de band jag såg osv.

Fredag:

Först ut på main-stage var bandet Hollywood Undead, som jag aldrig hört om. Ut på scen kommer 6st killar med maskar på sig och jag tänkt att jag skulle få höra något riktigt uselt. Men jag blev väldigt förvånad! De var skitbra, grymma låtar och sjöng kanon! Ett av de bästa banden under hela festivalen.

Sen kollade vi på The Blackout. Inte speciellt min stil, men mycket bra presterat!

Efter det sprang vi till second-stage för att få med oss första låten till A Day To Remember, det var bättre än väntat.

Sen fick vi springa ner till main-stagen igen för att kolla på Staind! Aaron Lewis sjöng grymt bra, och de spelade fantastiskt.

Missade Billy Talent och Killswitch Engage då vi va tvungna att gå tillbaka till tältet och fixa lite grejor, men spelade ingen roll för mig, för jag gillar ingen av dem!

Limp Bizkit var riktigt bra även fast jag inte gillar deras musik!

Efter det kom KoRn ut på scenen, men jag tyckte inte det var riktigt live musik. Visst, de spelade asbra, men musiken passar bara inte.

Sen blev det kvällens höjdpunkt. Mötley Crüe. Vi skippade Faith No More för att se Mötley, och det var värt det! Killarna i Crüe rockade sönder, Tommy va på skitbra humör och delade ut Jägermeister till publiken. Så det blev dagens bästa konsert! :D

Lördag:

Jag och min polare tyckte att det var för varmt för att dra in till arenan mitt på dagen, så vi satt kvar vid tältet tills att vi skulle gå och se Dragonforce.

Så vi gick och såg Dragonforce, och fyfan vad de har skärpt sig sedan sist jag såg dom! Det var helt grymt! :doh:

Efter det så kom Pendulum upp på scenen. Inte direkt mitt favorit band, så jag satt på gräset och lyssnade, men de måste ha spelat bra eftersom alla folk hoppade och sjöng som bara den!

Marylin Manson kom upp sen... Usch säger jag bara. Han är äcklig! :(

Sen snek vi in oss långt fram när det var dags för Slipknot att spela! Så fort de första tonerna började spelas, öppnade en mosh-pit på oss, vi hade kul i mosh piten, men vi drog oss ur efter ett tag! Grym konsert, lätt den bästa under hela festivalen! Det var grymt att vara med på JUMP THE FUCK UP!!! :D

Söndag:

Samma sak här, jävligt varmt, så vi chillade fram tills Journey skulle spela! Och de var grymt, Journey var verkligen skitbra!! :D

Sen satt vi på gräset och lyssnade på ZZ Top och Dream Theather! De var ganska bra faktiskt! :D

Sen kom Whitesnake, som levererade skitbra! Grymma gitarrsolon osv!!

Efter det kom kungarna Def Leppard upp! Jag blev helt ifrån mig! De var helt sjukt bra!! :D:D

Tråkig post men jag orkar inte skriva i detalj direkt! :( Det har iallafall varit askul och vi fick se skitmycket bra band! :D

Editerar in lite filmer sen! :D

Edit 1: Jag älskar smileys!

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fredag:

Först ut på main-stage var bandet Hollywood Undead, som jag aldrig hört om. Ut på scen kommer 6st killar med maskar på sig och jag tänkt att jag skulle få höra något riktigt uselt. Men jag blev väldigt förvånad! De var skitbra, grymma låtar och sjöng kanon! Ett av de bästa banden under hela festivalen.

Hollywood Undead är riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...