Jump to content

Festivaler '09


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 553
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad har de kostat förut?

Biljetter säljs via www.arvikafestivalen.se. Biljetterna säljs i en trestegstrappa. Först kostar de 895 SEK (MYCKET begränsad upplaga) när 895-biljetterna tar slut kommer det direkt upp nya biljetter. De kommer att kosta 995 SEK (begränsad upplaga). När 995-biljetterna är slut kommer samtliga 3-dagarsbiljetter med camping att kosta 1195 SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har de kostat förut?

800:- fram till april förra året i alla fall. Sen blev det 1000 kr.

Och för att fortsätta på Axels inlägg tog biljetterna i steg ett och två slut på några minuter. Arvika har alltså minst några tusen biljetter sålda, vilket är riktigt grymt. Känns ändå som att de kanske går i fel riktning med den här höjningen, även om den helt klart verkar bli befogad i bandväg.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En polare frågade om Rookie. Tackade nej då jag varken är speciellt sugen och ska ner till kärleken ( :innocent: ) någon dag efter. Det enda "stora" som riktigt lockade var krunegård och honom har man ju sett. Detsamma med looptroop. Någon som har varit där och vet ungefär vilken kvalitet det håller?

Hoppas att Hultsfreds-biljetterna inte höjs jättemycket i pris, nu när det blir en extra dag och allt. Vet inte om jag ska dit, eller någon annanstans, men om jag ska det. I så fall får inget mobilstrul eller annat stoppa oss denna gång, jag vill träffa lite folk >_<

Hoppas på elii i år.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En polare frågade om Rookie. Tackade nej då jag varken är speciellt sugen och ska ner till kärleken ( :innocent: ) någon dag efter. Det enda "stora" som riktigt lockade var krunegård och honom har man ju sett. Detsamma med looptroop. Någon som har varit där och vet ungefär vilken kvalitet det håller?

Hoppas att Hultsfreds-biljetterna inte höjs jättemycket i pris, nu när det blir en extra dag och allt. Vet inte om jag ska dit, eller någon annanstans, men om jag ska det. I så fall får inget mobilstrul eller annat stoppa oss denna gång, jag vill träffa lite folk >_<

Hoppas på elii i år.

Juste det är Hultsfred som blir en dag extra och inte Arvika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Sweden Rock Festival släppte under kvällen dessa band under sin kick off i Stockholm

HEAVEN & HELL (UK)

IN FLAMES (S)

DREAM THEATER (US)

EUROPE (S)

FOREIGNER (US)

HAMMERFALL (S)

MOTÖRHEAD (UK)

LITA FORD (US)

URIAH HEEP (UK)

MARILLION (UK)

AMON AMARTH (S)

RIOT (US)

BLACKFOOT (US)

SOILWORK (S)

FORBIDDEN (US)

THE OUTLAWS (US)

THE TUBES (US)

SEVENTH WONDER (S)

BULLET (S)

STORMZONE (UK)

TORCH (S)

ENFORCER (S)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sweden Rock Festival släppte under kvällen dessa band under sin kick off i Stockholm

HEAVEN & HELL (UK)

IN FLAMES (S)

DREAM THEATER (US)

EUROPE (S)

FOREIGNER (US)

HAMMERFALL (S)

MOTÖRHEAD (UK)

LITA FORD (US)

URIAH HEEP (UK)

MARILLION (UK)

AMON AMARTH (S)

RIOT (US)

BLACKFOOT (US)

SOILWORK (S)

FORBIDDEN (US)

THE OUTLAWS (US)

THE TUBES (US)

SEVENTH WONDER (S)

BULLET (S)

STORMZONE (UK)

TORCH (S)

ENFORCER (S)

Åfan. Nu väntar jag bara på Metaltowns lineup så jag kan bestämma mig om det blir Sweden Rock eller Metaltown nästa år :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhhhhhhhh, nu börjar det hända saker. :P

Peace&Love har bandsläpp på torsdag, Hultsfred släpper biljetter för högst 1200 på fredag (alltså billigare än P&L och lika billigt som Arvika, gäller dock endast över helgen och för de med nyhetsbrev), Arvika har någonting som händer 1 december osv. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P&L släpper:

* Turbonegro

* Thåström med band

* Moneybrother med band

* Anna Ternheim

* Timbuktu

* Atmosphere (US)

* The stranglers (UK)

* Henry Rollins spoken Håller med till 100%! (US)

* Satyricon (NOR)

* Titiyo

* Frida Hyvönen

* Slagsmålsklubben

* Sonic syndicate

* Kalle Baah

* Perssons pack

* Witchcraft

* Division of Laura Lee

* Deportees

Coolt med The Stranglers!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...