Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)

Hemma från Hultsfred, är helt tagen över hur bra många spelningar var. Vädret var tveksamt, två par sneakers förstörda av lera framför scenerna men det besvärade mig faktiskt inte så mycket som jag trodde att det skulle göra. Hursomhelst: När The Killers bokades blev jag inte överdrivet glad. Day & Age var en riktigt dålig skiva. Jag har tyckt de verkat dåliga live. Men The Killers var det mäktigaste jag någonsin har sett, nästan helt utan motsvarighet.

Annat riktigt bra var bland annat White Lies som verkligen växt i mina ögon, Ice Cube som innan han drog igång Smoke Some Weed klagade på att det luktade för lite av that sticky-icky-icky vilket ledde till att en snubbe bakom mig i publiken tände en spliff och blev tagen av vakterna, haha, Ludacris (SÅ FETT! ;)) och Klaxons (moshpit hela andra halvan av konserten). Kings of Leon var mysigt och Franz Ferdinand minns jag dumt nog inget av.

Ludacris var nöjd - ludajuice Crowd in Sweden is on Fuckin Fire!!!! http://yfrog.com/0bzyvkj

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma från Hultsfred, är helt tagen över hur bra många spelningar var. Vädret var tveksamt, två par sneakers förstörda av lera framför scenerna men det besvärade mig faktiskt inte så mycket som jag trodde att det skulle göra. Hursomhelst: När The Killers bokades blev jag inte överdrivet glad. Day & Age var en riktigt dålig skiva. Jag har tyckt de verkat dåliga live. Men The Killers var det mäktigaste jag någonsin har sett, nästan helt utan motsvarighet.

Annat riktigt bra var bland annat White Lies som verkligen växt i mina ögon, Ice Cube som innan han drog igång Smoke Some Weed klagade på att det luktade för lite av that sticky-icky-icky vilket ledde till att en snubbe bakom mig i publiken tände en spliff och blev tagen av vakterna, haha, Ludacris (SÅ FETT! ;)) och Klaxons (moshpit hela andra halvan av konserten). Kings of Leon var mysigt och Franz Ferdinand minns jag dumt nog inget av.

Ludacris var nöjd - ludajuice Crowd in Sweden is on Fuckin Fire!!!! http://yfrog.com/0bzyvkj

Varför spelade Killers Human två gånger för? vet du det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blurs setlist från T in the Park.

'She's So High'

'Girls And Boys'

'Tracy Jacks'

'There's No Other Way'

'Beetlebum'

'Out Of Time'

'Coffee And TV'

'Tender'

'Country House'

'Parklife'

'Song 2'

'This Is A Low'

'Advert'

'For Tomorrow'

'The Universal'

Damn, alltså! T in the Park verkar för övrigt vara en helnajs festival, är riktigt sugen på att ta mig till de brittiska öarna nästa sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Emmaboda-biljett bokad och betald igår, väntar bara på att den ska dimpa ner i brevlådan nu. ;) Undra hur många som kommer snubbla på mina tältlinor den här gången. Funderar på att skriva nån varningslapp med självlysande färg och sätta upp... fast det blir väl snubbel under natten ändå som på Uppsala Reggaefestival för några år sen. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det kommer till hiphop så är WOW bäst tycker jag, varje år så finns en mega-hiphop-stjärna med i deras lineup, och NAS är riktigt tung, NY State of Mine är en av dom bästa hiphop plattorna någonsin.

Ja, Nas är grym. Men Nas och Dead Prez slår inte Ice Cube, Ludacris, Kid Cudi, Promoe, Petter, Andreas Grega och en massa annat för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Nas är grym. Men Nas och Dead Prez slår inte Ice Cube, Ludacris, Kid Cudi, Promoe, Petter, Andreas Grega och en massa annat för mig.

Nja, i mitt tycke slår faktiskt Nas ut dom, Ice Cube har spelat i Sverige 3 gånger på ett år, hans spelning på Kägelbanan som jag var på förra sommaren var riktigt bra och kan tänka mig att hans hultsfredsgig också var bra. Ludacris gillar jag inte, Promoe och Petter spelar ju typ överallt, dom andra kan jag inte uttala mig om, men Hultsfred hade en riktigt bra bokning och det var N.A.S.A., hade jag haft tid så hade kunnat tänka mig att åka ner för det.

Nas spelade iofs i Sthlm i vintras men han lirade typ 45 min, det var en massa hiphopare som kom.

SÅ, ur en personlig synvinkel så tycker jag NAS är den bästa hiphopbokningen Sverige har i sommar (jag väntar fortfarande att Kanye West ska dyka upp snart)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Nja, i mitt tycke slår faktiskt Nas ut dom, Ice Cube har spelat i Sverige 3 gånger på ett år, hans spelning på Kägelbanan som jag var på förra sommaren var riktigt bra och kan tänka mig att hans hultsfredsgig också var bra. Ludacris gillar jag inte, Promoe och Petter spelar ju typ överallt, dom andra kan jag inte uttala mig om, men Hultsfred hade en riktigt bra bokning och det var N.A.S.A., hade jag haft tid så hade kunnat tänka mig att åka ner för det.

Nas spelade iofs i Sthlm i vintras men han lirade typ 45 min, det var en massa hiphopare som kom.

SÅ, ur en personlig synvinkel så tycker jag NAS är den bästa hiphopbokningen Sverige har i sommar (jag väntar fortfarande att Kanye West ska dyka upp snart)

Tycker också Nas är bäst av dem alla, men Ice Cube + Ludacris + Kid Cudi är bättre än bara Nas och Dead Prez, menade jag. Tog med de tråkiga breddbokningarna just för att WoW inte har dem, och därför räknas de ju ändå. Mm, glömde N.A.S.A, och Timbuktu, ytterligare en akt som gör Hultsfreds hiphopprogram bättre totalt sätt, även om WoW har den klarast lysande stjärnan.

OCH, tack för påminnelsen, ska lyssna på N.A.S.A nu. :confused:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...