Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

Om man kollar på sonisphere hemsida vilka som spelar på dom andra ställena så är det ju band som Slipknot, Linkin Park, Lamb Of God, Mastodon som är klara hittills, så blir det tredje gången gillt för Linkin Park?

Japp, blir Linkin Park i Sverige, men inte Slipknot, enligt Virtualfestivals mailutskick, även om det inte är släppt än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Emmaboda:

Metronomy

Adrian Lux

Skansros

Fontän

Armand Mirpour

Metronomy är kul, och väntat, de ligger på Monstera där Emmaboda plockar många bokningar.

Roskilde:

Deichkind

Dungen

Get Well Soon

The Soft Pack

Storsjöyran:

bob hund

Hello Saferide

Titiyo

Johnossi

BigBang

Parken

Simon Norrsveden

Bullet

Arvika:

James Yuill

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att åka till Norge och Öya Festival i sommar, ända Skandinavien spelningen för Arctic Monkeys :(

Var har du hört det? De är ju bokade till en dansk någon dag innan/efter.

edit: Efter, eftersom jag såg att de spelade 13 augusti på Öya.

edit2: Beatday Festival spelar de på. Hyfsad lineup. http://www.beatday.dk/

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur brukar Roskilde släppa band? Som jag minns det från förra året kom det ett fetingsläpp med typ 200 akter i år under våren någon gång?

Vilken svensk festival tycker ni har bäst lineup än så länge? Jag tycker ärligt talat Emmaboda, ingen annan kan mäta sig med MSTRKRFT, Crystal Castles, Metronomy, Markus Krunegård, bob hund, Nordpolen etc., även om många andra kanske har bättre bredd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur brukar Roskilde släppa band? Som jag minns det från förra året kom det ett fetingsläpp med typ 200 akter i år under våren någon gång?

Vilken svensk festival tycker ni har bäst lineup än så länge? Jag tycker ärligt talat Emmaboda, ingen annan kan mäta sig med MSTRKRFT, Crystal Castles, Metronomy, Markus Krunegård, bob hund, Nordpolen etc., även om många andra kanske har bättre bredd.

Dom brukar släppa headliners lite då och då sen kommer som du sa ett fetingsläpp som även det brukar innehålla några headliners.

Än så länge tycker jag inte att det är någon festival som har en riktigt bra lineup, den tyngsta bokningen är lätt Depeche Mode och jag undrar om det är någon festival som kommer slå den, om Metallica hade spelat på själva hultsfredsfestivalen så hade dom gjort det, MSTRKRFT är en riktigt bra bokning av Emmaboda, men även om jag gillar dom som fan är åker jag inte till Emmaboda bara för dom, när dom med störst sannolikhet kommer till Sthlm i höst.

Men än så länge...Arvika, men Way Out West har ju inte släppt ett band än, och om man får tro på ryktena kring den festivalen så lär dom få en bra lineup i år igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom brukar släppa headliners lite då och då sen kommer som du sa ett fetingsläpp som även det brukar innehålla några headliners.

Än så länge tycker jag inte att det är någon festival som har en riktigt bra lineup, den tyngsta bokningen är lätt Depeche Mode och jag undrar om det är någon festival som kommer slå den, om Metallica hade spelat på själva hultsfredsfestivalen så hade dom gjort det, MSTRKRFT är en riktigt bra bokning av Emmaboda, men även om jag gillar dom som fan är åker jag inte till Emmaboda bara för dom, när dom med störst sannolikhet kommer till Sthlm i höst.

Men än så länge...Arvika, men Way Out West har ju inte släppt ett band än, och om man får tro på ryktena kring den festivalen så lär dom få en bra lineup i år igen.

Way Out West lär ju verkligen bli lika grymt bra som tidigare år. Arctic Monkeys och Lily Allen från Oya,, Band of Horses (spelar i Danmark dagen innan), Kanye West sa ju P3 osv. Annars tycker jag Arvika är största besvikelsen i år, jag är inte ett stort fan av Depeche Mode även om det är en sjukt fet bokning, men de verkar ju ha bränt alla pengar där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja dom lär väl få dom banden, tror faktiskt inte på Kanye West längre, han sa att han kommer till Europa men han vill göra sin egen turnè och spela på småställen, typ för 2000-3000 pers, men man vet aldrig, jag kommer överväga att åka till WoW om han kommer, sjukt bra liveartist.

Tänkte på en sak ang Depeche Mode, dom är sjukt stora i Sverige, på samma år sålde dom ut två Stadion och tre Globen, alltså borde intresset vara rätt stort men det finns massor av biljetter kvar till Arvika, har dom inte släppt alla sina biljetter än eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur brukar Roskilde släppa band? Som jag minns det från förra året kom det ett fetingsläpp med typ 200 akter i år under våren någon gång?

Vilken svensk festival tycker ni har bäst lineup än så länge? Jag tycker ärligt talat Emmaboda, ingen annan kan mäta sig med MSTRKRFT, Crystal Castles, Metronomy, Markus Krunegård, bob hund, Nordpolen etc., även om många andra kanske har bättre bredd.

Ur min musiksmak så tycker jag själv att PIP har den bästa lineupen. Det finns många band som tilltalar mig och frågan är inte om man borde ta en tripp till sin forna hemstad. Sedan måste jag hålla med dig om Arvika. Ser verkligen ingenting som skulle locka dit mig och jag blir ständigt besviken på alla mina vänner som ständigt frågar "Följer du med till Arvika i år?". Det känns som de endast åker dit för att festa. Visst, förra året hade dem en bra lineup, men i år är det hittills en besvikelse, precis som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...