Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Idag bjöd Hultsfred på 25 biljetter i julklapp, samt tre jackor värda 2000 spänn vardera. Känns inte precis svårt att avgöra vilken julkalender som varit bäst, i alla fall.

Förresten har Hovefestivalen i Norge gått i konkurs, som i år hade band/artister som Babyshambles, The Wombats, Jay-Z och MGMT bokade. Jag antar att Peace&Love i och med det förlorar lite i dragningskraft, även Accelerator, kanske.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag bjöd Hultsfred på 25 biljetter i julklapp, samt tre jackor värda 2000 spänn vardera. Känns inte precis svårt att avgöra vilken julkalender som varit bäst, i alla fall.

Förresten har Hovefestivalen i Norge gått i konkurs, som i år hade band/artister som Babyshambles, The Wombats, Jay-Z och MGMT bokade. Jag antar att Peace&Love i och med det förlorar lite i dragningskraft, även Accelerator, kanske.

Norska festivaler försvinner en efter en verkar det som, Quart gick ju i konkurs föra året, då arvika erbjöd alla deras besökare att få komma in på arvika med en quartbiljett.

Peace & Love kan nog bli drabbad ja, Accelerator? tror inte det, dom har byggt upp ett rätt starkt ryckte om att vara en bra festival där band som är på väg att slå igenom spelar, så från dom kan vi nog räkna med en rätt stark line-up, som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Norska festivaler försvinner en efter en verkar det som, Quart gick ju i konkurs föra året, då arvika erbjöd alla deras besökare att få komma in på arvika med en quartbiljett.

Peace & Love kan nog bli drabbad ja, Accelerator? tror inte det, dom har byggt upp ett rätt starkt ryckte om att vara en bra festival där band som är på väg att slå igenom spelar, så från dom kan vi nog räkna med en rätt stark line-up, som vanligt.

Jo, jag håller med, Accelerator påverkas nog inte i alls samma utsträckning men samtidigt hade Hovefestivalen Band of Horses, MGMT, Black Kids, Brian Jonestown Massacre, Duffy, Foals, Hercules and Love Affair och Stars i år, alltså typ exakt samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vart har du läst/hört det?

Hultsfred har mindre bandsläpp på tisdag och på onsdag släpps nog en headliner.

"På onsdag morgon (20 januari) får vi på Bandit gå ut med ett stort bandsläpp till sommarens Hultsfredsfestival först!

Detta gäller så väl Bandit Rock 106-3 i Stockholm som Bandit Rock 104-8 i Göteborg.

Så lyssna på För Tidigt med Bollnäs-Martin (Stockholm) eller på Rivstart (Göteborg) redan från kl. 06 på morgonen på onsdag efter ledtrådar till vilket band det gäller.

Vid kl.09 har du förhoppningsvis tillräckligt många ledtrådar för att kunna gissa vilket bandet är och de 5 första som ringer in med rätt svar får ett 4-dagarspass till sommarens Hultsfredsfestival (8-11 juli, läs mer på www.rockparty.se).

Lyssna via www.bandit.se"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SRF_Poster09_A33_1078758_0.jpg

ZZ Top

In Flames

Motörhead

Amon Amarth

Det är väl de banden som är "planerade" att se.

Utöver det blir väl att man går runt och halvlyssnar på lite band medan man står i klädstånden, och så klart ska man vara på campingen och bli asdragen.

oyay för SRF!

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl de banden som är "planerade" att se.

Utöver det blir väl att man går runt och halvlyssnar på lite band medan man står i klädstånden, och så klart ska man vara på campingen och bli asdragen.

oyay för SRF!

Du har för bövelen Johnny Winter där, personligen så skulle jag kunna betala hela biljettpengen bara för honom. En riktig legendar.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Killers till Hultsfred! Riktigt kul! :)

Shit vad snabb du är! Jag fick ett press-mejl från Håkan för tre minuter sedan, och trodde att de utskicken på något sätt skedde först. Får man fråga vad du har för källa? Inte på något sätt för att jag försöker bräcka dig till att vara nyhetsbringare (du gör ett grymt bra jobb med festivaltråden (Y)), men mest av nyfikenhetsskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...