Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)
Har inte hört talas om något av banden tyvärr - vilka är de?

Håller med till 100%!, känns som att alla som jobbar med festivaler är sköna typer. Typ Håkan Durmér, Emmaboda-crew (fick några affischer hemskickade för någon vecka sedan, bara sådär), och egentligen ska man alltid ha ett tredje exempel för att ens påstående ska få trovärdighet, men jag kom bara på två. Eller jo förresten, Arvikafolket är sköna de med, iallafall de jag har kontakt med gällande funkis-jobb!

Simian Mobile Disco är ett grymt electroband!

Avner har jag aldrig hört innan, lyssnade på Myspace och det lät väldigt mycket OC-rock, kanske för att de också var från Orange County, de hade bland annat Blink 182 och Death Cab som influenser och det lät ungefär som en blandning mellan dem, fast rätt dåligt, det enda som kändes Death Cab var sångarens röst.

Edit: Haha! Emmaboda hade länkat fel bands myspace. Avner var någon svensk jobbig indie. http://www.myspace.com/artistavner

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Roskilde släppte nyss några band, "Exotic beats from the north and the south"

BOMBA ESTÉREO (COL) combine their own music traditions such as cumbia and champeta with Jamaican dub, Angolan kuduro and American hip hop. Look forward to a hot, South American dance party, which is the embodiment of Colombia and the nightclub sounds of the western music scene.

GANGBÉ BRASS BAND (BEN) is a steel brass band that crosses New Orleans jazz and bebop with local music traditions such as juju and Afro beat. A renewing union of the city jazz club and West Africa's dusty desert world.

N.A.S.A. (US) have set out to break down the borders between countries as well as music genres. Their music is a spluttering horn of plenty of all styles that rhyme with dance or hip hop – and the melted down genre fun is accompanied by an imaginative, trippy dance show.

NEGASH ALI (DK) has proven with his solo album Asmarino that he is capable of delivering moving English-language hip hop. The African-born Dane brings a small soul orchestra to back him up.

RADIOCLIT presents THE VERY BEST (INT) is the result of a meeting between a European DJ/producer duo and the Malawian singer Esau Mwamwaya. Here the trio combines the sound of heavy, clubby electronica with tropical rhythms. The result is a fascinating and dance-friendly hotchpotch that will make advocates of clear genre boundaries run away screaming.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon härifrån som ska på Arvika?

Vilket fall som helst så har dom släppt ett preliminärt spelschema.

http://www.arvikafestivalen.se/spelschema

Kommer bli ett jävla spring mellan scenerna på torsdag, jag tycker Eagles of Death Metal börjar för tidigt, sen ser det ut som att dom saknar ett/två band på Vintergatan på fredag, men än är dom inte fullbokade, så jag hoppas på Kanye West.

Jag tänkte även höra om någon vet hur det funkar med endagsbiljetter till Hultsfred, jag tänker inte pynta upp 1500:- för 4 dagar när det bara finns 4-5 band jag vill se, varav två spelar på samma dag (The Killers och White Lies), Kings Of Leon lär komma till Sthlm i höst så jag kör på Killers dagen.

Frågan är alltså, kan man köpa endagsbiljetter till vilken dag som helst?

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon härifrån som ska på Arvika?

Vilket fall som helst så har dom släppt ett preliminärt spelschema.

http://www.arvikafestivalen.se/spelschema

Kommer bli ett jävla spring mellan scenerna på torsdag, jag tycker Eagles of Death Metal börjar för tidigt, sen ser det ut som att dom saknar ett/två band på Vintergatan på fredag, men än är dom inte fullbokade, så jag hoppas på Kanye West.

Jag tänkte även höra om någon vet hur det funkar med endagsbiljetter till Hultsfred, jag tänker inte pynta upp 1500:- för 4 dagar när det bara finns 4-5 band jag vill se, varav två spelar på samma dag (The Killers och White Lies), Kings Of Leon lär komma till Sthlm i höst så jag kör på Killers dagen.

Frågan är alltså, kan man köpa endagsbiljetter till vilken dag som helst?

Nej, bara till fredag och lördag så det kommer tyvärr inte gå att få ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ratatat och massa annat till Peace and Love, var det nödvändigt att få mig nerkärad i dem precis nu, KalleR?

Milow (BE)

Ratatat (US)

Calaisa

No Fun At All

Florence Valentin

Kristofer Åström & The Rainaways

Simon Norrsveden

Sista akten till Nationals scen:

NEI

DJ-akter på Electric Circus:

Zoo Brazil

Dumb Dan

Juha Nikumaa

Pamela Bellafesta och Per Löv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, nytt till Way Out West!

Klubbakter: "De artister som kommer att uppträda i Annedalskyrkan är The Irrepressibles, Andrew Bird, Peter Broderick, Final Fantasy, El Perro Del Mar och Hajen."

Dessutom blev just inga mindre än Vampire Weekend klara för nyss nämnda festival.

Hur bra som helst, några av mina absoluta favoritband, bara sådär. Arctic Monkeys, Vampire Weekend, Andrew Bird, Band of Horses, Bon Iver, Beirut, Lily Allen, plus många många fler. En förbannelse på den omöjliga ekvation som är pengar och tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, nytt till Way Out West!

Klubbakter: "De artister som kommer att uppträda i Annedalskyrkan är The Irrepressibles, Andrew Bird, Peter Broderick, Final Fantasy, El Perro Del Mar och Hajen."

Dessutom blev just inga mindre än Vampire Weekend klara för nyss nämnda festival.

Hur bra som helst, några av mina absoluta favoritband, bara sådär. Arctic Monkeys, Vampire Weekend, Andrew Bird, Band of Horses, Bon Iver, Beirut, Lily Allen, plus många många fler. En förbannelse på den omöjliga ekvation som är pengar och tid!

Jag skulle ha råd och hinna med fredagen. Då spelar, enligt mina egna myspaceefterforskningar, bland annat Arctic Monkeys, Band of Horses, Bon Iver och Glasvegas. Men då missar jag Lily Allen, Vampire Weekend, kanske Beirut som inte uppget datum, och annat, vilket gör att halva poängen är borta. Var bättre förra året med typ allt bra på samma dag. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom hem ifrån Sweden Rock Festival igår.

Det har sannerligen varit en oförglömlig festival; snuskigt bra musik, sjukt trevligt folk och god sprit.

Den, utan tvekan, bästa konserten jag såg under SRF var Flogging Molly. Vilken energi, vilket ös, vilken känsla! Att stå i en mosh-pit, som inte alls är en mosh-pit, utan en massa människor som står och dansar folkdans och sjunger med till irländska låtar är fan något av det härligaste jag varit med om.

Motörheads spelning var också jävligt bra, även om jag var så full att jag knappt kunde stå upp. Jag må inte minnas allt in i detalj, men jag minns att jag var lycklig som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...